Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Specialized predstavil nový „najľahší bezdušový cestný plášť na svete“ RapidAir TLR

Spolu s ním prichádza aj univerzálny pretekársky plášť S-Works Turbo TLR.
Martin Sarvaš
Foto: Specialized

Specialized prichádza s novou generáciou cestných plášťov pre rok 2025, ktoré sú podľa značky rýchlejšie, priľnavejšie a odolnejšie proti defektom než ich predchodcovia.

Vrcholom ponuky je nový plášť RapidAir TLR, ktorý Specialized označuje ako „najľahší sériovo vyrábaný bezdušový cestný plášť na svete“.

Popri ňom sa objavuje aj inovovaný pretekársky plášť S-Works Turbo TLR, ktorý nahrádza predchádzajúci model S-Works Turbo 2BR.

Celoročný plášť Mondo TLR ostáva nezmenený, avšak už nenesie označenie S-Works a navyše je dostupný aj v dušovej verzii.

Specialized predstavil okrem nových cestných plášťov aj vylepšené modely pre gravel a MTB, vrátane vylepšenej verzie modelu Pathfinder. Viac sa o nich dozviete v odkazoch nižšie:

Specialized RapidAir TLR

Specialized tvrdí, že nový RapidAir TLR je na 40 km trati o 33 sekúnd rýchlejší než jeho predchodca S-Works Turbo RapidAir.

Aj keď značka neuvádza konkrétne podmienky testovania, pripisuje tento pokrok novému dezénu a vylepšenému dizajnu bočníc, ktoré znižujú valivý odpor o 3 watty a aerodynamický odpor o ďalšie 2 watty.

Plášť si zachováva konštrukciu „turn-up casing“, kde stredná časť pozostáva z dvoch vrstiev materiálu s hustotou vlákien 120 TPI, ktoré sú preložené späť kvôli lepšej ochrane a podpore bočníc.

Nižší valivý odpor zabezpečuje tenšia konštrukcia v strednej časti a zmes Gripton T2, ktorá je „najrýchlejšou“ zmesou Specializedu. Na ramenách plášťa sa nachádza Gripton T5, ktorý zlepšuje priľnavosť v zákrutách.

Plášť v šírke 26 mm váži 220 g, čo podľa Specializedu znamená, že ide o „najľahší sériovo vyrábaný bezdušový cestný plášť na svete“.

Dostupný je aj v šírke 28 mm, avšak širšie verzie v ponuke zatiaľ nie sú. RapidAir TLR je kompatibilný s hookless ráfikmi.

Specialized S-Works Turbo TLR

Model S-Works Turbo TLR je navrhnutý ako univerzálny pretekársky plášť a nahrádza starší model S-Works Turbo 2BR.

Oproti predchodcovi má vylepšený dezén, ktorý znižuje valivý odpor o 10 %, a hmotnosť nižšiu o 20 g (v nešpecifikovanej veľkosti).

Podobne ako RapidAir TLR, aj tento model využíva kombináciu zmesí Gripton T2 a T5. Na rozdiel od RapidAir TLR však obsahuje trojvrstvovú 120 TPI konštrukciu, ktorá zahŕňa aj dodatočnú ochrannú vrstvu proti prerezaniu v strednej časti plášťa.

Specialized tvrdí, že táto konštrukcia zvyšuje odolnosť proti defektom a predlžuje životnosť plášťa, aj keď za cenu mierne vyššieho valivého odporu. S-Works Turbo TLR je taktiež kompatibilný s hookless ráfikmi.

Dostupné sú dve veľkosti – v šírke 28 mm a 30 mm – v čiernej aj hnedej verzii bočníc. Hmotnosť začína na 265 g pre 700x28c vo variante s hnedými bočnicami, pričom čierna verzia tej istej veľkosti váži o 10 g viac.

Plášť Mondo bez zmien, ale už aj v dušovej verzii

Model Mondo TLR ostáva v ponuke bez konštrukčných zmien, avšak po novom už nenesie označenie S-Works a dostal príponu TLR. To nie je prekvapenie, keďže tento plášť bol predstavený len pred menej než dvoma rokmi.

Novinkou je však pridanie dušovej verzie. Kým bezdušová verzia kombinuje Gripton T2 a T5, dušová verzia využíva iba Gripton T5.

Táto zmena zvyšuje odolnosť proti defektom v strednej časti plášťa a poskytuje lepšiu priľnavosť pri vyšších tlakoch, ktoré sa bežne používajú v dušových systémoch. Plášť je postavený na 120 TPI kostre, rovnako ako verzia TLR.

Okrem ochrany od pätky po pätku obsahuje aj dodatočný pás proti defektom v strednej časti behúňa.

Plášť Mondo TLR vo veľkosti 700x28c váži 317 g, čo je o 7 g viac, než deklaruje výrobca. Dostupné veľkosti sú v šírkach 28 mm, 32 mm a 35 mm.

Dušová verzia Mondo je dostupná v rozmeroch 26 mm, 28 mm a 32 mm. V šírke 26 mm má oficiálnu hmotnosť 260 g, pričom 28 mm plášť váži 290 g.

Ceny nových cestných a gravelových plášťov Specialized pre rok 2025

Nové plášte majú konkurencieschopné ceny v porovnaní s ostatnými špičkovými modelmi na trhu.

Napríklad S-Works Turbo TLR stojí 75 €, čo je menej než Continental Grand Prix 5000 S TR s cenou 87,95 €.

  • RapidAir TLR – 90 €
  • S-Works Turbo TLR – 75 €
  • Mondo TLR – 70 €
  • Mondo – 45 €
  • Pathfinder TLR – 50 €
  • Terra TLR – 50 €
  • Tracer TLR – 50 €

Aktuality

10:49 Lidl predstavil elektrobicykel s krútiacim momentom až 100 newtonmetrov.

Crivit Peak 709 ponúka silný stredový motor, batériu s kapacitou 709 Wh a výbavu, ktorú by ste v tejto cenovej kategórii nečakali.

Včera 18:38 Lukáš Kubiš predĺžil zmluvu s tímom Unibet Tietema Rockets do roku 2027.

Slovenský majster mal pôvodne zmluvu na dva roky a po víťazstve Cholet Agglo Tour mu francúzsky tím predĺžil kontrakt ešte o ďalšiu sezónu.

Včera 15:31 Video: Víťazný šprint Lukáša Kubiša na skvelých spomalených záberoch.

„Deťom poviem, že to bol Mathieu van der Poel, Filippo Ganna a Tadej Pogačar na San Reme,“ zavtipkoval Kubišov tím Unibet Tietema Rockets v popise videa.

Včera 15:04 „Do šprintu som si veril. Som neskutočne hrdý na celý tím,“ hovorí Lukáš Kubiš o víťazstve na Cholet Agglo Tour.

„Každý z tímu odviedol obrovský kus práce a som rád, že som im to mohol oplatiť víťazstvom,“ poďakoval sa slovenský majster tímovým kolegom po víťazstve na francúzskej klasike.

23.03.2025 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová získali 9. miesto na Absa Cape Epic 2025.

Pre intenzívne dažde musela byť posledná etapa skrátená a štart odložený. Celkové víťazstvá získali najväčší favoriti, no kategória mužov priniesla vyrovnaný boj až do úplného konca.

Zavrieť reklamu