Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ridley predstavil svoj „najrýchlejší cestný bicykel“ – agresívny aero špeciál Noah Fast

Pri rýchlosti 50 km/h ušetrí až 8,5 wattu v porovnaní so svojím predchodcom. Produkčná verzia s radením Shimano Ultegra stojí 8 799 eur.
Martin Sarvaš
Ridley Noah Fast je podľa výrobcu najrýchlejším bicyklom, aký kedy vytvorili, pričom ušetrí až 8,5 wattu oproti svojmu predchodcovi. Foto: Ridley

Ridley predstavil nový model Noah Fast, ktorý je podľa značky najrýchlejším bicyklom, aký kedy vyrobili.

Pri rýchlosti 50 km/h, ktorá sa stáva štandardom pre rovinaté a zvlnené profily WorldTour pretekov, ušetrí až 8,5 wattu v porovnaní so svojím predchodcom.

Prvé zábery modelu Noah Fast sa objavili v novembri 2024 u jazdcov tímu Uno-X Mobility, ktorý ukončil spoluprácu so značkou Dare.

Dizajn nového modelu Noah Fast vrátane hlbokej hlavovej trubky, okamžite vyvolal porovnania s modelom Velocity Ace od značky Dare.

Ridley zdôrazňuje, že v roku 2025 je kľúčom k úspechu aerodynamika. Pri vývoji modelu Noah Fast využili najnovšie pravidlá UCI, pričom výrazne upravili geometriu a kokpit bicykla, aby dosiahli maximálnu rýchlosť.

Aero trubky a pravidlo 8:1

Predchádzajúci model Ridley Noah prešiel niekoľkými vylepšeniami, no stále si zachovával podobný vzhľad. Nový Noah Fast však prináša odlišný dizajn a siluetu, čiastočne vďaka pravidlu 8:1 od UCI.

Kým predtým pravidlá UCI obmedzovali pomer dĺžky a šírky trubiek na 3:1, zmena v predpisoch z roku 2023 umožňuje výrobcom navrhovať bicykle s trubkami až osemkrát dlhšími, než je ich šírka.

Práve zmena tohto pravidla otvorila cestu inovatívnym dizajnom, ako napríklad u nového Colnago Y1Rs, a teraz aj novému modelu Noah Fast.

Ridley využil túto zmenu naplno a zároveň čerpal inšpiráciu z časovkárskeho bicykla Dean Fast. Dlhé, úzke profily vidlice a zadných vzpier boli navrhnuté pre maximálnu aerodynamiku, pričom veľká spodná trubka usmerňuje prúdenie vzduchu okolo fľašiek bez zbytočného odporu.

S použitím vlastného aerodynamického tunela a metódy „pokus-omyl“ predĺžili inžinieri hlavovú trubku, aby využili maximálne možné kompenzačné trojuholníky povolené pravidlami UCI.

Zmeny v oblasti hlavovej a sedlovej trubky podľa značky Ridley výrazne zlepšujú prúdenie vzduchu.

Okrem toho, že nový Noah Fast je o 8,5 wattu rýchlejší ako jeho predchodca, prekonáva aj univerzálny model Ridley Falcn RC o 7 wattov.

Zároveň je o 10 % tuhší v oblasti hlavovej trubky v porovnaní s modelom Falcn RS, pričom rovnaká hodnota platí aj pre stredové zloženie, čím zabezpečuje maximálnu efektivitu pri zrýchlení.

Integrovaný kokpit

Nový Ridley Noah Fast prináša okrem hlbokého hlavového rámu aj úplne integrovaný kokpit, čo ovplyvňuje nielen vzhľad, ale aj výkon bicykla.

Hlavným cieľom nového dizajnu bolo skombinovať maximálnu aerodynamiku s pohodlím. Integrovanie kokpitu priamo do hornej rámovej trubky znižuje turbulenciu vzduchu v porovnaní s bežnými riešeniami.

Kokpit Nimbus Aero sa riadi trendom užších riadidiel, ktoré majú v oblasti brzdových pák šírku len 36 cm, čo podľa výrobcu pomáha dosiahnuť lepšiu aerodynamickú pozíciu.

Tvar riadidiel je navrhnutý tak, aby brzdové páky smerovali mierne dovnútra, čím zlepšuje aerodynamiku jazdca a zároveň spĺňa predpisy UCI o polohe dualov.

Tvarovanie riadidiel s rozšírením v spodnej časti navyše zlepšuje ovládateľnosť bicykla pri riadení, čím sa zvyšuje stabilita.

Nová agresívna geometria

Ridley Noah Fast prichádza s výrazne strmším uhlom sedlovej trubky – až 76 stupňov, čo je viac, ako je bežné pri cestných pretekárskych bicykloch.

Podľa Ridley dlhoročné skúsenosti so sponzoringom profesionálnych tímov, kde jazdci ako André Greipel či Caleb Ewan používali ich bicykle, ukázali trend smerujúci k „viac dopredu posunutým pozíciám jazdca“.

„Strmší uhol sedlovej trubky zodpovedá meniacim sa preferenciám jazdcov, ktorí uprednostňujú otvorenejší uhol bedier pre lepší prenos sily. Tento dizajn je plne v súlade s novými predpismi UCI platnými od 1. januára 2025,“ uvádza Ridley.

Model Noah Fast umožňuje použitie plášťov so šírkou až 34 mm, pričom nižšie umiestnené stredové zloženie kompenzuje väčšiu šírku plášťov a zachováva stabilitu.

Nižšia hlavová trubka a integrovaný kokpit navyše posúvajú jazdca do agresívnejšej aerodynamickej pozície.

Modely, ceny Ridley Noah Fast 2025

Noah Fast je dostupný v piatich veľkostiach a značka ponúka aj možnosť zákazníckej konfigurácie. Cena rámovej sady začína od 5 499 eur a kompletný bicykel s výbavou Shimano Ultegra stojí 8 799 eur.

Ridley zároveň uvádza aj nový model Noah Aero, ktorý má rovnakú geometriu a aerodynamické vlastnosti, no používa iné vrstvenie karbónu a odlišnú integráciu kokpitu, čo ponúka alternatívu pre rôzne typy jazdcov.

Predobjednávky sú už otvorené aj u predajcu Zookee, pričom dodanie rámových sád Noah je plánované na koniec februára, zatiaľ čo Noah Fast bude dostupný na konci marca.

  • Noah Fast 3.0 Sram Red AXS: 12 499 eur
  • Noah Fast 3.0 Dura Ace DI2: 11 499 eur
  • Noah Fast 3.0 Sram Force AXS: 9 299 eur
  • Noah Fast 3.0 Ultegra DI2: 8 799 eur
  • Rám Noah Fast 3.0: 5 499 eur

Aktuality

17:31 5 horských bicyklov, ktoré dostali ocenenie za inováciu a dizajn modelov 2025.

Pozrite si najzaujímavejšie dizajny horských bicyklov v roku 2025.

16:17 Downmall sa po siedmich rokoch vrátil do Prahy (video + galéria).

Zjazdové preteky v nákupnom centre opäť prilákali tisíce divákov. Tomáš Slavík predviedol suverénny výkon, zajazdil najrýchlejšie časy a vo finále si pripísal ďalšie víťazstvo.

15:41 Chystá sa Tadej Pogačar na Paríž-Roubaix? Majster sveta absolvoval tréning na dlažobných kockách Arenbergu (+video).

Aj keď Paríž-Roubaix nie je v oficiálnom programe Tadeja Pogačara pre sezónu 2025, je možné, že sa tento rok zúčastní legendárneho „Pekla severu“.

15:17 Koniec downcountry? Pivot Trailcat spája efektivitu XC s vlastnosťami trailového bicykla.

Pivot odmieta označenie downcountry a namiesto toho predstavuje Trailcat ako krátkozdhihový trailový bicykel, ktorý vyhovie jazdcom hľadajúcim rovnováhu medzi rýchlosťou a stabilitou.

12:07 David Gaudu porazil Adama Yatesa a vyhral tretiu etapu Okolo Ománu.

Gaudu zvíťazil na vrchole stúpania Jabal Haat po sérii útokov v záverečnom kilometri a dostal sa aj do vedenia celkovej klasifikácie. Na druhom mieste skončil Adam Yates a tretí finišoval Damien Howson.

Zavrieť reklamu