Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Víťazný bicykel Giro d’Italia 2024: Colnago V4Rs Tadeja Pogačara s extrémne krátkymi kľukami

Pozrite si detaily a špecifikáciu bicykla Colnago V4Rs Tadeja Pogačara, ktorý mu pomohol k víťazstvu Giro d’Italia.
Martin Sarvaš
Colnago V4Rs Tadeja Pogačara na Giro d’Italia 2024. Foto: UAE Emirates

Tadej Pogačar vyhral Giro d’Italia 2024 absolútne dominantným spôsobom a najväčším rozdielom od roku 1965.

Okrem dvoch časoviek strávil Pogačar všetky etapy na bicykli Colnago V4Rs, ktorý mu v posledných dvoch etapách prispôsobili ružovým dizajnom rámu, aby ladil s ružovým dresom víťaza Gira.

Tadej Pogačar dominoval na Giro d’Italia celé tri týždne, pričom ružový dres získal už po víťazstve v druhej etape a celkovo dosiahol počas troch týždňov až šesť etapových triumfov.

Tadej Pogačar, ktorý meria 176 cm, mal v roku 2022 mal Pogačar 172,5-milimetrové kľuky, minulý rok prešiel v strede sezóny na 170-milimetrové kľuky a tento rok odštartoval sezónu 2024 s ešte kratšími, 165-milimetrovými kľukami.

Prečítajte si tiež

Pogačar má na svojom bicykli radenie Shimano Dura-Ace Di2 s prevodníkmi Carbon-Ti s rozsahom 55-40t a kazetou Dura-Ace s rozsahom 11-34t. Brzdové kotúče však nemá od Shimana a namiesto nich mu mechanici namotnovali kotúče X-Rotor SteelCarbon 3 (160 mm vpredu, 140 mm vzadu).

Na kolesách Enve SES 4.5 (50 mm vpredu / 56 mm vzadu) mal obuté bezdušové plášte Continental Grand Prix 5000 TT TR so šírkou 28 mm.

Špecifikácia

Colnago V4Rs Tadeja Pogačara na Giro d’Italia 2024

  • Rám: Colnago V4Rs
  • Veľkosť rámu: 48,5 cm (Pogačar meria 176 cm)
  • Stredové zloženie: CeramicSpeed
  • Hlavové zloženie: CeramicSpeed SLT
  • Radenie: Shimano Dura-Ace R9200; 2×12
  • Powermeter: Obojstraný Shimano Dura Ace FC-9200P
  • Kľuky: Shimano Dura-Ace FC-R9200-P
  • Dĺžka kľúk: 165 mm
  • Prevodníky: Carbon-Ti 55-40T
  • Kazeta: Shimano Dura-Ace CS-R9200, 11-34
  • Reťaz: Shimano XTR 12-rýchlostná M-9100
  • Kolesá: Enve SES 4.5 (50 mm vpredu / 56 mm vzadu)
  • Plášte: Bezdušové Continental Grand Prix 5000 TT TR 28 mm
  • Brzdové kotúče: X-Rotor SteelCarbon 3 (160 mm vpredu, 140 mm vzadu)
  • Integrovaný kokpit: Enve SES AR In-Route
  • Šírka riadidiel: 370 mm vo vrchnej časti (brzdové páky); 390 mm v spodnej časti
  • Dĺžka predstavca: 125 mm
  • Pedále: Shimano Dura-Ace PD-R9100
  • Sedlo: Prologo Nago R4 147
  • Sedlovka: Darimo Custom Carbon
  • Košíky na fľašu: Elite Leggero Carbon

Aktuality

Včera 16:37 Nový Specialized Crux DSW je s hmotnosťou pod 1,4 kg „najľahší gravelový zliatinový rám na trhu“.

Rámová sada spolu s vidlicou váži tesne pod 2 kg a má rovnakú geometriu ako karbónový Crux. V kompletnej výbave váži 9,37 kg a stojí 2 700 eur.

Včera 15:41 Simon Yates po 11 rokoch končí v Jayco AlUla a má podpísať zmluvu s tímom Visma – Lease a Bike.

Yatesovi, ktorý sa stal profesionálom v tíme ako Orica GreenEDGE v roku 2014, vyprší zmluva na konci tejto sezóny. Austrálsky jazdec Ben O’Connor je údajne pripravený pripojiť sa k Jaycu a nahradiť Yatesa ako lídra pre GC na etapových pretekoch. (La Gazzetta dello Sport)

Včera 15:29 Victor Campenaerts má podpísať trojročnú zmluvu s tímom Visma – Lease a Bike.

Campenaerts strávil v tomto tíme dva roky (2015, 2016), keď ešte fungoval pod názvom LottoNL-Jumbo. Jeho odchod zo súčasného Lotto Dstny je tiež dôsledkom obáv o nedostatok financií v belgickom tíme.

Včera 15:11 Giulio Ciccone je chorý a Tao Geoghegan Hart mal pozitívny test na COVID-19 pred štartom na Tour de France.

Jazdci tímu Lidl-Trek kvôli chorobe vynechajú dôležitý tréning v posledných týždňoch pred Tour, čo by mohlo výrazne ovplyvniť ich nádeje a ambície na celkové hodnotenie. (Cyclingnews)

Včera 14:59 Tour de France 2026 sa bude štartovať v Barcelone.

Organizátori Tour de France potvrdili dlhodobé špekulácie, že Grand Départ 2026 sa bude konať v Barcelone, pričom preteky budú v meste prítomné po dobu troch dní. (LeTour)

Zavrieť reklamu