Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Cannondale Jekyll 2 (2018)

Redefinuje (super)enduro.
Hodnotenie: 4.5/5
6 299
Biker

Jekyll 2 je bike, čo ukazuje smer akým sa budú univerzálne endurá budúcnsoti uberať. Tomu však zodpovedá aj cena.

zvolené geomeetria, prejav odpruženia, reakačné schopnosti biku ako do kopca, tak dolu kopcom

špičková výbava, ktorej dominuje tlmenie od Foxu a pohon Eagle X01

jediným mínusom je cena biku, ktorá však zodpovedá jeho schopnostiam

Biky so zdvihom okolo 170 mm patrili kedysi k freeriďákom, neskôr do kategórie super-enduro a dnes sa tlačia medzi bežné enduráčiky. Nový Jekyll mení pohľad na to, čoho všetkého sú bicykle s týmto zdvihom schopné.

Enduro novej generácie
Jekyll 2018 nás ohúril. Dlho sme nesedeli na takom vyváženom biku. A to po všetkých stránkach. Zmien, ktoré značka na ráme urobila je nespočetné množstvo. Tu sú podľa nás tie najdôležitejšie: kratučká, asymetrická (Ai) zadná stavba s dĺžkou 420 mm, prepracované karbónové vahadlo (na všetkých modelových verziách), horná rámová trubka dlhá 634 mm vo veľ. L, tlmič Fox Float X Gemini s módmi „Flow“ – 165 mm a „Hustle“ zatlmených 130 mm s ovládaním z rajdov, 65° hlavový uhol a sedlový uhol 75°. Už samotné čísla hovoria o tom, že Jekyll je nesmierne schopný bike s modernou geometriou a správnymi uhlami. Celkový dojem však umoňuje nemenej podstatný faktor – výbava.

Tak dobre ako sa len dá

Nami testovaný Jekyll 2 dostal podľa nás abolútne špičkovú výbavu. A nemyslíme tým to, že sa skladá iba z top komponentov. Výrobcovi neušli ani malé detaily, ktoré však majú výrazný vplyv na samotnú jazdu. Cannondale konečne urobil Jekylla tak, aby bol „štandardizovaný“ – výmysly ako vidlicu Lefty, či tlmič DYAD budete (chvalabohu) hľadať márne – tlmenie zadovážil Fox. Vpredu je 170 mm 36-ka Performance Elite a vzadu špecialitka Float X/Gemini. Pomocou ovládania z rajdov používate tlmič buď v plnom zdvihu 165 mm, alebo po uzavretí vzduchovej komory so zdvihom 130 mm. Okrem toho máte k dispozícii 3×3 režimy ovládané páčkou ako pri bežnom Floate X. My môžme povedať, že tlmenie funguje neskutočne a bike si s Foxom perfektne rozumie. Srmácky pohon X01 Eagle je fantastický. Kto ho ešte nevyskúšal, mal by. Napriek tomu, že kondične nepatríme k top atlétom, 50-zubový najväčší pastork nás dostal na kopec v Kálnici (popri vleku) s nevídanou ľahkosťou. Pár slov k malým detailom spomínaným vyššie. Veľmi sa nám páčili karbónové 780 mm rajdy v kombináícii s 35 mm predstavcom. Jednalo sa o nekompromisnú kombináciu – tak to má byť. Obrovskú radosť nám paradoxne spravili aj kolesá a plášte. Konečne nejaký výrobca pochopil, že šetriť na obutí nemá zmysel. Jekyll 2 mal nahodené Maxxisy Minion DHF 2,5″ vpredu a DHR II 2,4″ v zmesi 3C bez duší – radosť jazdiť.

Univerzálny pretekár
Jekyll 2 je pretekárske enduro, ktoré však uživíte aj v náročnejšom bikeparku a nesklame ani na rovinatejších trailoch. Vzhľadom na „správne uhly“ s ním nie je problém zdolávať stúpania a zjazdy si budete užívať v plnej miere. Jekyll je až prekvapivo agilný bike. Napriek predĺženému prednému trojuholníku a položenému hlavovému uhlu okamžite reaguje na jazdca, miluje zatvorené zákruty a dostať ho do vzduchu takmer nevyžaduje námahu. Mnohokrát sme mali pocit, že Jekyll skrátka nemôže mať zdvih aký v skutočnosti má. Správa sa totiž ako bike s nižším zdvihom, čomu zodpovedá aj nízka hmotnosť. Ako sme povedali už v úvode, počas tohto roka sme v teste nemali vyváženejší bike. Nový Jekyll je stabilný, s aktívnym a progresívnym systémom odpruženia, výborne zvolenou geometriou a špičkovou výbavou. Mrzí nás len to, že nám v redakcii neostal o niečo dlhšie.

Rám: predný trojuholník BallisTec karbón, zadná kyvka SmartForm C1, karbónové vahadlo, zdvih 165 mm, Vidlica: Fox Float 36 Performance Elite, zdvih 170mm, Fit 4, Tlmič: Fox Float X Performance Elite EVOL s duálnym systémom úprvy vzduchovej komory Gemini, Flow Mode – 165 mm/Hustle Mode -130 mm, Pohon: kľuky Truvativ Descendant Carbon Eagle, 30 z prevodník, radenie SRAM X01 Eagle 12-rýchlostné, prehadzovač: SRAM X01 Eagle, Kolesá: ráfiky WTB Frequency Team i29, 29 mm, náboje SRAM 900 Boost – 15×110/148×12 mm, plášte Maxxis Minion DHF 27,5×2.5″ vpredu, DHR II 27,5×2,4″ vzadu, Brzdy: SRAM Guide RS, kotúče 200/180mm, Predstavec/Rajdy: Cannondale C1, 35 mm/ Cannondale C1 Carbon Riser, 780 mm, Sedlo/Sedlovka: Fabric Scoop Shallow Elite/ RaceFace Turbine, 150 mm

web: www.aspire.cz

Špecifikácia

Materiál rámu
'BallisTec' carbon fibre w/ 'SmartForm' aluminium swingarm
Brzdy
SRAM Guide Ultimate
Kľuky
Descendant cranks
Vidla
Fox 36 Float Performance Elite Boost, 170mm travel
Kolesá
WTB Frequency Team i29 TCS rims on SRAM 900 hubs
Prehadzovač
SRAM X01 Eagle
Sedlovka
Race Face Turbine, 150mm
Radenie
SRAM X01 Eagle

Aktuality

12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Včera 16:28 Peter Sagan sa z Brazílie vrátil naspäť do Európy (+galéria).

Peter Sagan bol so svojím tímom Specialized Factory Racing na úvodnom kole Svetového pohára v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã. Vzhľadom na svoju formu a predchádzajúce zdravotné problémy sa rozhodol v pretekoch neštartovať. Nenastúpi ani do druhého kola svetového pohára, ktoré sa uskutoční už tento víkend, taktiež v Brazílii.

Včera 10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

15.04.2024 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu