Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Novinky z centra ebajk® – Svet elektrobicyklov

Nový motor a baterka od Yamahy, cyklopočítače a špeciálne komponenty
Biker

1. Nový motor a baterka Yamaha PW-X
V ebajk centre na Račianskej v Bratislave už sú fyzicky ebajky s novým novým integrovaným displejom Yamaha, ktorý umožňuje lepšiu konektivitu a čitateľnejšie údaje o jazde.

Nový motor PW-X je ľahší (3,1 kg) než súčasný motor PW a je menší a to o 13% objemu. Zlepšil sa maximálny krútiaci moment, zlepšený je odpich a kadenčná krivka. Na novom motore Yamaha sa zvýšil počet západiek hnacieho systému z dvoch na štyri. Reálne je teda v zábere dvojnásobok západiek ako doteraz a preto je nástup asistencie motora pri prvom šliapnutí do pedálu omnoho akčnejší. K dispozícii je navyše najnovší a najsilnejší režim asistencie motora s mimoriadnym výkonom trvalých až 80 Nm, ktorý je určený pre najťažšie a najnáročnejšie terény. K súčasným štyrom režimom (Eco +, Eco, Standard a High) pribudol pri tomto motore režim s označením EXPW. Kompaktibilná batéria
Yamaha tiež aktualizovala batériu. Nielen k novému motoru vyvinula novú 500Wh jednotku, podobnú tej, ktorú poznáme z Bosch-u a Shimano. Výhodou je aj úplna kompaktibilita k pôvodnému motoru PW, takže si môžete k vášmu motoru dokúpiť novú baterku a jazdíte ešte ďalej a viac.

2. Nové displeje a cyklopočítače
Bosch displej Purion je displej, ktorý zlučuje funkcie ovládača a displeja do jedného prvku, je to riešenie „all-in-one“. Funkcie a informácie tohto ovládača sú efektívne zjednodušené tak aby jazdec mal ebajk plne pod kontrolou a zároveň bolo možné zlúčiť ich do malej elegantnej riadiacej jednotky.

Bosch Purion sa umiestňuje na ľavú stranu riadidiel. Štandardne sa na displeji zobrazuje kapacita akumulátora, rýchlosť a režim pomoci. Zmena úrovne podpory motora sa nastavuje stlačením tlačítka plus alebo mínus. Prekliknutia na iný typ informácií ako dojazd, prejdená vzdialenosť, celkovo najazdené kilometre, termín najbližšieho servisu sa prepínajú dlhším zatlačením tlačidiel +/- alebo ich kombináciou. Pre ovládanie tak používate malý počet tlačidiel, a všetky zmeny je možné vykonať na jeden klik palca. Veľmi pohodlné je i podsvietenie displeja realizované tak aby bola zabezpečená viditeľnosť tlačidiel a čitateľnosť displeja aj za zhoršených svetelných podmienok alebo v nočnej dobe. Displej má USB port, no ten je určený pre diagnostiku, neumožňuje pripojenie iných zariadení ako napríklad mobilného telefónu či svetiel.

Nový Yamaha 2017
displej je menší a odolnejší než predchádzajúce systémy. Má outdoorový minimalistický dizajn. Jeho silnou zbraňou sú novo použité LED diódy, ktoré pri motore Yamaha PW-X robia displej čitateľnejším. Čo je na tom pokrokové, je možnosť pripojenia k smartfónom a vznik aplikácie, ktorá poskytne viac údajov o jazde. Večer v pohodlí domova si tak potom môžete svoju jazdu vyhodnotiť do detailov.

3. Špeciálne komponenty
Čoraz viac výrobcov klasických bicyklov a komponentov si uvedomuje ťah doby a smerovanie pozornosti a obchodu do elektrobicyklov. Na druhej strane komponenty na ebajkoch sú aj viac zaťažované presadením používaním motora v stredovom náboji a preto je samotná reťaz výrazne nanáhaná ťahom. Je to porovnateľné s vrcholovým športovým zaťažením. Preto výrobcovia vyvíjajú svoje produkty špeciálne pre tento segment.

Súprava SRAM X1
Určená výlučne na ebajky. Pozostáva z väčších bŕzd a celkovo pevnejších komponentov. Namiesto typických 11 pastorkov nájdete na kazete len 8. Takto je zredukované kríženie reťaze pri preraďovaní a tým aj jej celkové opotrebenie. Pastorky sú navyše robustnejšie a aj samotná reťaz vydrží dlhšie.

Brzdy SRAM Guide RE
Výrazne vyššia brzdná sila spôsobená menšou páčkou zo štandardných cross country bŕzd a silný štvorpiestikový brzdič (strmeň) zo zjazdového modelu Code. Je to adept na víťaza v ebajkových brzdách vďaka kombinácii brzdnej sily, jej dávkovania a rozumnej ceny.

Brzdy MAGURA – MT5e
Brzdná sila štyroch piestov zabezpečí vysokú stabilitu v brzdení a väčšiu bezpečnosť. Ideálne na zvýšenú záťaž a opotrebenie, ktoré na ne ebajky kladú. Vhodné aj na S-Pedelec, kde musia mať brzdy napojenie na brzdové svetlo. S-Pedelec je ebajk s povolenou rýchlosťou asistenie motora do 45 km/h, ktoré Slovensko zatiaľ nemá upravené v legislative.

Viac informácií: Ebajk.sk

Aktuality

Včera 21:10 Video: Mark Cavendish prišiel zničený do cieľa náročnej horskej etapy Tour de France, ale časový limit stihol.

Pätnásta etapa mala necelých 200 km a prevýšenie cez 5000 metrov, takže pre šprintérov bolo veľmi náročné, aby zvládli prísť do cieľa v časovom limite. Nakoniec sa to podarilo všetkým okrem Brama Weltena z tímu dsm-firmenich PostNL.

Včera 17:28 Tadej Pogačar predviedol ďalší neuveriteľný výkon a vyhral už tretiu etapu na Tour de France.

Jonas Vingegaard zaútočil 10,3 km pred cieľom v rozhodujúcom stúpaní Plateau de Beille, ale Pogačar bez problémov zareagoval a o 5 km neskôr sám zaútočil. Tadej Pogačar prišiel do cieľa osamote s viac ako minútovým náskokom pred Vingegaardom a tretí Remco Evenepoel prešiel cieľom s takmer trojminútovou stratou.

Včera 16:36 Pelotónom na Tour de France sa šíri COVID-19, organizátori opäť zaviedli povinné respirátory.

Kvôli Covidu už z Tour odstúpili Tom Pidcock, Juan Ayuso a Michael Mørkøv.

Včera 15:49 Video: Divák hodil Pogačarovi aj Vingegaardovi do tváre zemiakové lupienky. Polícia ho už zatkla.

Dva kilometre pred cieľom 14. etapy Tour de France stál nevychovaný divák, ktorý hodil chipsy do tváre najprv Tadejovi Pogačarovi a o pár sekúnd neskôr aj Jonasovi Vingegaardovi, ktorý prenasledoval Slovinca v žltom drese.

Včera 14:53 „Jazdím šialené watty, a aj tak nás stále dobiehajú,“ hovorí Mathieu van der Poel o výkonoch na Tour de France.

Van der Poel sa dostal do úniku počas 13. etapy, ale po nespočetných snahách o víťazstvo z úniku sa napokon rozhodovalo v záverečnom šprinte, v ktorom si pripísal Jasper Philipsen druhé etapové víťazstvo na Tour 2024.

Zavrieť reklamu