Raymon, mladá značka so storočnou históriou
Značka R Raymon bola založená v roku 2017 Felixom a Susanne Puello.
História rodiny spojená s cyklistikou však siaha ďaleko do histórie, keďže Susanne je pravnučkou nemeckej cyklistickej legendy Engelberta Wienera, ktorý produkoval na mieru zostavené bicykle už v roku 1921.
Jeho značka Winora sa v priebehu rokov stala jednou z najúspešnejších v rámci Nemecka.
Novodobá história R Raymon siaha do roku 2017, v ktorom boli navrhnuté a následne uvedené na trh aj prvé modely bicyklov a elektrobicyklov.
Stalo sa tak na nemeckom veľtrhu Eurobike. Odvtedy sa značka stala relevantným hráčom na trhu a patrila do holdingovej skupiny PIERER New Mobility, pod ktorou sa rozvíjala.
V polovici roku 2023 sa však naskytla príležitosť pokračovať na vlastnú päsť a Susanne s Felixom sa museli poriadne zamyslieť. Na stole boli už aj plány na ukončenie činnosti, ale nakoniec zvíťazilo srdce bikerov a tak je tu nový začiatok.
Raymon Bicycles
Kolotoč okolo Raymon Bicycles sa roztočil začiatkom októbra a odvtedy ide na plné obrátky. Raymon Bicycles má ambíciu stať sa dynamickou značkou, rozhýbať ľudí a vytvárať novú mobilitu.
Bicykle z produkcie Raymon sú inovatívne a ich vlastnosti vychádzajú z požiadaviek zákazníkov.
Dôležitými faktormi, ktoré chce značka zachovať sú prijateľná cena a dôveryhodné vzťahy s predajcami. Len tak sa totiž môže preniesť celý zážitok na konečného spotrebiteľa.
Na strane Raymon je skúsený tím, ktorý sa v cyklistickom odvetví pohybuje dlhé roky, čo je obrovskou pridanou hodnotou.
Aj vďaka tomu dokážu robiť veci naozaj rýchlo a pružne reagovať na aktuálnu situáciu a dopyt na trhu. A čo znamená robiť veci rýchlo?
- Pripraviť sa (10/23 – 02/24): Reorganizácia sídla spoločnosti, vytvorenie IT infraštruktúry, vývoj a predstavenie nových oddelení, zameranie sa na komunikáciu s dealermi a predajcami
- Pozor (02/24-07/24): Predstavenie nových mid-season modelov, príprava na Eurobike, Bike Festival Riva del Garda
- Štart (Eurobike 2024): Predstavenie novej kolekcie a jej spoločná oslava s vami. Tešíme sa na zdieľanie množstva noviniek a inovácií, ktoré vám predstavíme osobne vo Frankfurte
O značke Raymon sme sa rozprávali aj s Vladimírom Babčaníkom, ktorý je vedúcim predaja pre región Česka a Slovenska.
Ako prebieha budovanie povedomia značky Raymon na Slovensku ako dlho už v spoločnosti pôsobíš?
V spoločnosti Raymon pôsobím od októbra minulého roku a za tento krátky čas sa nám podarilo značku dostať medzi vybraných predajcov v Čechách a na Slovensku a bicykle našej produkcie sa začínajú predávať. Budovanie povedomia je beh na dlhú trať, ale snažíme sa využiť lokálnej sily našich obchodníkov a v spolupráci s nimi organizujeme testovacie eventy pre ich zákazníkov, úspešne sme sa prezentovali na Bikefeste v Kálnici, a snažíme sa ukazovať a prezentovať naše bicykle kde sa len dá.
Môžeš nám prezradiť nejaké podrobnosti o novinkách, ktoré budú predstavené na veľtrhu Eurobike, alebo si budeme musieť počkať?
Na Eurobiku predstavíme komplet novú radu elektrobicyklov kde okrem pohonov Yamaha ponúkneme aj nové modely s motormi Bosch, ale hlavne bude predstavená nová modelová rada elektrobicyklov na motoroch jedného popredného nemeckého výrobcu známeho hlavne z automobilizmu – ZF. Bicykle Raymon budú mať v prvej fáze exkluzívnu spoluprácu s týmto výrobcom a iné značky tieto motory mať k dispozícii nebudú. Svetová premiéra bola naplánovaná na stredu 3.7. a po nej bude nasledovať Raymon mega párty. Od Eurobiku sa začne o značke Raymon veľa hovoriť. Okrem e-bikov predstavíme aj komplet nové portfólio klasických bicyklov.
Na aký typ bikerov bude Raymon primárne cieliť?
Chceme sa profilovať ako značka strednej a vyššej triedy a ponúknuť zákazníkom skvelý pomer kvality a ceny čo sa nám zatiaľ veľmi dobre darí a verím, že nové modely si nájdu veľa priaznivcov aj na Slovenskom a Českom trhu.