Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Canyon Endurace je rýchlejší, má nastaviteľnú šírku riadidiel a úložný priestor v ráme (detaily, ceny, špecifikácie)

Najnovší vytrvalostný bicykel Canyonu údajne šetrí 7 wattov pri rýchlosti 45 km/h v porovnaní s predchodcom.
Martin Sarvaš
Nový Canyon Endurace je rýchlejší, má nastaviteľnú šírku riadidiel a úložný priestor v ráme (detaily, ceny, špecifikácie)

Canyon aktualizoval svoje vytrvalostné cestné bicykle Endurace CFR a CF SLX. Majú priestor v ráme a vidlici pre 35 mm plášte, vylepšenú aerodynamiku, nastaviteľnú šírku riadidiel a úložný priestor v hornej rámovej trubke.

Modely Endurace sú najväčšou produktovou rodinou Canyonu, pričom prvá generácia bola vydaná v roku 2014 a naposledy bol aktualizovaný v januári 2022 o hliníkový Endurace AL .

Zatiaľ čo Endurace AL vychádza v ústrety cenovo dostupnejšiemu koncu trhu, nový Endurace CFR je zameraný na špičkovú verziu a stojí až 9 499 resp. 9 999 eur. Endurace CF SLX má cenu od 3 699 eur do 5 499 eur.

Rámy z ľahkého karbónu CFR

„CFR“ znamená Canyon Factory Racing a Canyon používa túto skratku na bicykle, ktoré sa vyznačujú najľahšou karbónovou výrobou.

Nie je preto prekvapením, že Canyon hovorí, že Endurace CFR je „špičkovou líniou Endurace“ a na nový vytrvalostný bicykel použil „rovnakú úroveň inžinierskej dokonalosti“ ako na svoje bicykle WorldTour, Canyon Ultimate CFR a Aeroad CFR .

Canyon hovorí, že Endurace CFR využíva „najvyššie triedy karbónu“ a precíznu výrobu na dosiahnutie „najlepšieho“ pomeru tuhosti k hmotnosti.

Výsledkom je, že Endurace CFR váži o 100 g menej ako Endurace CF SLX, ale hmotnosť samotného rámu neuvádzajú.

Úspora 7 wattov

Zatiaľ čo Endurace CFR a CF SLX používajú odlišný karbón, nové rámy Endurace zdieľajú rovnaké aerodynamické vylepšenia.

Nový model Endurace údajne šetrí sedem wattov oproti predchádzajúcemu Endurace pri rýchlosti 45 km/h.

Čiastočne je to spôsobené použitím aerokokpitu Canyon CP0018 vo všetkých ôsmich nových bicykloch CFR a CF SLX, ktorý ukrýva káble a hadice vyvolávajúce aerodynamický odpor.

Kokpit tiež umožnil Canyonu vytvoriť užšiu hlavovú trubku, čím sa zmenšila predná plocha bicykla. Canyon tiež vylepšil dizajn vidlice pre lepšiu aerodynamiku.

Canyon používa termín „tetiva“ na označenie bočného profilu vidlice. Manažér globálnej komunikácie Canyonu Ben Hillsdon, hovorí, že vidlice majú uhladenejší tvar: „Sú užšie a aerodynamickejšie z pohľadu z prednej časti bicykla, ale na zvýšenie sily/stability sú širšie z bočného profilu.“

Canyon hovorí, že spodná trubka je štíhlejšia ako predchádzajúci Endurace aj z hľadiska aerodynamiky.

Úložný priestor v ráme LOAD Top Tube

Namiesto držiakov na externú tašku, Canyon integroval malý poklop do hornej trubice nového Endurace, ktorý sa otvára a odhaľuje vnútorný úložný priestor.

Nový systém s názvom LOAD Top Tube Storage vám umožňuje uložiť náradie do hornej trubice vo vnútri polstrovaného neoprénového puzdra.

Toto je prvýkrát, čo cestné bicykle od Canyonu disponujú vnútorným úložným priestorom rámu a značka tvrdí, že do neoprénového puzdra sa zmestí multifunkčné náradie Canyon 3v1 spolu s potrebnými nástrojmi na opravu bezdušových defektov.

Všetky bicykle budú dodávané s neoprénovým návlekom, ale náradie si budete musieť objednať samostatne. Canyon hovorí, že nástroje si budete môcť kúpiť jednotlivo alebo ako balík pri objednávke.

Viac priestoru pre plášte

Rovnako ako v prípade Endurace AL, Canyon zväčšil vôľu pneumatík na nových Endurace CFR a CF SLX z 30 mm na 35 mm, čo umožňuje jazdcom „kreatívu“ pri výbere povrchu, na ktorom jazdia.

Canyon hovorí, že to robí Endurace je tatk vhodným aj na jazdu na nespevnených cestách.

Všetky bicykle v novom rade Endurace CFR a CF SLX majú 30 mm prednú pneumatiku a 32 mm zadnú pneumatiku. Podľa Canyonu je to preto, že väčšinu svojej hmotnosti prenášate cez zadné koleso, takže extra objem pomáha zlepšiť komfort jazdy.

Kolesá použité v novom rade majú vnútornú šírku ráfika 22 mm sú vybavené bezdušovými pneumatikami.

Nastaviteľný kokpit

Aerokokpit CP0018 používaný na Endurace CFR a CF SLX bol pôvodne uvedený na modeli Canyon Aeroad a údajne odstraňuje zložitosť jednodielnych integrovaných kokpitov zavedením nastaviteľnosti.

Šírka kokpitu sa dá nastaviť až o 40 mm v krokoch po 20 mm.

Okrem sady dištančných vložiek na nastavenie výšky riadidiel Canyon hovorí, že kokpit CP0018 ponúka celkovo 12 konfigurácií.

U bicyklov sú zahrnuté aj kľúče T25 a 4 mm imbusové kľúče potrebné na zmenu prispôsobenia kokpitu.

Odpružená sedlovka Canyon S15 VCLS 2.0

Endurace CFR a CF SLX sa dodávajú so sedlovkou Canyon S15 VCLS 2.0.

VCLS znamená „Vertical Comfort Lateral Stiffness“. Sedlovka sa skladá z dvoch karbónových lamiel, ktoré fungujú ako listová pružina poskytujúca 20 mm ohybu

Čepele sú pripevnené k „plávajúcej“ sedlovej svorke, o ktorej sa hovorí, že pomáha zabezpečiť, aby sklon sedla zostal konzistentný, keď sa stĺpik ohýba.

Športová geometria

Športová geometria Canyonu je súčasťou modelu Endurace od jeho prvého uvedenia na trh v roku 2014.

O geometrii Canyon hovorí, že je prispôsobená tak, aby sa znížilo zaťaženie chrbta, ramien a jadra.

V strednej veľkosti má Endurace o 27 mm vyššiu výšku rámu a o 15 mm kratší dosah ako Aeroad, čo vytvára pomer výšky k dosahu 1,56. To je menej agresívne ako vrchársky bicykel Canyon Ultimate, ktorý má pomer stack-to-reach 1,43.

Rad Endurace je určený pre jazdcov s výškou od 152 cm do viac ako 200 cm s ôsmimi veľkosťami, od 3XS po 2XL.

Veľkosti 3XS a 2XS používajú proporcionálne kolesá 650b namiesto 700c pre „konzistentnú manipuláciu vo všetkých veľkostiach rámu“.

Modely, ceny, špecifikácie

Nový Canyon Endurace prichádza v ôsmich modeloch s cenami od 3 699 eur do 9 999 eur.

Bicykle Endurace CFR sú dodávané s radením Shimano Dura-Ace Di2 9200, SRAM Red AXS alebo Campagnolo Super Record WRL. Bicykle CFR sú tiež vybavené plášťami Schwalbe Pro One TLE a kolesami DT Swiss alebo Campagnolo.

Bicykle Endurace CF SLX využívajú sady Shimano Ultegra Di2 R810 a SRAM Force AXS a majú kolesá DT Swiss s plášťami Continental GP5000 S TR .

Všetky bicykle sú vybavené meračmi výkonu, okrem Endurace CFR WRL.

Canyon Endurace CFR Di2

Canyon Endurace CFR Di2
  • Rám: Canyon Endurace CFR R072
  • Vidlica: Canyon Endurace CFR FK128
  • Radenie: Shimano Dura-Ace Di2 R9200, merač výkonu Shimano Spider
  • Kolesá: DT Swiss ERC 1100 (hĺbka 45 mm, šírka ráfika 22 mm)
  • Plášte: Schwalbe Pro One TLE (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Aliante R1
  • Hmotnosť: 7,3 kg
  • Cena: 9 499 eur

Canyon Endurace CFR AXS

Canyon Endurace CFR AXS
  • Rám: Canyon Endurace CFR R072
  • Vidlica: Canyon Endurace CFR FK128
  • Radenie: SRAM Red AXS, Quarq Spider Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss ERC 1100 (hĺbka 45 mm, šírka ráfika 22 mm)
  • Plášte: Schwalbe Pro One TLE (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Aliante R1
  • Hmotnosť: 7,3 kg
  • Cena: 9 499 eur

Canyon Endurace CFR WRL

Canyon Endurace CFR WRL
  • Rám: Canyon Endurace CFR R072
  • Vidlica: Canyon Endurace CFR FK128
  • Radenie: Campagnolo Super Record WRL
  • Kolesá: Campagnolo Bora Ultra WTO (hĺbka 33 mm, šírka ráfika 21 mm)
  • Plášte: Schwalbe Pro One TLE (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Vento Adaptive R1
  • Hmotnosť: 7,2 kg
  • Cena: 9 999 eur

Canyon Endurace CF SLX 8 AXS

Canyon Endurace CF SLX 8 AXS
  • Rám: Canyon Endurace CF SLX R077
  • Vidlica: Canyon Endurace CF SLX FK129
  • Radenie: SRAM Force AXS, Quarq Spider Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss ERC 1400 (hĺbka 35 mm, šírka ráfika 22 mm)
  • Plášte: Continental GP5000 S TR (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Argo Tempo R3
  • Hmotnosť: 7,8 kg
  • Cena: 5 499 eur

Canyon Endurace CF SLX 8 Aero

Canyon Endurace CF SLX 8 Aero
  • Rám: Canyon Endurace CF SLX R077
  • Vidlica: Canyon Endurace CF SLX FK129
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8100, 4iiii Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss ERC 1400 (hĺbka 35 mm, šírka ráfika 22 mm)
  • Plášte: Continental GP5000 S TR (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Argo Tempo R3
  • Hmotnosť : 7,8 kg
  • Cena: 5 199 eur

Canyon Endurace CF SLX 8 Di2

Canyon Endurace CF SLX 8 Di2
  • Rám: Canyon Endurace CF SLX R077
  • Vidlica: Canyon Endurace CF SLX FK129
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8100, 4iiii Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss Endurance LN (hĺbka 22 mm, šírka ráfika 22 m)
  • Plášte: Continental GP5000 S TR (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Argo Tempo R3
  • Hmotnosť: 8,3 kg
  • Cena: 4 199 eur

Canyon Endurace CF SLX 7 AXS

Canyon Endurace CF SLX 7 AXS
  • Rám: Canyon Endurace CF SLX R077
  • Vidlica: Canyon Endurace CF SLX FK129
  • Radenie: SRAM Rival AXS, Quarq Spindle Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss Endurance LN (hĺbka 22 mm, šírka ráfika 22 m)
  • Plášte: Continental GP5000 S TR (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Argo Tempo R3
  • Hmotnosť: 8,7 kg
  • Cena: 3 999 eur

Canyon Endurace CF SLX 7 Di2

Canyon Endurace CF SLX 7 Di2
  • Rám: Canyon Endurace CF SLX R077
  • Vidlica: Canyon Endurace CF SLX FK129
  • Radenie: Shimano 105 Di2 R7150, 4iiii Power Meter
  • Kolesá: DT Swiss Endurance LN (hĺbka 22 mm, šírka ráfika 22 m)
  • Plášte: Continental GP5000 S TR (30 mm vpredu, 32 mm vzadu)
  • Kokpit: Canyon CP0018 Aerocockpit
  • Sedlo: Fizik Argo Tempo R3
  • Hmotnosť: 8,5 kg
  • Cena: 3 699 eur

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Zavrieť reklamu