Test: CTM Ridge Pro
Známa slovenská firma CTM definuje svoj model Ridge PRO s 29-palcovými kolesami ako rýchly trailbike. Ten túto definíciu napĺňa predovšetkým pri jazde smerom dole kopcom, kde vynikne hlavne jeho nadpriemerná stabilita.
Základ biku tvorí odolný hliníkový rám so zdvihom 130 mm a podľa nás vydareným dizajnom. Ten výraznejšie nenarúša ani vonkajšie vedenie bowdenov na spodnej rámovej rúrke, čo istotne ocení každý, kto si servisuje bicykel sám. Zadnú stavbu proti nárazom reťaze chráni len neoprénový chránič, ktorý by sme odporúčali vymeniť za niečo odolnejšie.
Geometria v spojení so 68-stupňovým hlavovým uhlom, rázvorom 1,188 mm (pri veľkosti L) a celkové správanie tohto CTM-ka vám prepáči prípadné jazdecké chyby. To z neho robí ideálny bike pre menej skúsených jazdcov, no nudiť sa na ňom nebudú ani ostrieľaní profíci.
K dobrým jazdným vlastnostiam prispievajú aj plášte WTB, ktoré poskytujú dobrý grip aj v značne prašnom prostredí, a dobre dávkovateľné výkonné brzdy Shimano XT so 180 mm kotúčmi. Pohon 2 x 11, ktorý s výnimkou prehadzovača XT zabezpečuje Shimano kompletne svojím radom SLX, oceníte v technickejších a najmä strmších stúpaniach, kde fungoval bez problémov.
V naozaj rozbitom teréne pri vysokých rýchlostiach sme však museli často zastavovať pre spadnutú reťaz, preto by sme pred použitým systémom 2 x 11 vpredu uprednostnili len jeden prevodník. CTM našťastie šikovne vyriešilo upevnenie prešmyku pomocou malého adaptéra priskrutkovaného na ráme. Ak teda budete chcieť prejsť na pohon 1 x 11, stačí ho len jednoducho odmontovať.
Jazda po trailoch je s modelom Ridge Pro príjemná, v prípade potreby máte k dispozícii možnosť pritvrdenia vidlice. Pri tlmiči je možné aj jeho úplné uzamknutie, čo sme počas šliapania často využívali.
Tlmič je umiestnený pomerne nízko a jeho prepínanie počas jazdy vyžadovalo trochu viac cviku. 29-palcové kolesá biku pridávajú na priechodnosti terénom a na rovinkách zase na rýchlosti, no vyslovene agilne na nás bike nepôsobil. Rovnako do zákrut budete musieť Ridge kvôli dlhšej zadnej stavbe trochu nútiť.
Viac informácii o bicykli nájdete na webe www.ctm.sk
Vaše komentáre