Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S MULTIKĽÚČOM IBA ZA 39,80€!
Novinky

Tadej Pogačar má na Tour de France špeciálne upravené Colnago V4Rs (detaily, špecifikácia, hmotnosť)

Pogačar má tento rok na Tour síce rovnaký model Colnago V4Rs ako vlani, ale má menší rám, kratšie kľuky a zopár špeciálnych komponentov, ktoré pomohli znížiť celkovú hmotnosť.
Martin Sarvaš
Tadej Pogačar počas 14. etapy Tour de France 2023. Foto: A.S.O. / Charly Lopez

Tadej Pogačar má tento rok na Tour de France k dispozícii až šesť bicyklov Colnago V4Rs. Nie všetky majú úplne rovnakú výbavu, ale jeho hlavné pretekárske bicykle sa dostali hmotnosťou tesne k limitu UCI a vážia 6,9 kg.

Minulý rok pretekal na rovnakom modeli ako tento rok, avšak vlani išlo o neoficiálnu verziu Prototipo, ktorú neskôr Colnago predstavilo ako model V4Rs.

Oproti minulému roku i predošlým pretekom v sezóne 2023, vymenil Pogačar rám za menší a na Tour má rám vo veľkosti 485, zatiaľ čo doteraz pretekal na bicykli vo veľkosti 500.

Kratšie kľuky a integrovaný kokpit

Prešiel tiež na kratšie 170 mm kľuky (predtým 172,5 mm) a má nový integrovaný kokpit od ENVE, ktorý má dĺžku „predstavca“ 130 mm a šírka riadidiel je 36 cm, pričom má ešte dovnútra ohnuté brzdové/radiace páky pre viac aerodynamickú polohu.

Vzdialenosť od sedla po riadidlá sa v porovnaní s minuloročným bicyklom skrátila až o 20 mm, čo spolu v kombinácii s kratšími kľukami môže umožňovať lepší prenos výkonu.

Mimo štandardnej výbavy vynikajú tiež špeciálne karbónové komponenty, ktoré pomohli znížiť celkovú hmotnosť, či už je to karbónová sedlovka Darimo alebo karbónové brzdové kotúče a prevodníky od značky Carbon TI.

Pozrite si tiež

Široké bezdušové plášte

Paradoxom je, že Pogačar má veľmi široké bezdušové plášte Continental GP 5000 TT TR so šírkou 28 mm, ale na kolesách Enve SES 4.5 s vnútornou šírkou 25 mm majú nafúknuté plášte výrazne viac – 31,3 mm vpredu (55 PSI) a 32,2 mm vzadu (58 PSI).

Zvyšok výbavy je štandardný od sponzorov tímu UAE Emirates – radenie Shimano Dura-Ace, sedlo Prologo Scratch M5, držiaky na fľašky a fľašky Elite a cyklopočítač Wahoo Element Bolt.

Špecifikácia

Colnago V4Rs Tadeja Pogačara na Tour de France 2023

Colnago V4Rs Tadeja Pogačara na Tour de France 2023. Foto: Colnago
  • Rám: Karbónový Colnago V4Rs
  • Veľkosť rámu: 485 (výška jazdca: 176 cm)
  • Radenie: Shimano Dura-Ace Di2 9200 2×12
  • Brzdové / radiace páky: Shimano Dura-Ace Di2 9250
  • Brzdy: Shimano Dura-Ace BR-R9270
  • Brzdové kotúče: Carbon TI
  • Prešmyk: Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9250
  • Prehadzovačka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-R9250
  • Kazeta: Shimano Dura-Ace HYPERGLIDE+ CS-R9200, 11/30
  • Kľuky: Shimano Dura-Ace Di2 FC-R9200, 170 mm
  • Powermeter: Obojstraný Shimano Dura Ace FC-9200P
  • Prevodníky: Carbon TI 54/40
  • Reťaz: Shimano XTR 12-rýchlostná M-9100
  • Stredové zloženie: CeramicSpeed
  • Hlavové zloženie: CeramicSpeed SLT
  • Kolesá: Enve SES 4.5 (50mm vpredu / 55mm vzadu)
  • Plášte: Bezdušové, Continental GP 5000, 28 mm
  • Tlak v plášťoch: 55/58 PSI
  • Pedále: Shimano Dura-Ace PD–R9100
  • Kokpit: Integrovaný ENVE, dĺžka „predstavca“ 130 mm, šírka riadidiel 360 mm
  • Sedlo: Prologo Scratch M5
  • Sedlovka: Darimo Custom Carbon
  • Košíky na fľašky: Elite Custom Race Plus
  • Fľašky: Elite Superfly
  • Cyklopočítač: Wahoo Element Bolt
  • Hmotnosť: 6,9 kg

Aktuality

10:37 17-ročný americký supertalent Andrew August má ísť do Ineosu: Je to Remco s väčšou silou.

Andrew August odmietol ponuku zmluvy s americkým tímom Hagens Bermans Axeon. Zaujímalo sa oňho viacero WorldTour tímov a údajne je jeho prestup do Ineos Grenadiers blízko, ale zmluvu ešte nepodpísal. (GCN)

10:08 Shimano sťahuje 760-tisíc kľúk Ultegra a Dura-Ace kvôli viac ako 4500 prípadom zlyhania materiálu.

Zlyhanie materiálu kľúk Hollowtech viedlo k celkovo šiestim zraneniam, ktoré zahŕňali zlomeniny a vykĺbenia kostí či tržné rany.

Včera 14:19 Nathan Van Hooydonck musí pre problémy so srdcom predčasne ukončiť profesionálnu kariéru.

Jazdec tímu Jumbo-Visma mal prednedávnom dopravnú nehodu po kolapse počas jazdy v dôsledku anomálie srdcového svalu.

 

Včera 11:04 Len 19-ročný Joshua Tarling sa stal po suverénne najlepšej jazde Majstrom Európy v časovke.

Britský jazdec tímu Ineos absolvoval rovinatú 28,7 km dlhú časovku v čase 31:30 min s priemernou rýchlosťou 54,762 km/h. Na druhom a treťom mieste skončili  Stefan Bissegger (+42 s) a Wout van Aert (+43 s).

Včera 10:40 Video: Do cieľa prišiel celý od krvi. Stefan Küng spadol hlavou na bariéru a zlomil si ruku aj lícnu kosť.

Švajčiarsky jazdec mal našliapnuté k skvelému výsledku a pódiovému umiestneniu na Majstrovstvách Európy v časovke, avšak v závere nepríjemne spadol hlavou na bariéru vedľa cesty. Napriek tvrdému pádu a početným zraneniam časovku dokončil a zakrvavený prešiel cieľom na 11. mieste.

 

Zavrieť reklamu