Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Martin Beťko o jeho endure Whyte G-170C Works: Malý zjazďák, ktorý dobre šliape do kopca

So 170mm vidlicou a rámovym zdvihom 170 mm je to unikát v segmente enduro bicyklov. Dá sa na ňom zabaviť v bikeparkoch, na trailoch a zároveň je enduro-race-ready - jazdec nemusí robiť žiadne ďalšie úpravy, hovorí o svojom bicykli slovenský pretekár.
Martin Sarvaš

Slovenský pretekár Martin Beťko (25) z Prešova jazdí tento rok prvú sezónu na enduro bicykli od Whyte – G-170 C Works a zúčastňuje sa zjazdových i enduro pretekov.

Martin hovorí, že jeho nový bicykel od Whyte mu sadol: „Mám rád stabilné a do poslednej bodky vyladené bicykle, takže mi to veľmi veľmi sedí. Whyte má oproti iným bicyklom dlhší rázvor kolies a konkuruje aj niektorým zjazďákom. Sedí mi aj sedemnástka vidlica a 17 centimetrov zdvih rámu. Je to hravé a bez problémov žerie akékoľvek nerovnosti, aj keď nemá 29-palcové kolesá.“

Moderná geometria

„O správny pocit z jazdy sa stará moderná geometria. Reach je dostatočne dlhý, vidlica správne položená. Nízky stred umožňuje agresívny prechod zákrut. A aj keď má vzduchový tlmič, funguje výborne a tlmenie je veľmi citlivé. Keď to porovnám s väščinou enduro bicyklov ktoré som skúšal, tak je to taký malý zjazďák, ktorý dobre stúpa do kopcov,“ pochválil Martin svoj bike.

Výsledky sezóny 2018

 

Počas uplynulého víkendu sa zúčastnil na predposlednom kole série Czech downhill tour 2018 v Špindlerovom mlyne, kde skončil v mužskej elite na treťom mieste. Na nočnom dualslalome na BikeFeste v Kálnici zajazdil tretí najrýchlejší čas, na druhý deň obsadil v mužskej kategórii 6.miesto v zjazde. Zúčastnil sa aj pretekov Českej enduro série v Koutoch, kde mal síce technické problémy, ale hneď v prvej rýchlostnej skúške skončil na 7. mieste.

Viac ako bežný enduro bicykel

„So 170 mm vidlou a 170 mm rámom poskytuje oveľa viac ako bežný enduro bicykel – dá sa na tom zabaviť v bikeparkoch, na trailoch a zároveň dobre stúpa do kopca. Ešte som vlastne nezažil limit bicykla – trať, ktorú by nezvládol.“

Martin má na svojom G-170C Works komponenty zo sériovej výroby okrem nášľapných pedálov Crankbrothers a kolies: „Väčšinu sezóny som jazdil na hliníkových kolesách a teraz som začal jazdiť karbónové kolesá od Whyte a tam je fakt cítiť, že sú o dosť tuhšie a testujem čo mi viac vyhovuje. Tiež som sa hral s nastavením výšky riaditok od zeme.“

Prednedávnom vydal Whyte nový model G-170C Works s 29-palcovými kolesami, ktoré Martina lákajú: „Určite by som to chcel skúsiť a myslím, že to bude fungovať ešte lepšie. Keby som si mal vybrať medzi 27,5 a 29, tak určite idem do 29,“ dodal Martin Beťko.

Geometria

Vo veľkosti M má G-170C Works reach 460mm, čo je rovnako a v niektorých prípadoch ešte viac, ako mnoho bicyklov vo veľkosti L. Keďže má hlavový uhol dosť položený (65°), zvýšenú výšku vrchnej trubky a predĺženú dlhú stavbu (430mm), rázvor kolies je dosť dlhý.

V zadnom trojuholníku je dosť priestoru na 3″ široké gumy. A aj keď veľké gumy trochu pridvihnú stredové zloženie od zeme, netreba sa toho obávať, pretože G-170C Works má v základnej výave 2,3″ široký zadný plášť Maxxis Minion SS a výška stredu od zeme je na príjemnej hodnote 333mm. Na spodnej trubke rámu sú tiež úchyty pre držiak na fľašku.

Tlmenie a výbava

Systém pruženia Horst Link bol upravený, aby bol viac progresívny ako u modelu G-160 a umožňuje využiť na tlmiči pružinu i vzduchový tlmič. V základnej výbave má G-170 vzduchový tlmič RockShox Super Deluxe RT3 DebonAir a vpredu je 170mm vidlica RockShox Lyrik RCT3.

O pohon sa stará 12-prevodový SRAM X01 Eagle. Na karbónových kolesách Whyte s nábojmi Hope Pro 4 sú obuté plášte Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27.5×2.4in (predný) a Maxxis Minion SS EXO TR 27.5×2.3in (zadný).

Špecifikácia

Veľkosti: M, L
Rám: karbónový predný trouholník, hliníková zadná stavba, 170mm zdvih

Vidlica: RockShox Lyrik RCT3, 170mm
Tlmič: RockShox Super Deluxe RT3 DebonAir
Pohon: SRAM X01 Eagle (1×12)
Kolesá: Whyte karbónové ráfiky na nábojoch Hope Pro 4
Plášte: Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27.5×2.4in (predný) a Maxxis Minion SS EXO TR 27.5×2.3in (zadný)
Brzdy: SRAM Guide RSC, 200/180mm rotors
Riadidlá: Race Face SIXc, 820mm
Predstavec: Race Face Turbine R, 40mm
Sedlovka: RockShox Reverb Stealth 150mm dropper
Sedlo: Whyte
Váha: 14.28kg (veľkosť M s pedálmi)

Geometria

A B C D E F G H I J Stack Reach
Veľkosť M 65 75,5 602,7 330 843,5 1215,6 430 30,9 120 431,8 628,1 458
Veľkosť L 65 75,19 627,5 330 848,5 1240,6 430 30,9 130 457,2 637,1 478,8

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 19:54 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová získali 9. miesto na Absa Cape Epic 2025.

Pre intenzívne dažde musela byť posledná etapa skrátená a štart odložený. Celkové víťazstvá získali najväčší favoriti, no kategória mužov priniesla vyrovnaný boj až do úplného konca.

Včera 17:40 Video: Dominantný víťazný šprint Lukáša Kubiša na francúzskej klasike Cholet Agglo Tour.

Pozrite si, ako slovenský majster dosiahol svoje prvé víťazstvo v drese tímu Unibet Tietema Rockets.

Včera 17:15 Lukáš Kubiš predviedol neuveriteľný výkon a vyhral francúzsku klasiku Cholet Agglo Tour aj napriek pádu.

Slovenský majster spadol v záverečnej hodine pretekov, ale už po chvíli bol späť v skupine favoritov. V závere sa dostal do úniku troch jazdcov a v záverečnom šprinte suverénne porazil Benjamina Thomasa a Niklasa Larsena.

Včera 16:31 Martin Svrček utrpel početné zlomeniny pri páde v závere pretekov Miláno – San Remo.

22-ročný Slovák spadol v zjazde z Cipressy okolo 30 km pred cieľom. Utrpel viaceré zlomeniny vrátane zlomeniny pravej kľúčnej kosti, pravej lopatky a niekoľkých rebier. Svrčeka previezli do nemocnice v Sanreme, kde zostáva na pozorovaní.

Včera 11:57 Lukáš Kubiš dnes štartuje na francúzskych pretekoch Cholet Agglo Tour.

Jednodňové preteky majú 205 km a prevýšenie 1760 m. S kopcovitým profilom v závere môže uspieť neskorý únik, ale ak by sa išlo do hromadného šprintu, o popredné priečky by mohol bojovať aj slovenský majster.

Zavrieť reklamu