Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S MULTIKĽÚČOM IBA ZA 39,80€!
Novinky

Nový Trek Slash má high-pivot a je pripravený posúvať limity

Najnovší enduro počin americkej značky má zmenenú geometriu, väčšie zdvihy a dostupný bude aj v prevedení mullet.
Matúš Bušík
Nový Trek Slash má high-pivot a je pripravený posúvať limity

Trek aktualizoval vysokozdvihový enduro bicykel Slash, na ktorom absolvujú preteky aj jazdci ich továrenského tímu.

Slash má po novom väčší zdvih vzadu, štandardne zmiešané veľkosti kolies – mullet a nový dizajn odpruženia s vysokým otočným čapom (high pivot) a napinákom reťaze.

Cieľom značky bolo vyzbrojiť Slash na tie najdivokejšie traily, takže enduro pretekári, bikeparkoví jazdci a všetci, ktorí chcú posúvať svoje limity, môžu tvrdo vyraziť na traily a vyjsť späť na vrchol.

K dispozícii je sedem nových modelov: dva hliníkové bicykle a päť špecifikácii s karbónovým rámom. Navyše sú k dispozícii aj samostatné hliníkové a karbónové rámy.

Ceny sa pohybujú od 4 499 EUR za základný model Slash 8 po 12 499 EUR za top karbónový variant.

High-pivot

Najnovší Slash od Treku má nové usporiadanie zavesenia s vysokým otočným čapom navrhnuté tak, aby lepšie absorbovalo nerovnosti.

Treku nie je cudzí ani vysoký otočný čap. Zjazdový bicykel Session používa tento dizajn od roku 2021.

Trek uvádza, že sa roky pohráva s dizajnom s vysokým otočným čapom a prešiel viacerými iteráciami, aby sa naučili, ako čo najlepšie implementovať tento dizajn na enduro bicykel Slash.

Nový Slash s high-pivotom poskytuje až 170 mm zdvihu zadného kolesa, čím poskytuje dostatočne dlhú dráhu zadnej stavbe, čo umožňuje zadnému kolesu pohybovať sa podľa dráhy nárazovej sily.

Maximálny nárast zadnej stavby je približne 18 mm dozadu a je dosiahnutý pri zdvihu 135 mm, predtým, ako sa dráha nápravy opäť vyklenie dopredu na posledných 40 mm zdvihu.

To slúži na to aby sa lepšie pohlcovali tia najväčšie nárazy a aby ste udržali dynamiku na trailoch.

Pri 30-percentnom nastavení sag sú reťazové vzpery približne o 11 mm dlhšie, než uvádza statická geometria.

Napínacia kladka znižuje spätný ráz pedálu (pedal kickback) elimináciou rastu reťaze pri stláčaní zavesenia. Toto je obzvlášť viditeľné na systéme odpruženia s vysokým otočným čapom a je to považované za jednu z jeho najväčších výhod.

Jeho poloha bola starostlivo vypočítaná tak, aby bola zachovaná čo najväčšia účinnosť pedálov, čo umožňuje Treku doladiť anti-squat, o ktorom tvrdí, že zostáva nad 100 percentami počas celej svojej dráhy.

Veľká 19 zubová horná napínacia kladka pomáha minimalizovať trenie hnacieho ústrojenstva a je umiestnená tak, aby udržala 100% ochranu proti privretiu počas celej jazdy.

Rovnako ako pri niektorých iných bicykloch, miera pákového efektu sa dá zmeniť aj pomocou preklápacieho čipu (flip chip) na spodnom čape tlmiča.

Tým sa zvýši z 20 percent na 25 percent, čo sťažuje stlačenie odpruženia v priebehu zdvihu, čo znamená, že bicykel je vhodný pre pružinový, ale aj vzduchový tlmič .

Nadrozmerná horná vodiaca kladka s 19 zubami údajne znižuje trenie hnacieho ústrojenstva. Spodná vodiaca kladka, vytvorená v spolupráci s MRP, zmierňuje rast reťaze pod reťazovou vzperou.

Spodná napínacia kladka MRP pomáha udržiavať spodnú dĺžku reťaze konzistentnú, aby sa znížil ťah na zadnú prehadzovačku

Tým sa zastaví odpruženie, čo spôsobí, že reťaz ťahá za klietku prehadzovačky, aby sa zlepšila citlivosť pruženia. Má tiež zlepšiť plynulosť hnacieho ústrojenstva.

Ak potrebujete vymeniť reťaz, nový dizajn používa jednu štandardnú 126-článkovú reťaz vo všetkých veľkostiach okrem XL, ktorá používa 128-článkovú reťaz.

Aj keď je usporiadanie odpruženia nové, Trek si zachoval svoj ABP (Active Braking Pivot) na krížení reťazovej vzpery a sedlovky, ktorý sa sústredne otáča okolo zadnej nápravy.

Nový vzhľad, nový tvar

Nie je to len odpruženie, ktoré bolo prepracované, pričom geometria rámu je taktiež nová, prispôsobená tomu aby sa z neho stal ešte robustnejší bicykel.

Na výber je päť veľkostí rámu – S, M, M/L, L, XL. Rám vo veľkosti S má 27,5 palcové kolesá vpredu aj vzadu, zatiaľ čo ostatné štyri veľkosti používajú 29-palcové predné a 27,5-palcové zadné koleso.

Na bicykle M až XL sa zmestí 29-palcové zadné koleso, ale musíte si kúpiť iný spodný držiak tlmiča, ktorý znižuje stredovú konzolu tak, aby bola kompatibilná s väčším kolesom.

Najvýraznejším rozdielom je, že uhol hlavovej trubky je teraz 63,3 stupňov pri mullet nastavení pre veľkosti M-XL a 63,5 stupňa pre veľkosť S.

Trek tiež predstavil ∓1-stupňové misky, ktoré možno namontovať na hlavovú trubku. Sú dostupné na trhu s náhradnými dielmi a umožňujú vám prispôsobiť geometriu prednej časti tak, aby vyhovovala vašim preferenciám.

K dispozícii je tiež strmšia efektívna sedlová trubka s uhlom približne 77 stupňov, ktorá pomáha jazdcom docieliť stredovú polohu pri stúpaní.

Rovnejšia sedlová trubka znamená, že na bicykel veľkosti S sa zmestí 170 mm teleskopická sedlovka, zatiaľ čo na bicykle M a vyššie sa zmestí 200 mm alebo aj viac, aby sedlo pri zjazdoch skutočne neprekážalo.

Aby sa zmestili dlhšie kvapkadlá, sedlové trubky sú kratšie, začínajú na 390 mm pri veľkosti S a končia na 470 mm pri XL.

Čísla dosahu sú také, aké by ste od bicykla s týmito atribútmi očakávali. Sú 430 mm (S), 448 mm (M), 468 mm (M/L), 488 mm (L) a 513 mm (XL).

Je zaujímavé vidieť, že Trek urobil Slash lenivším, ale nie dlhšie. Tieto hodnoty predstavujú spôsob, akým sa bicykel predáva. Ak nasadíte 29-palcové koleso alebo vymeníte náhlavnú súpravu, zmení sa aj geometria.

Trek má zabudované proporcionálne dĺžky reťazových vzpier s rastúcou veľkosťou rámu. Tieto sa pohybujú od 429 mm (S a M) cez 434 mm (M/L a L), až po 439 mm (XL). Aj keď sa zdajú byť veľmi krátke, pamätajte, že zadná stredová dĺžka narastie pri poklese o 11 mm, no napriek tomu by mali bicyklu poskytnúť agilné ovládanie.

Aké detaily schováva nový Slash?

Nový chránič reťaze Slash je navrhnutý tak, aby obmedzil bočný a vertikálny pohyb reťaze, aby sa minimalizoval hluk.

Aj keď je na novom Slash veľa nového, Trek si ponechal karbónové vlákno OCLV Mountain (Optimum Compaction Low Void). Táto konštrukcia je určená na zvýšenie pevnosti karbónu a odolnosti proti nárazu.

Trek však pridal Integrated Carbon Armour. Ide o dodatočnú vrstvu filmu, ktorá leží pod lakom, aby poskytla extra ochranu karbónu.

Hliníkové modely dostávajú Trek Alpha Platinum Aluminum, ktorý využíva najkvalitnejší hliník a konštrukčný proces značky.

K dispozícii sú tiež nové vymeniteľné blatníky pod spodnou trubkou, ktoré odrážajú nárazy a odlietajúce kamene. Jeden je umiestnený v okolí stredovej konzoly a druhý ponúka ochranu vo vrchnej časti spodnej trubky.

Nový zadný blatník bol integrovaný na bicykel a bol navrhnutý tak, aby zodpovedal moderným predným blatníkom. Hodí sa iba na 27,5-palcové zadné koleso a pri inštalácii 29-palcového kolesa bude potrebné ho odstrániť.

Aby bol bicykel tichý, Trek navrhol nový chránič reťaze. Jeho tvar zabraňuje bičovaniu reťaze a minimalizuje vertikálny aj bočný pohyb reťaze, čo vedie k menšej hlučnosti.

Na potešenie mnohých, Trek nepoužil integrované vedenie hadíc cez hlavové zloženie. Existujú však nové vnútorné vedenia káblov, ktoré Trek nazýva Chunnels a umožňujú lepšie využitie vnútorného úložiska rámu Slash.

Trek prepracoval svoje vnútorné úložisko rámu s väčším otvorom a ľahším prístupom.

Okrem toho má nový poklop s väčším otvorom, ktorý pomáha ukladať väčšie predmety. Nechýba ani nová, lepšie dosiahnuteľná páčka, ktorá by mala uľahčiť otváranie priehradky.

Trek uvádza, že na vnútorné uloženie rámu použil recyklovaný plast.

Bicykel využíva bežné štandardy vrátane Boost 12x148mm zadného náboja. Je tu závitové stredové zloženie.

Ceny a špecifikácie Trek Slash

Na výber je sedem špecifikácií bicyklov. Dva bicykle majú hliníkový rám a päť z nich je v karbónovom prevedení.

Trek Slash 9,9 XX AXS T-Typ

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate Flight Attendant, zdvih 170 mm
  • Tlmič:  RockShox Vivid Ultimate
  • Pohon: SRAM XX Eagle AXS, T-type
  • Brzdy: SRAM Code Ultimate
  • Kolesá : Bontrager Line Pro 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Integrované riadidlá/predstavec Bontrager RSL, 820 mm (š), 35 mm (d)
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/RockShox Reverb AXS
  • Cena: 12 499 EUR

Trek Slash 9,9 XTR

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Ultimate
  • Pohon: Shimano XTR M9100
  • Brzdy: Shimano XTR M9120
  • Kolesá: Bontrager Line Pro 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Integrované riadidlá/predstavec Bontrager RSL, 820 mm (š), 35 mm (d)
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/Bontrager Line Elite Dropper
  • Cena: 11 499 EUR

Trek Slash 9,9 X0 AXS T-Typ

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Ultimate, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Ultimate
  • Pohon: SRAM X0 Eagle AXS T-Typre
  • Brzdy: SRAM Code Silver
  • Kolesá: Bontrager Line Pro 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Integrované riadidlá/predstavec Bontrager RSL, 820 mm (š), 35 mm (d)
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/RockShox Reverb AXS
  • Cena: 9 999 EUR

Trek Slash 9.8 GX ASX T-Type

 

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Select+, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Select+
  • Pohon: SRAM GX Eagle AXS T-Type
  • Brzdy: SRAM Code Bronze
  • Kolesá: Bontrager Line Elite 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Bontrager Line Pro carbon, 820 mm, Bontrager Line Pro, 35 mm
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/Bontrager Line Elite
  • Cena: 7 999 EUR

Trek Slash 9,8 XT

  • Rám: OCLV Mountain Carbon, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Select+, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Select+
  • Pohon: Shimano Deore XT M8100
  • Brzdy: Shimano Deore XT M8120
  • Kolesá: Bontrager Line Elite 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: Bontrager Line Pro carbon, 820 mm, Bontrager Line Pro, 35 mm
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada/Bontrager Line Elite
  • Cena: 7 899 EUR

Trek Slash 9 GX AXS T-Type

  • Rám: Alpha Platinum Aluminum, zdvih 170 mm
  • Vidlica: RockShox ZEB Select+, zdvih 170 mm
  • Tlmič: RockShox Vivid Select+
  • Pohon: SRAM GX Eagle AXS T-Type
  • Brzdy: SRAM Code Bronze
  • Kolesá: Bontrager Line Comp 30
  • Pneumatiky: Bontrager SE6 Team Issue 29×2,5in (f), Bontrager SE5 Team Issue 27,5×2,5in (r)
  • Riadidlá/predstavec: zliatina Bontrager Line, 820 mm, Bontrager Elite, 35 mm
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Verse P3/Bontrager Line
  • Cena: 5 499 EUR

Trek Slash 8 XT

  • Rám: Alpha Platinum Aluminum, zdvih 170 mm
  • Vidlica: Fox Rhythm 36, zdvih 170 mm
  • Tlmič: Fox Float X Performance
  • Pohon: Shimano Deore XT M8100
  • Brzdy: Shimano M6100/M6120
  • Kolesá: Bontrager Line Comp 30
  • Pneumatiky: Bontrager XR5 Team Issue 29×2,5in (p), Bontrager XR5 Team Issue 27,5×2,5in (z)
  • Riadidlá/predstavec: zliatina Bontrager Line, 820 mm/Bontrager Elite, 35 mm
  • Sedlo/sedlovka: Bontrager Verse P3/Bontrager Line
  • Cena: 4 499 EUR

Aktuality

Včera 15:56 Nová Merida One-Sixty FR kombinuje 180 mm zdvih s mullet kolesami.

Bicykel určený primárne na zábavu v bikeparku a na tých najdrsnejších enduro trailoch má odolné komponenty a priaznivý pomer cena/výkon.

Včera 13:01 Kvíz: Viete, čo robia v skutočnosti sponzori najväčších cyklistických tímov?

Ich mená poznáme všetci takmer naspamäť, ale viete, čo vlastne znamenajú a čomu sa venujú sponzori najväčších cyklistických tímov? Niektoré odpovede vás určite prekvapia a asi aj pobavia, keďže veľká väčšina sponzorov nemá s bicyklovým priemyslom nič spoločné.

Včera 12:02 Video: Elitní XC pretekári testovali cez víkend olympijskú trať v Paríži.

Sobota slúžila na zoznámenie sa s traťou a v nedeľu sa jazdci pustili do pretekania. Víkend mal organizátorom priniesť množstvo údajov a spätnú väzbu o trati a zázemí pretekov, ktoré bude počas olympiády čeliť náporu ľudí.

Včera 09:58 Spojenie Quick-Stepu a Jumbo-Visma by malo katastrofálne následky, hovorí Philippe Gilbert.

41-ročný bývalý profesionálny cyklista vyjadril obavy o ekonomické následky pre profesionálnu cyklistiku v dôsledku potenciálneho spojenia tímov Soudal-QuickStep a Jumbo-Visma v roku 2024.

Včera 09:19 Video: Chris Froome spravil paródiu na virálne reklamné video Bentley.

Štvornásobný víťaz Tour de France túto sezónu toho síce veľa nevyhral, ale aspoň na chvíľu „vyhral internet“ komickým videom, v ktorom paroduje virálnu reklamu automobilky Bentley.

Zavrieť reklamu