Test: Dema ENERGY Team
Dema ENERGY Team v žiadnej z oblastí nevyčnieva, ale na druhú stranu v žiadnej z nich ani nezaostáva. Bicykel vás spoľahlivo odvezie v lesnom teréne a takisto na dlhých trasách.
PLUSY
MÍNUSYNaše hodnotenie
Slovenského výrobcu Dema zrejme fanúšikom cyklistiky netreba bližšie predstavovať, nakoľko ide o dlhoročne etablovanú značku na našom trhu.
Bicykel ENERGY Team je najvyššie postaveným v modelovom rade ENERGY a je osadený zaujímavými a menej známymi komponentami.
Ako to všetko spolu funguje v teréne, kde sú silné stránky a naopak na čom by mohol výrobca zapracovať?
Rám
Dema ENERGY Team je klasický hardtail určený na horskú cyklistiku. Či už ide o jej jednoduchšiu formu po lesných cestách alebo sa vydáte do členitejšieho terénu, prípadne sa rozhodnete zdolať nejaký maratón ENERGY Team to zvládne.
Vyznačuje sa hliníkovým rámom v peknej perleťovo hnedej farbe, ktorá na slnku mení odlesk a je doplnená rôznymi červenými detailmi, ktoré pridávajú na modernom výzore bicykla.
Rám je skonštruovaný pre 29´´ kolesá, čo je dnes v tejto kategórii úplný štandard a plynú z toho rôzne výhody ako je prejazdnosť terénom, či udržiavanie rýchlosti.
Bicykel je dostupný v troch veľkostiach so 17´´, 19´´ a 21´´ rámom. My sme testovali najväčšiu veľkosť, ktorá je podľa výrobcu určená jazdcom od 176 cm, čo je presne moja výška.
V skutočnosti by som však zvolil menší 19´´ rám, najmä kvôli obratnosti v zjazdoch. Pri výšľapoch mi veľkosť rámu nijako neprekážala a ak ste orientovaní skôr na cestu smerom hore môžete zvoliť aj väčší rám.
Geometria rámu zodpovedá disciplíne, na ktorú je bicykel určený a síce má hlavový uhol 69,5 stupňa a uhol sedlovej trubky je 74 stupňov.
Hodnota Reach je vo veľkosti 21´´ 465 mm, vďaka čomu sa ani nižší jazdec ako ja na najväčšom ráme nestratil. Rázvor kolies je 1159 mm.
Komponenty
Dema ENERGY Team je najvyšším modelom v rade ENERGY a poskytuje vzduchovú vidlicu RockShox Judy so 100 mm zdvihu a uzamykaním z riadidiel, čo oceníte najmä v členitom teréne lesných ciest.
Okrem toho je bicykel osadený zaujímavými a menej známymi komponentami. Pohon je kombinácia kľúk Wheeltop s 34 zubovým prevodníkom a prehadzovačkou LTWOO A12 s karbónovými prvkami. Kazeta má 12 pastorkov a rozsah 10-50 zubov.
Brzdný výkon zabezpečuje značka Clarks, konkrétne ich dvoj-piestové brzdy M2 s kotúčmi vo veľkosti 180 mm vpredu a 160 mm vzadu.
Kolesá sú 29´´ WTB ST i27 s plášťami Maxxis Rekon Race. Kokpit zabezpečuje spoločnosť Extend, riadidlá majú 700 mm a predstavec 70 mm.
Jazda
Bicykel sme zobrali prevetrať na populárny Krasňanský trail nad Bratislavou. Pri výšľape bola pozícia na bicykli pohodlná aj napriek väčšej veľkosti, ktorú som spomínal vyššie.
Prenos sily do pedálov bol dostatočný a prehadzovačka LTWOO A12, ktorá bola doteraz pre mňa neznáma fungovala vynikajúco. Či šlo o rýchlosť a presnosť radenia pri posune o jeden pastorok alebo o viac, nezaznamenal som žiadne problémy a jej fungovanie hodnotím naozaj pozitívne.
Pri jazde z kopca som pociťoval väčšiu veľkosť rámu, než na akú som zvyknutý a na bicykel som si musel chvíľu zvykať.
Nebolo to však nič nemožné a ku koncu dňa sme si celkom rozumeli. Na jednoduchom traile sa bicykel správal predvídateľne a vedel som, čo si s ním môžem dovoliť.
Vidlica fungovala spoľahlivo a prekvapili ma aj menej známe brzdy Clarks M2, s ktorými som taktiež nezaznamenal žiadne problémy ani pri dlhších zjazdoch alebo na naozaj strmých spádoch, ktoré som si taktiež vyskúšal.
Špecifikácia
- Rám: DEMA ENERGY BOOST ALLOY
- Vidlica: Rock Shox JUDY
- Prehazdovačka: LTWOO A12 carbon – 12 rýchlostí, kazeta 10-50 zubov
- Kľuky: Wheeltop s 34 zubovým prevodníkom
- Brzdy: Clarks M2, kotúče 180 mm vpredu, 160 mm vzadu
- Kolesá: WTB ST i27
- Plášte: Maxxis Rekon Race 29×2,25
- Riadidlá: Extend RACE A6045BT Flat 700 mm
- Sedlovka/Sedlo: Extend Alloy / Selle Italia Model X
- Cena: 1 199 €
Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz: