Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Video: Jazda v blate, daždi i snehu na trailoch pri Považskej Bystrici

Slovenský jazdec Martin Beťko si pojazdil v čerstvom decembrovom blate na Whyte G170.
Martin Sarvaš

Takto vzniklo nové video – december 2017 Martin Beťko sa vracia späť za riadidlá.

Je piatok, adventný víkend pred nami a volá Martin, že pozná dvoch šikovných chalanov z Považskej Bystrice, čo to vedia s kamerou. Že či nemáme niečo v L-ku. Jasné, máme tu G170, takže dohodnuté, zajtra sa stretneme na benzínke v Považskej.

Ráno hádžem „géčko“ do auta a idem smer Slovensko, Martin vyráža z Bratislavy. Od hranice sa strieda dážď so snežením, na teplomere je nula. Nasleduje stretnutie na benzínke, rýchle zoznámenie, Matěj a Martin – AND Production sa napchajú do Nivy a berú nás na kopec nad mestom.

Je poriadna kosa, Martin to rieši niekoľkými termo vrstvami, berie bike a dáva si krátku zoznamovačku.

Ok, asi sme už ready. Deň je krátky, tma je skoro a z parkoviska vyrážame na prvý trail. My po svojich, chalani v lese testujú terénne schopnosti Land Roveru. Vybalia techniku, rýchlo sa dohodnú na scenári, lokáciach a Martin začal jazdiť.

Znovu a znovu, jazdí stále dookola, pokiaľ nie je spokojný. Teplota padá pod nulu a mrholenie sa mení na sneženie. Je riadna zima, ale aspoň to bude mať tú správnu atmosféru.

Zahrievam sa tým, že lietam po lese s foťákom a lovím zábery z natáčania. Nie sme v BC a nemáme natiahnuté laná na stromoch ani dvojmtrové rameno pre kameru. Improvizujeme.

Okolo pumptrackového úseku vyčistíme bežeckú stopu. Matej s kamerou v ruke zvádza šprintérske súboje s Martinom na bicykli. Zábery zo starej drevenej lavice vyzerajú zaujímavo, neskutočne sa to šmýka a ak to praskne, Martin je na kašu.

Presúvame sa na druhý trail, vybalíme drona a dúfame, že baterky v tej zime vydržia. Nevydržali. Po chvíli musí ísť dole a baterky zahrievame vo vreckách.

Zahrejeme sa aj my – horuci čaj a rum na chvíľu fungovali. Padá tma – posledná šanca na záverečný manuál v rýchlosti po asfalte do mesta. Mini Karcher čistí zablatený bike – posledný záber a je tma.

Text & Foto: Whyte bikes
Video: AND Production
Jezdec: Martin Beťko
Lokalita: Považská Bystrica

Aktuality

17:14 Po Cape Epic potvrdzujú Števková s Krahulcovou výbornú formu aj na pretekoch 4 Islands, kde sú priebežne na 3. mieste (+ galéria).

Slovenské duo pretekárok Janka Keseg Števková s Martinou Krahulcovou nastúpili do ďalších etapových pretekov dvojíc, tentokrát v Chorvátsku na podujatí 4 Islands. V pretekoch sa im darí a zatiaľ v každej etape skončili na vynikajúcom 3. mieste!

16:30 Video: Toto je trať 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Minulý týždeň odštartoval seriál svetového pohára v horskej cyklistike podujatiami XCC a XCO v brazílskej Mairiporã. Pretekári mali niekoľko dní na oddych a doladenie formy a už počas soboty a nedele sa môžeme tešiť na druhé kolo svetového pohára.

15:58 Juan Pedro López je celkovým víťazom pretekov Okolo Álp, poslednú etapu vyhral Aurélien Paret-Peintre.

26-ročný Španiel si pripísal na talianskych etapových pretekoch svoje prvé profesionálne víťazstvo, keď vyhral tretiu etapu, a zároveň sa stal po prvýkrát víťazom celkovej klasifikácie.

11:13 Fotogaléria: Ako Peter Sagan jazdil aj varil na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

10:49 Lukáš Kubiš vyhral Pardubické kritérium, druhý skončil Štoček.

Kubiš pokračuje v úspešnej sezóne víťazstvom kritéria v Pardubiciach, na ktorom skončil druhý ďalší Slovák Matúš Štoček a tretí finišoval víťazov český tímový kolega z Elkov-Kasper Daniel Mráz.