Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.
Martin Sarvaš
Treningový kemp Petra Sagana a tímu OKӨEVERYWHERE vo Finale Ligure. Foto: Martin Sarvaš/Biker Magazín©2023

Koncom novembra 2023 sa nám naskytla príležitosť absolvovať týždenný tréningový kemp s Petrom Saganom a slovenským enduro tímom OKӨEVERYWHERE v talianskom Finale Ligure.

Peter Sagan síce ukončil kariéru v profesionálnom cestnom pelotóne, ale s pretekaním neskončil. Trojnásobný majster sveta sa vrátil k disciplíne, s ktorou začínal – horskej cyklistike – s cieľom vybojovať miestenku na Olympijské hry v Paríži.

Keď ma Mišo Kolář v novembri 2023 oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

Ja som bol vo svojej profesionálnej role novinára, fotografa a kameramana, zvyšok sa koncentroval na trénovanie. Sústredenia sa okrem spomínaných mien zúčastnili aj ďalší jazdci tímu OKӨEVERYWHERE Simona Kuchyňková a Jakub Kalus, a mechanik Šmerdo.

„Ticho, ticho, máme tu novinára. Nieže o tom budeš písať.“

Pre jazdcov išlo zároveň o testovací kemp, keďže prvýkrát skúšali svoje nové bicykle od značky Cube, s ktorou uzavreli partnerstvo na rok 2024.

Až na skromnú 20-eurovú pokutku za rýchlosť sme absolvovali 12-hodinovú cestu bez problémov. Vybalili sme dodávku, vyspali sme sa a nasledoval prvý deň testovania nových bicyklov. Počas chystania a skladanie bicyklov dorazil Peter Sagan, takže sme sa všetci zvítali a zoznámili.

Triasť rukou Petrovi Saganovi a predstavovať sa mu bol pre mňa zvláštny zážitok, keďže dovtedy som ho vnímal ako cyklistického „nadčloveka“. Našťastie netrvalo dlho a rýchlo sme sa všetci uvoľnili a pochopili, že aj Peter je vlastne úplne normálny človek.

Bolo veľmi fajn, že aj na Petrovi bolo vidno, že sa pri nás cíti uvoľnený, a to aj pri mne ako novinárovi, hoci zopárkrát pri mne zavtipkoval: „Ticho, ticho, máme tu novinára. Nieže o tom budeš písať,“ pozrel sa na mňa s jeho typickým úškrnom.

Som však rád, že Mišo Petrovi viackrát spomenul, že som človek, na ktorého sa dá z novinárskeho hľadiska spoľahnúť. Určite nebudem písať bulvárne nezmysly a niektoré príbehy si nechám radšej pre seba.

Ako Pepek námorník bez špenátu

Prvý deň jazdenia bol asi jeden z najnáročnejších, keďže Mišo, Simča a Kubo sedeli prvýkrát na nových bicykloch a Peter zase nebol absolútne zvyknutý na celodennú záťaž na horskom bicykli. Okrem toho, Peter jazdil technicky náročné traily na cross-country bicykli, ktorý s nízkymi zdvihmi vidlice a tlmiča nie je úplne ideálny a ruky dostanú poriadne zabrať.

„Takto sa tu voziť dole kopcom, no ja sa dnes asi ani nenajem… sa cítim ako Pepek námorník, ktorý si zabudol dať špenát,“ vtipkoval po poslednej jazde a snažil sa rozcvičiť si unavené predlaktia.

Mišo Kolář bol po prvých jazdách novým bicyklom nadšený: „Nemôžem povedať nič zlé. Veľmi rýchlo som si zvykol a nemal som problém ísť rovnako dobre, ako na starom bicykli. Je to taký pocit, ako keby mi niekto požičal bicykel. Ale je cítiť, že ten bicykel je naozaj veľmi ľahký.“

Prvý večer sme ešte nemali nakúpené, takže sme sa išli najesť do mesta. Keď som nastupoval do auta, uvedomil som si, že som si zabudol v izbe peňaženku, tak hovorím: „Sekundu, idem si po peňaženku,“ ale z auta som dostal rýchlu odpoveď: „Kašli na peňaženku. Ideš na večeru s Petrom Saganom,“ zasmial sa Peter. Išli sme do lokálnej pizzerie, poriadne sme sa najedli a naplánovali program na ďalší deň.

Honosná večera od šéfkuchára Petra Sagana

Ráno sme si spoločne pripravili raňajky, nachystali sme veci na jazdenie a nastavili bicykle. Veľkou pomocou na celom sústredení bol kamarát Petra Sagana Kubo Zucha, ktorý nám po celý čas robil šoféra a vozil nás dodávkou na traily, keďže primárna úloha bola jazdiť čo najviac dole kopcom, zvykať si na nové bicykle a trénovať techniku v zjazde.

Naložili sme bicykle do auta a vyrazili na Nato Base, čo bola kedysi základňa NATO v Calice Ligure a momentálne je to miesto, ktoré je známe ako štartovací bod pre viacero skvelých trailov. Keďže tie sú veľmi dlhé a náročné, nie je možné jazdiť ako v bikeparku hore-dole po celý deň. Druhý deň sa podarilo odjazdiť celkovo tri jazdy, pričom raz sa šliapalo na vrchol „za vlastné“, bez odvozu autom.

Môže to síce znieť ako málo, ale traily, ktoré sa jazdili, majú celkovú dĺžku okolo 7 km a vôbec nie sú jednoduché, takže na tréning to stačilo viac než dosť. „Dnes už to bolo lepšie, ale tie ruky mám stále poriadne gumové,“, povedal Sagan po druhom dni jazdenia.

Aj keď priznal, že mal gumové ruky, večer nám všetkým pripravil luxusnú večeru. „Doma nevarím vôbec. Nebaví ma to a nechce sa mi variť si pre seba. Ale keď sme takto na sústredení a varím aj pre ostatných, tak je to úplne niečo iné,“ povedal a priniesol na stôl hovädzie steaky.

Po honosnej večeri z dielne šéfkuchára Petra Sagana si Mišo začal veľmi vtipným spôsobom obväzovať dlaň kuchynskou fóliou: „Asi pred dvoma mesiacmi som čistil trate v Žiline a holými rukami som chytil nejakú spleť tŕňov. Jeden sa mi zapichol do dlane a odvtedy sa mi to stále zapaľuje. Tesne pred týmto sústredkom sme niečo stavali na trailoch, rozdráždil som si to a takto to dopadlo – jeden prst mám taký napuchnutý, že sa ledva držím riadidiel. Spravil som si tu také umelecké dielo,“ zasmial sa Mišo a ukázal mi do kamery dlaň obviazanú priesvitnou fóliou a izolačkou, pod ktorými mal nejakú hojivú mastičku.

V zákulisí natáčania Eurosportu

Počas ďalších dvoch dní sme mali možnosť nahliadnuť do zákulisia natáčania dokumentu Eurosportu s Petrom Saganom, kde predstavujú športovcov, ktorí sa pripravujú na olympiádu.

Zároveň to bolo zaujímavé, pretože sme videli, ako funguje Peter takmer po celý život, keďže naňho bola dlhé roky upriamená mediálna pozornosť a musel neustále niekomu poskytovať rozhovory, čo určite nie je jednoduché popri všetkom ostatnom, čo obnáša život profesionálneho cyklistu – cestovanie, tréningy, preteky, tlak na výsledky, prísny režim pre regeneráciu a pod.

Po rannom natáčaní pokračoval Peter so štábom Eurosportu, aby si natočili, aj ako jazdí a trénuje na horskom bicykli. Zvyšok čakal ďalší náročný tréningový deň, ktorý sa začal opäť dlhým zjazdom z NATO Base, ale potom „otočili“ Mišo, Simča a Kubo štyrikrát známy dvojkilometrový trail Little Champery, ktorý obsahuje náročné a strmé sekcie s veľkými kameňmi a dlhé rockgardeny.

Ako tréningovú čerešničku na torte si nechali na koniec dňa zjazd z NATO Base až k nášmu ubytovaniu, kde sme sa stretli aj s Petrom. „No, ja som toho dnes moc nenajazdil, ale tak čo už narobíme. Ešte sa im aj dron zachytil do konárov, takže museli liezť na strom, aby ho zachránili,“ povedal počas toho, ako varil na večeru rizoto a stále naňho mierila kamera z Eurosportu.

„Inak, Peter sem asi ani neprišiel trénovať, on nám tu iba varí,“ povedal Kubo Kalus pred večerou. „No a? Takto ma to baví, keď varím pre druhých. Zajtra spravím perkelt. Ale musíme kúpiť cibuľu a cesnak,“ hovorí Peter počas miešania šafranového rizota, zatiaľ čo Simča s Kubom hrali pingpong a popritom predvádzali svoje tanečné (ne)schopnosti na remix nejakej vianočnej pesničky, takže o zábavu a dobrú náladu nebola núdza.

Jeden pád a 5 miliónov zhliadnutí

Štvrtý deň sa začal už klasicky nekonečnou dávkou vajíčok na raňajky a prípravou na celodenné jazdenie. Peter mal však technický problém s bicyklom a kompletne mu odišla jedna brzda, na čo sme nemali náradie na opravu.

Keďže priamo vo Finale Ligure nie je predajňa Specialized, využil svoje kontakty tímu Specialized Factory Racing a z Monaka prišiel taliansky mechanik, ktorý robil viac rokov pre jeden z profesionálnych tímov, takže okrem opravy brzdy mu kompletne nastavil aj celý bicykel.

Po tejto menšej komplikácii sme naložili bicykle a vyrazili severne od Finale Ligure nad mestečko Noli, kde je viacero kratších, ale skvelých trailov s krásnym výhľadom na more. Počas štvorhodinového tréningu stihli odjazdiť šesť zjazdov na známom traile DH Man.

Okrem môjho natáčania kamerou točili svoje jazdy aj Mišo, Kubo a Simča na GoPro kamery a Simči sa podarilo natočiť Petrov tragikomický pád.

Pri jednej z jázd nezvládol v strmom zjazde pravotočivú zákrutu, zaseklo sa mu predné koleso, preletel cez bicykel a skončil na zemi.

Našťastie sa mu okrem zopár odrenín nič vážne nestalo. Keď sme si prvýkrát pozerali záznam, neubránili sme sa smiechu, keďže prvé, čo povedal Peter ešte zo zeme, bolo: „Máš to?“ Viac ho totiž zaujímalo, či to má Simča natočené, ako to, či sa mu niečo nestalo.

Po štvrtom dni tréningov prišiel na všetkých útlm, boli sme rozložení po gaučoch a posteliach v celom dome a snažili sa udržať sa pri vedomí.

S týmto ale Peter problém nemal, opäť sa prepol do roly kuchára a začal chystať spomínaný perkelt.

Svoju malú kuchársku úlohu som splnil aj ja – krájal som cibuľu a cesnak, ale všetko ostatné bolo v réžii trojnásobného majstra sveta. Na večeru sa zrazu všetci prebrali a konečne sme preplnili škvŕkajúce žalúdky.

Bulvár sa vyšantil

Po večeri dala Simča na svoj Instagram video z Petrovho pádu. Čo sme ale netušili – stal sa z toho virál a video dosiahlo šialených 5 miliónov zhliadnutí, čo je najviac nielen na Simčinom, ale aj na Petrovom profile.

Je jasné, že ľudí na sociálnych sieťach zaujímajú u cyklistov viac pády ako čokoľvek iné, ale že tento pád prekoná všetky ostatné videá aj na Petrovom Instagrame, to by sme si naozaj nemysleli. A tak sme tento večer strávili z veľkej časti s telefónmi a s údivom sledovali, ako rastú čísla.

Možno to síce znie trochu povrchne, ale faktom je, že sociálne siete sú už momentálne veľmi dôležitou súčasťou prezentácie akéhokoľvek športovca, čiže aj „sedenie s telefónom“ je veľmi podstatné a treba tomu venovať pozornosť a dostatočnú dávku kreativity.

Čo sme možno nečakali, boli neskôr bulvárne články, ktoré odkazovali na spomínaný pád, a dokonca jeden portál sa pochlapil titulkom: „Po Saganovom boku je nová žena. Takto sa pred ňou predviedol: Po frajerine prišiel veľký strach.“

Tou novou ženou mala byť Simča a predvádzanie mal byť asi pád. No kde boli frajerina a strach, to už je otázne. Peter je ale na podobné veci zvyknutý, takže len mávol rukou a ani sa tým ďalej nezaoberal.

Saganove nohy vs. elektrobicykle

Na ďalší deň bol naplánovaný trochu iný druh tréningu a všetkých čakalo celodenné šliapanie do pedálov. Mišo, Kubo a Simča išli však na elektrobicykloch, zatiaľ čo Peter si zobral svoje XC-čko, keďže potreboval zakomponovať do tréningu techniky zjazdu aj nejakú tú vytrvalosť.

„Ale pôjdete na eko režim, nieže ma odpálite,“ povedal Peter pred štartom. „Ale čo, veď sa pozri na svoje lýtka,“ odpovedal mu Mišo. Prvú polhodinu šliapali po asfaltke horského priesmyku Melogno a na vrchole odbočili na lesnú cestu Barbottina, kde si po chvíli šliapania dali konečne trochu zjazdu na 4 km traile s názvom Isallo Extasy.

Paralelne s trailom viedla cesta späť na vrchol, po ktorej vyšliapali naspäť a traverzami sa dostali k ďalším trailom RocknRolla či DogEatDog, po ktorých zišli až k moru, do mesta Pietra Ligure, kde sme sa všetci stretli.

Deň síce strávili na elektrobicykloch, ale po piatich hodinách boli zjavne poriadne rozbití. „Bicykel ide parádne, motor makal, ale aj tak to bola poriadna zaberačka,“ povedala Simča pri nakladaní bicykla do auta.

„Najprv som mala nejaký silnejší režim, ale Mišo mi potom povedal, nech nešpekulujem, tak som si dala eko a dojazdila som s 37 percentami, čiže som dosť šetrila. Ale úprimne, nečakala som, že to bude také náročné.“

Mišo neskôr priznal, že jeho ranné predpovede sa potvrdili. „Keď sme šliapali hore kopcom, zrazu sa pozerám okolo seba, a Peter nikde. Bol ďaleko pred nami, aj napriek tomu, že nemal motor, takže je vidno, že jeho výkon v nohách je stále asi silnejší ako naše motory v e-bikoch.“

Z hodinového rozhovoru bol päťhodinový

Po večeri som prišiel za Petrom s malou dušičkou: „Mohli by sme dnes spraviť ten rozhovor?“

Chystal som totiž špeciálne vydanie časopisu Cyklistika, ktoré je celé venované kariére Petra Sagana, a chcel som využiť naše stretnutie aj na to, aby som s ním spravil rozhovor.

S nenadšeným výrazom sa ma opýtal: „No dobre, ale na koľko to bude?“ Odpovedal som, že taká hodinka. „Ale keď sa mi budeš dávať hlúpe otázky, tak končíme, dobre?“ „Jasné,“ odpovedal som a zamyslel som sa, že zopár otázok asi radšej preskočím.

Sadli sme si teda na gauč a začal som sa pýtať. Nakoniec z toho nebol hodinový, ale takmer päťhodinový rozhovor, v ktorom sme prešli jeho celou kariérou.

„Je ti jasné, že takýto rozhovor by si za normálnych okolností nemal šancu dostať? Môj manažér by ti dohodol tak maximálne hodinu,“ povedal mi Peter dve hodiny po polnoci, takže vám určite odporúčam prečítať si tento rozhovor, keďže v ňom nájdete zaujímavé príbehy z pretekov, aj z Petrovho života, o ktorých v médiách doteraz nikdy nehovoril.

XC-čko vymenil za enduro

S výrazným deficitom spánku som sa zobudil do šiesteho dňa tréningového kempu vo Finale Ligure. Raňajky, naložiť bicykle, odchod. Kubo (Zucha) mal už doslova zodrané dlane od volantu a svalovicu na rukách, keďže cesty v okolí sú poriadne pokrútené a vlastne celý deň nič iné nerobil, iba točil volantom, za čo sme mu boli naozaj veľmi vďační.

Peter vymenil svoje XC-čko za enduro bicykel, aby si aj on viac užíval zjazdy, keďže lokálne traily nie sú úplne ideálne na malé zdvihy cross-country bicykla. „Tak toto je už trochu iná káva,“ povedal po prvej jazde, „ale aj tak ma bolí celé telo,“ dodal.

„Myslím si, že na enduro bicykli môže Peter posunúť svoje schopnosti, a tiež zistí, aké má limity v zjazde,“ povedal Mišo. „Potom, keď presadne na XC-čko, pôjde určite rýchlejšie, lebo aj XC-čko vie ísť poriadne rýchlo, aj keď asi nie tak pohodlne ako enduro.“

Chalani a Simča si dali za celý päťhodinový tréning štyri dlhé jazdy, ktoré obsahovali viacero trailov, pričom sme sa ešte párkrát zastavili na viacerých miestach, pretože sme potrebovali natáčať a fotiť. Raz sme zastavili pri peknom kostolíku v lese s romantickým výhľadom do doliny a na more.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Martin Sarvaš (@martinsarvas)

Pľuvanec do helmy

Zrazu len počujem zopár Petrových nadávok.

Nie je prvý ani posledný, komu sa to stalo, ale chcel si odpľuť, no zabudol, že má na hlave integrálu, nie drobnú škrupinu. Odpľul si tak rovno do úplne novej helmy, ktorú ešte len ráno vybalil zo škatule. „No paráda,“ povedal nevediac, či sa má smiať, alebo nadávať.

Zato my sme vedeli a smiali sme sa aj zaňho. Po ďalšom náročnom celodennom tréningu sa Mišo netajil únavou a opretý o dodávku povedal: „Asi už starnem.“ Zišli sme do Calice Ligure, šli do reštaurácie a vyhladovaní sme v okamihu do seba napchali bagety.

Doma sme si ešte dali druhú večeru, keďže Peter sa v role kuchára tentokrát pochlapil hovädzím stroganovom. Po jedle, namiesto toho, aby sme išli spať, sme sa ešte do noci rozprávali s Petrom.

Spánok sa dá vždy dohnať, ale príbehy zo života Petra Sagana nepočujete každý deň.

Pri páde na hlavu mu praskla helma

V posledný deň kempu sa jazdilo na trailoch nad mestečkom Feglino. Aj keď sme vedeli, že už tam končíme a všetci sme dosť unavení, tréning ľahší nebol. Krátke zjazdy sa striedali s dlhými a posledná jazda sa skončila po celkovo päťapolhodinovom tréningu.

Aj keď „posledná jazda“ sa nehovorí, práve v poslednej jazde Peter veľmi nepríjemne spadol, dopadol hlavou na obrovský kameň. Našťastie mal veľkú helmu, do ktorej si predošlý deň napľul.

Išlo skutočne o veľmi tvrdý pád, keďže po chvíli sme zistili, že helma bola zvnútra prasknutá, ale našťastie splnila svoj účel. „No, toto by si asi s kokoskou nerozchodil,“ povedal Mišo Petrovi, ktorý sa po páde snažil rozcvičiť si krk. „Ale čo, ideme ďalej,“ povedal Peter.

Neskôr mi Mišo opísal, čo sa stalo, keďže išiel hneď za ním: „Peter zletel z bicykla a narazil hlavou priamo na kameň. Veru, nebol to príjemný pohľad. Boli sme v strede lesa a len som sa pozrel nad seba a rozmýšľal, kde by tu tak mohla pristáť helikoptéra. Zrazu pozriem na Petra – a on sa postavil, akoby sa nič nestalo. Nechápem, z čoho je ten človek, ale keby sa toto stalo niekomu inému, tak by to asi dopadlo veľmi zle.“

Keď sme sedeli pri večeri, Peter priznal, že ho riadne bolí krk a nemohol veľmi otáčať hlavou. Našťastie to nebolo nič vážne a po niekoľkých dňoch nám už posielal video, ako trénuje v San Reme, takže asi má naozaj tvrdšie kosti ako bežný smrteľník.

Veľký zážitok pre všetkých

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

Aj z pohľadu novinára musím uznať, že to bol úžasný týždeň, počas ktorého som mal po celý čas úsmev na tvári. Pre Simču a Kuba to bol zase skvelý zážitok nielen z pohľadu stretnutia s Petrom, ale mali tiež možnosť vidieť, ako funguje a ako vyzerá život profesionálneho cyklistu.

„Som veľmi vďačná, že sa nám podarilo dostať sa na takéto sústredenie na konci sezóny, keď sme všetci ešte veľmi dobre vyjazdení,“ povedala po sústredení Simča Kuchyňková.

„Absolvovať týždeň s Petrom Saganom bolo fakt super a musím povedať, že sa za tých zopár dní neskutočne zlepšil a na konci nám už v zjazdoch dýchal na krk. Ešte okrem toho všetkého nám Peťo varil, čo som fakt nečakala, ale bolo to ako od michelinského šéfkuchára. My sme mu pomáhali s technikou, ale on nám zase ukázal svoj výkon, keď sme mu nestíhali na e-bikoch, takže máme čo robiť počas zimnej prípravy. Všetci sme sa vzájomne ťahali, pomáhali si a učili jeden druhého, takže to bola fakt paráda,“ dodala Simča.

Kubo Kalus tiež uznal, že Petrov progres za jeden týždeň bol skutočne obdivuhodný: „Jeho progres za sedem dní bol neskutočný a toto by dokázal asi len málokto. Aj keď byť v jeho tele by bolo asi dosť nebezpečné, ale ako povedal – on je Wolverine, je nezničiteľný. Celé sústredenie bolo super, veľa sme najazdili a otestovali sme nové bicykle. Myslím si, že všetci sme spokojní, takže sa máme na čo tešiť v novej sezóne.“

Rovnako ako Simča a Kubo, aj Mišo bol so sústredením veľmi spokojný. „Od prvého momentu si všetci sadli, takže sme nemali žiadne problémy. Najazdili sme veľa kilometrov dole kopcom, potrénovali sme a otestovali nové bicykle. Zároveň to bola skvelá skúsenosť pre Simču a Kuba, ktorí sa stretli s Petrom. Ja ho poznám celý život a odjazdil som si aj svoje v cestnej cyklistike, takže viem, aké to je, ale oni mohli vidieť, aký je blázon a zároveň super človek, profesionálny atlét – nielen cyklista, a ako zvláda celkovo ten hektický život.“

Mišo tiež priznal, že jemu samému trvalo omnoho dlhšie dostať sa v horskej cyklistike na takú úroveň ako on. „Mne to trvalo dva, tri roky, jemu zopár týždňov. Je obdivuhodné, s akou ľahkosťou jazdí na horskom bicykli a ako sa za týždeň zlepšil v technike a zrýchlil v zjazde. Som veľmi rád, že sa nám tento kemp podarilo takto narýchlo zorganizovať a chcem sa všetkým poďakovať za profesionálny prístup popri všetkej tej srande, ktorú sme vo Finale zažili,“ dodal Michael Kolář.

Aktuality

14:39 Video: Ako sa rodilo víťazstvo Simče Kuchyňkovej v pretekoch svetového pohára v endure?

Pretekársky tím Okoeverywhere Racing prináša pohľad na ďalší súťažný víkend v pretekoch svetového pohára, ktoré sa uskutočnili v poľskom meste Bielsko-Biala, ktoré je už roky vyhlásenou enduro lokalitou.

13:32 Svetový pohár v zjazde v poľskom Szczyrku vyhral premiérovo Ronan Dunne, v ženách najrýchlejšou Marine Cabirou.

Okrem Íra boli v top 5 už iba francúzski pretekári. Najlepšie zo Slovákov zajazdil Rasťo Baránek, ktorý skončil na 34. mieste a postup do finále mu unikol len o 0,8 sekundy.

12:27 Dylan Groenewegen zvíťazil na belgickej klasike Okolo Limburgu a dočkal sa prvej výhry od januára.

Groenewegen bol tento rok už deväťkrát na pódiových priečkach, ale len dvakrát vyhral. Na pretekoch Okolo Limburgu skončil na druhom mieste Maurice Ballerstedt pred Arnaudom De Liem.

11:57 Video: Netflix zverejnil trailer na pokračovanie dokumentárnej série Tour de France: Unchained.

Na Netflixe bude dostupná od 11. júna 2024. V upútavke je zjavné, že séria sa zameriava nielen na samotné preteky, ale aj témy ako je doping a kontroverzné témy, vrátane konfliktu Juliana Alaphilippea so šéfom QuickStep-u Patrickom Lefevereom.

11:40 Detaily 16. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Po kráľovskej etape, ktorú suverénne vyhral Tadej Pogačar, nasleduje ďalšia horská etapa, v ktorej je pravdepodobný úspech úniku.