Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské

Cube predstavil nový e-bike AMS Hybrid ONE44 s nízkou hmotnosťou a za dobrú cenu (detaily, špecifikácie, ceny)

Najlacnejší model AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX váži len 17,3 kg a stojí 5 999 eur. Má zdvih 140mm, motor Bosch Performance Line SX s krútiacim momentom 55 Nm a batériou s kapacitou 400 Wh.
Martin Sarvaš
Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29. Foto: Martin Sarvaš / Biker Magazín

Nemecký výrobca bicyklov Cube predstavil úplne nový model celoodpružených elektrobicyklov AMS Hybrid ONE44.

Ide o subtílny trailový e-bike s karbónovým rámom s nízkou hmotnosťou, zdvihom rámu 140 mm, pričom všetky verzie sú vybavené motorom Bosch Performance Line SX s krútiacim momentom 55 Nm a batériou s kapacitou 400 Wh. Všetky modely majú tiež 29-palcové kolesá.

Nové elektrobicykle od Cube stanovujú novú spodnú hranicu ceny kategórie ľahkých e-bikov, keďže najlacnejšia verzia AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX váži len 17,3 kg a stojí 5 999 eur.

Pre porovnanie, 17,7-kilové S-Works Turbo Levo SL II stojí až 14-tisíc eur.  E-bike Fuel EXe 9.5 od Treku síce stojí rovnako ako nový AMS Hybrid, ale má horšiu výbavu a váži necelých 20 kg.

Najľahší model AMS Hybrid ONE44 C:68X SLT váži iba 16,2 kg a stojí 7 999 eur.

Ľahký e-bike doteraz nemali

Nemecký výrobca má v ponuke všetky mysliteľné kategórie bicyklov, od mestských cruiserov, cez pretekárske cestné či triatlonové špeciály, až po zjazdové bicykle čo plnohodnotné celoodpružené e-biky s veľkými batériami.

Doteraz v ich sortimente chýbal len ľahký elektrobicykel a s modelmi AMS Hybrid ONE44  bavorský výrobca konečne uzatvára medzeru vo svojom portfóliu.

Cube predstavil štyri verzie nových elektrobicyklov, ktoré sa od seba líšia v špecifikácii a zároveň aj určení, keďže modely s označením „TM“ majú vidlice Fox s väčším priemerom nôh, a sú aj o niečo ťažšie, zatiaľ čo modely SLX a SLT sú mierené na čo najnižšiu hmotnosť, čo znamená aj väčší dojazd.

Ľahký karbónový rám

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29. Foto: Martin Sarvaš / Biker Magazín

Všetky štyri elektrobicykle AMS Hybrid ONE44 majú rovnaký karbónový rám, ktorý podľa Cube váži len váži iba 2100 gramov, pričom si zachovali aj možnosť úpravy hlavového uhla a je fajn, že uňho použili univerzálnu pätku od SRAM-u UDH.

Rám nových elektrobicyklov AMS Hybrid je skutočne subtílny a batériu sa podarilo integrovať do spodnej rámovej trubky veľmi vkusne. Vnutorné vedenie káblov je samozrejmosťou, ale taktiež to pridáva na čistom dizajne.

Práve minimalistická integrácia batérie umožnila ďalšie zníženie hmotnosti, aj keď ju nie je možné vyberať.

Zdvih rámu je 140 mm a rovnaký zdvih majú aj vidlice u všetkých modelov, pričom väčší zdvih u vidlíc Cube neodporúča, pretože rám je stavaný len na 140 mm.

Kryt motora Bosch Performance Line SX plynule prechádza do spodnej trubky a chráni rám pred poškodením, zatiaľ čo veľká, mäkká plastová ochrana reťazovej vzpery chráni rám a prechádza hlučnému búchaniu reťaze.

Na zadnej časti reťazovej vzpery bez pohonu je tiež malá gumená ochrana, ktorá bráni tomu, aby sa pri jazde topánky odierali o lak.

Aj keď väčšina bicyklov Cube používa tlmiče s vertikálnou orientáciou, u modelu ONE44 zvolili rovnaké uchytenie ako u e-biku ONE55 s väčším zdvihom, a teda s paralelne s hornou rámovou trubkou.

Pohon od Boschu

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29. Foto: Martin Sarvaš / Biker Magazín

Podobne ako u väčšiny elektrobicyklov od značky Cube, aj nové modely AMS Hybrid ONE44 majú pohon od Boschu, konkrétne Bosch Performance Line SX, ktorý je má krúriaci moment 55 Nm a maximálny výkon až 600 wattov.

Rovnako ako motor, aj batéria je od Boschu, a v spodnej trubke je ukrytý model CompactTube 400 s kapacitou 400 Wh.

Batériu možno nabíjať pomocou ľahko dostupného nabíjacieho portu v spodnej časti sedlovej trubky, ktorý pred nečistotami chráni plastový kryt.

Ak by bola kapacita 400 Wh málo, jeden držiak na fľašku sa dá vymeniť za extender s kapacitou 250 Wh.

Na podčiarknutie športového charakteru tohto elektrobicykla Cube nahradil bežný displej ovládačom systému Bosch, ktorý zobrazuje iba stav nabitia batérie v 20-percentných prírastkoch a úroveň podpory prostredníctvom farebných LED diód.

V recenzii portálu ebike-mtb.com sa u predstavenia AMS Hybrid ONE44 o motore píše, že „Bosch Performance Line SX zaberá na stúpaniach a ukazuje sa ako jeden z najvýkonnejších ľahkých eMTB motorov, ktoré sú v súčasnosti dostupné na trhu, najmä pri vysokých kadenciách. V kombinácii s efektívnym zadným odpružením vám to umožňuje zdolávať ešte strmšie technické stúpania bez toho, aby ste sa zapotili.“

Geometria Cube AMS Hybrid ONE44

Modely Cube AMS Hybrid ONE44 sú dostupný v štyroch veľkostiach od S po XL.

Geometria nie je ničím extra zaujímavá a síce spĺňa normy modernej geometrie, ale je skôr konzervatívna, aby vyhovovala čo najväčšiemu spektru jazdcov.

Jediným problémom môže byť, že je väčší rozdiel v dosahu medzi jednotlivými veľkosťami, čo môže spôsobiť, že jazdci sa môžu ľahko ocitnúť na rozhraní dvoch veľkostí.

Uhol hlavovej trubky je 65,4°, čo je v podstate to, čo by ste očakávali od moderného all-mountain bicykla a uhol sedlovej trubky je 76,2°. Zadná stavba má dĺžku 450 mm vo všetkých veľkostiach a reach vo veľkosti L je 474 mm.

Modely, špecifikácie, ceny

Modely Cube AMS Hybrid ONE44 sú dostupné v štyroch verziách: dva modely (SLX a SLT) s orientáciou na čo najnižšiu hmotnosť a dva modely (TM a SUPER TM) s orientáciou na lepšie schopnosti v zjazde.

Všetky štyri sú za pomerne rozumné ceny v porovnaní s inými elektrobicyklami v tomto segmente.

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX 400X 29

  • Rám: C:68X® Monocoque Advanced Twin Mold Technology
  • Farba: deepcobalt´n´black
  • Vidlica: Fox 34 Float Performance GRIP, 3-Position w/ Micro Adjust, Tapered, 15x110mm, 140mm
  • Tlmič: Fox Float Performance, 210x55mm, Adjustable LSR w/ 2-Pos. Lever
  • Hlavové zloženie: ACROS AZF-675
  • Predstavec: Newmen Evolution SL 318.4, 31.8mm
  • Riadidlá: Newmen Advanced 318.25, Carbon, 780mm
  • Gripy: ACID Disrupt, Soft Compound
  • Prehadzovačka: Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed
  • Radiace páčky: Shimano XT SL-M8100-IR, Direct Attach
  • Brzdy: Shimano XT BR-M8120/BR-M8100, Hydr. Disc Brake (203/180)
  • Kľuky: e*thirteen Helix Race Alloy e*spec Crank, 32T
  • Kazeta: Shimano XT CS-M8100, 10-51T
  • Reťaz: Shimano CN-M8100
  • Kolesá: Newmen Evolution SL E.G. 30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
  • Predný plášť: Schwalbe Nobby Nic, Super Ground, Addix Soft, Kevlar, 2.4
  • Zadný plášť: Schwalbe Wicked Will, Super Ground, Addix Speedgrip, Kevlar, 2.4
  • Sedlo: Natural Fit Nuance SL
  • Sedlovka: CUBE Dropper Post, Handlebar Lever, Internal Cable Routing, 31.6mm
  • Motor: Bosch Drive Unit Performance SX (55Nm) Cruise (250 Watt), Smart System
  • Batéria: Bosch CompactTube 400
  • Diaľkové ovládanie: Bosch System Control, incl. Mini Remote
  • Hmotnosť: 17,3 kg
  • Cena: 5 999 eur

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X SLT 400X 29

  • Rám: C:68X® Monocoque Advanced Twin Mold Technology
  • Farba: carbon´n´golddust
  • Vidlica: Fox 34 Float Factory FIT GRIP2, Tapered, 15x110mm, 140mm, Kashima Coated
  • Tlmič: Fox Float Factory, 210x55mm, Adjustable LSC w/ 2-Pos. Lever, Kashima Coated
  • Hlavové zloženie: ACROS AZF-675
  • Integrovaný kokpit: CUBE Stereo Carbon Cockpit System
  • Gripy: ACID Disrupt, Soft Compound
  • Prehadzovačka: Shimano XTR RD-M9100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed
  • Radiace páčky: Shimano XTR SL-M9100-I, Direct Attach
  • Brzdový systém: Shimano XTR BR-M9100, Hydr. Disc Brake (180/180)
  • Kľuky: e*thirteen e*spec Race Carbon Crank, 32T
  • Kazeta: Shimano XTR CS-M9101-12, 10-51T
  • Reťaz: Shimano CN-M9100
  • Kolesá: Newmen Advanced SL A.30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
  • Predný plášť: Maxxis Rekon Maxxterra/EXO, Tubeless Ready, 2.4 WT
  • Zadný plášť: Maxxis Rekon Race, EXO, Tubeless Ready, 2.4 WT
  • Sedlo: Natural Fit Nuance SLT Carbon
  • Sedlovka: Fox Transfer SL Factory, 31.6mm, Kashima Coated
  • Motor: Bosch Drive Unit Performance SX (55Nm) Cruise (250 Watt), Smart System
  • Batéria: Bosch CompactTube 400
  • Diaľkové ovládanie: Bosch System Control, incl. Mini Remote
  • Hmotnosť: 16,2 kg
  • Cena: 7 999 eur

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X Super TM 400X 29

  • Rám: C:68X® Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Effiecient Trail Control, FSP 4-Link, Agile Trail Geometry, Boost 148, UDH™, Fixed Integrated Battery, Advanced Internal Cable Routing
  • Farba: dustyolive´n´gold
  • Veľkosť: S, M, L, XL
  • Vidlica: Fox 36 Float Factory FIT GRIP2, Tapered, 15x110mm, 140mm, Kashima Coated
  • Tlmič: Fox Float X Factory, 210x55mm, Adjustable LSC w/ 2-Pos. Lever, Kashima Coated
  • Hlava: ACROS AZF-675, ICR (Integrated Cable Routing), Top Zero-Stack 1 1/2″ (ZS 56mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2″ (ZS 56mm), Fiber Inserts for Angle Adjustment
  • Integrovaný kokpit: CUBE Stereo Carbon Cockpit System
  • Grpy: ACID Disrupt, Soft Compound
  • Prehadzovačka: Sram XX Eagle AXS™ Transmission, 12-Speed
  • Radiace páčky: Sram AXS™ Pod Ultimate Controller
  • Brzdy: Magura MT Trail Carbon, Hydr. Disc Brake (203/180)
  • Kľuky: e*thirteen e*spec Race Carbon Crank, 32T
  • Kazeta: Sram XS-1297, 10-52T
  • Reťaz: Sram XX Eagle™ Transmission
  • Kolesá: Newmen Advanced SL A.30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
  • Predný plášť: Maxxis Assegai, MaxxTerra/EXO+, Tubeless Ready, 2.5 WT
  • Zadný plášť: Maxxis Dissector, Maxxterra/EXO+, Tubeless Ready, 2.4 WT
  • Sedlo: Natural Fit Nuance SLT Carbon
  • Sedlovka: Fox Transfer Factory 31.6mm, Kashima Coated
  • Motor: Bosch Drive Unit Performance SX (55Nm) Cruise (250 Watt), Smart System
  • Batéria: Bosch CompactTube 400
  • Diaľkové ovládanie: Bosch System Control, incl. Mini Remote
  • Hmotnosť: 17,7 kg
  • Cena: 8 999 eur

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29

  • Rám: C:68X® Monocoque Advanced Twin Mold Technology
  • Farba: swampgrey´n´purplereflex
  • Vidlica: Fox 36 Float Performance GRIP, 3-Position w/ Micro Adjust, Tapered, 15x110mm, 140mm
  • Tlmič: Fox Float X Performance, 210x55mm, Adjustable LSR w/ 2-Pos- Lever
  • Hlavové zloženie: ACROS AZF-675
  • Predstavec: Newmen Evolution SL 318.4, 31.8mm
  • Riadidlá: Newmen Evolution SL 318.25, 780mm
  • Gripy: ACID Disrupt, Soft Compound
  • Prehadzovačka: Sram GX Eagle AXS™ Transmission, 12-Speed
  • Radiace páčky: Sram AXS™ Pod Controller
  • Brzdy: Magura MT7, Hydr. Disc Brake (203/180)
  • Kľuky: e*thirteen Helix Race Alloy e*spec Crank, 32T
  • Kazeta: Sram XS-1275, 10-52T
  • Reťaz: Sram GX Eagle™ Transmission
  • Kolesá: Newmen Evolution SL E.G. 30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
  • Predný plášť: Schwalbe Magic Mary, Super Trail, Addix Soft, Kevlar, 2.4
  • Zadný plášť: Schwalbe Nobby Nic, Super Trail, Addix Soft, Kevlar, 2.4
  • Sedlo: Natural Fit Nuance SL
  • Sedlovka: CUBE Dropper Post, Handlebar Lever, Internal Cable Routing, 31.6mm
  • Pohon: Bosch Drive Unit Performance SX (55Nm) Cruise (250 Watt), Smart System
  • Batéria: Bosch CompactTube 400
  • Diaľkové ovládanie: Bosch System Control, incl. Mini Remote
  • Hmotnosť: 18,4 kg
  • Cena: 6 499 eur

Aktuality

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Zavrieť reklamu