Yeti SB165 má mullet kolesá, nový rám a závitové stredové zloženie
Yeti odhalil najnovší model freeridového/enduro bicykla SB165, ktorý je odteraz dostupný v populárnom prevedení mullet a teda so zmiešanými kolesami. Vpredu je veľké 29´´ koleso a vzadu menšie 27,5´´. Doteraz sme SB165 poznali ako bicykel s menšími 27,5´´ kolesami.
Tvar karbónového rámu bol zmenený a aktuálne bicykel vyzerá naozaj úhľadne a čisto.
Ďalšou novinkou je prechod na závitovú stredovú konzolu BSA. Na ráme sa nachádza aj univerzálna pätka SRAM UDH.
Rad Yeti SB165 pozostáva zo 4 modelov a môžete si vybrať medzi vyššími high-tech a Turq Yeti alebo cenovo dostupnejším karbónom série C.
Ceny začínajú na 7 590 EUR za C2 a vyšplhajú sa až na na 10 290 EUR za bicykle T3.
Rám a detaily zavesenia Yeti SB165 2024
Najnovší SB165 zdieľa množstvo technológií s predchádzajúcim modelom.
Vnútorné vedenie káblov tube-in-tube, dlhá a rovná sedlová trubka, množstvo ochranných prvkov proti poškodeniu reťazovej vzpery a spodnej rámovej trubky a integrované hlavové zloženie a samozrejme jeho elegantná karbónová konštrukcia.
Stredová konzola bicykla prešla z lisovaného stredu k veľmi obľúbenému závitovému uchyteniu BSA.
Taktiež tu nájdeme SRAM UDH, ktoré zabezpečuje kompatibilitu s najnovším systémom Transmission.
Vstupné a výstupné otvory pre káble sú vybavené svorkami, ktoré pomáhajú znížiť hrkotanie, a zatiaľ čo ochrana pod zavesením je totožná so starým modelom, bola aktualizovaná o sekciu so skrutkou, aby sa uľahčilo vnútorné vedenie káblov.
Ikonický dizajn odpruženia Switch Infinity so zdvihom 165 mm prešiel skôr prepracovaním ako celkovou generálkou.
Výhradne na zostavách série T má nový systém vylepšené tesnenia, ložiská a hardvér v snahe predĺžiť servisné intervaly.
Každý z otočných čapov zavesenia je upevnený pomocou plávajúcich osí a ložiská sú nalisované v závese a nie do rámu bicykla, čo uľahčuje ich výmenu.
Prepracované zavesenie používa lichobežník na uchytenie očka tlmiča. Celý tento systém bol zmenšený, aby sa zlepšila kompatibilita s rôznymi typmi tlmičov a vytvorilo sa viac miesta v prednom rámovom trojuholníku pre fľaše s vodou a zároveň sa znížila výška standover.
Novinkou je aj kompatibilita s dvojkorunkovými vidlicami so zdvihom až do 190 mm a s vidlicami s jednou korunkou so zdvihom 180 mm, v závislosti od preferovaného štýlu jazdy.
Geometria Yeti SB165 2024
Geometria Yeti zostáva relatívne nezmenená v porovnaní s predchádzajúcim modelom a jej čísla zodpovedajú jeho zameraniu a výške zdvihov.
Vpredu je položený 63,5-stupňový uhol hlavovej trubky, zladený s relatívne strmým 76,9-stupňovým uhlom sedlovej trubky, ktorý sa oproti predchádzajúcemu modelu znížil len o 0,1 stupňa.
Rozsah štyroch veľkostí (S-XL) má dosah (reach) od 430 mm do 505 mm a výška standover dosahuje od 730 mm do 750 mm.
Yeti SB165 modely a ceny
Dostupné sú štyri modely v rôznych cenových kategóriách.
Najdostupnejšia SB165 C2 má vidlicu Fox Performance 38, tlmič Factory DHX2, mechanický pohonom SRAM GX Eagle a kolesá DT E 1900 a stojí 7 590 EUR.
Najvyšším modelom je SB165 T3 s vidlicou Fox Factory 38 a tlmičom DHX2, pohonom SRAM X0 Eagle AXS Transmission a zliatinovými kolesami DT Swiss EX 1700. Ten sa predáva za 10 290 EUR.
V strede sú modely SB165 C3 GX (7 300 USD) a SB165 T2 (7 900 USD), ktoré sú k dispozícii iba v USA.
Yeti SB165 T3 X0 Transmission
- Rám: karbón Turq, zdvih 165 mm
- Tlmič: Fox Factory DHX2
- Vidlica: Fox Factory 38, zdvih 170 mm
- Kolesá: DT Swiss EX 1700
- Plášte: Maxxis Assegai EXO (p), Maxxis Minion DHR II EXO (z)
- Pohon: Prevodovka SRAM X0 Eagle AXS
- Brzdy: SRAM Code RSC
- Sedlovka: Fox Transfer
- Cena: 10 290 EUR
2024 Yeti SB165 C2
- Rám: karbón Turq, zdvih 165 mm
- Tlmič: Fox Factory DHX2
- Vidlica: Fox Performance 38, zdvih 170 mm
- Kolesá: DT Swiss E 1900
- Plášte: Maxxis Assegai EXO (f), Maxxis Minion DHR II EXO (r)
- Pohon: SRAM GX Eagle
- Brzdy: SRAM Code R
- Sedlovka: OneUp Dropper Post
- Cena: 7 590 EUR