Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S MULTIKĽÚČOM IBA ZA 39,80€!
Novinky

Pivot predstavil elektrobicykel Shuttle AM, ktorý má v najvyššej špecifikácii motor Bosch Performance CX Race

Ide o vôbec prvú spoluprácu americkej značky a nemeckým výrobcom motorov Bosch. Najvyšší model je prémiový, jeho cena je 14 399 € a jeho predaj je limitovaný na 500 kusov.
Matúš Bušík
Pivot predstavil elektrobicykel Shuttle AM, ktorý má v najvyššej špecifikácii motor Bosch Performance CX Race

Pivot pridal do svojej ponuky ďalší Shuttle, pričom Shuttle AM ​​je zameraný na celodenné jazdy v kopcoch a všestrannosť je jeho hlavným cieľom.

Je postavený na 148 mm zdvihu vzadu a 160 mm vidlicou vpredu, čím sa radí do stredz medzi ľahký ebike Shuttle SL a vysokozdvihový pretekársky Shuttle LT. Pivot uvádza, že je to v podstate Pivot Switchblade s motorom.

Shuttle AM ​​je prvým bicyklom značky, ktorý používa motor Bosch, najvyšší model vyrobený len v obmedzenom počte, využíva motor Bosch Performance CX Race určený primárne pre tých najrýchlejších pretekárov.

Bicykel s karbónovým rámom má odpruženie od Davea Weaglea – DW-link, ktoré je na všetkých celoodpružených bicykloch značky z Arizony.

Konštrukcia Pivot Shuttle AM

Na celom bicykli je použitý karbón, pričom predný a zadný trojuholníky sú vyrobené z materiálu na báze karbónových vlákien a živice.

Dve spoločne sa otáčajúce vahadlá (keď sa odpruženie stlačí, obe sa otáčajú v smere hodinových ručičiek, ak sa na bicykel pozeráte zo strany pohonu) spájajú dve polovice bicykla podľa pokynov Davea Weaglea, ktorý navrhol systém DW-Link.

Odpruženie DW -link je podľa Pivot ideálne pre elektrické horské bicykle. S dodatočnými wattmi motoru, ktoré idú do zadnej časti bicykla, je zabezpečená vyššia efektivita šliapania.

Znížením interakcie sily pedálov a odpruženia je Pivot schopný zvoliť nižšiu kompresiu na tlmiči. Všetko je navrhnuté tak, aby zlepšili pocit z jazdy.

DW-Link zostáva aktívne aj pri brzdení, má pôsobivé absorpčné vlastnosti a prispieva k tuhej zadnej stavbe bicykla.  V zadnom trojuholníku totiž nie sú žiadne otočné čapy.

Pridajte dostatok podpory v strede zdvihu a Pivot uvádza, že ebike: „Zvládne akýkoľvek terén s úplnou istotou a kontrolou, s dostatočnou platformou na to, aby ste sa cítili agilne a efektívne šliapali a s dostatočnou progresiou, aby zvládol všetky skalky,“ uvádza sa v tlačovej správe.

Pivot použil 157 mm široký štandard Super Boost, ktorý je rovnako typickým znakom značky.

Detaily rámu

Pivot postavil Shuttle AM ​​s vertikálne namontovaným tlmičom. Vo vnútri hlavného trojuholníka tak zostáva viac miesta pre fľaše s vodou alebo tzv. „Range extender“ – prídavná batéria, ktorú Bosch uvedie na trh na jeseň.

Znamená to tiež, že horná a dolná trubka sa nemusia vyrovnávať so silami generovanými tlmičom. Vďaka tomu môžu byť ľahšie a pre Pivot je jednoduchšie navrhnúť požadované jazdné vlastnosti.

Tlmič sa namiesto toho zaskrutkuje do už tak dostatočne silnej montážnej oblasti motora.

Pivot nemá v spodnej trubici zabudované prístupové dvierka na vyberanie batérie. Ak chcete vybrať batériu, musíte najskôr odmontovať motor.

Motor a batéria

Je to po prvýkrát, čo Pivot na svojom bicykli osadil motory nemeckej značky Bosch. Na modeli Shuttle LT je motor Shimano EP8 a ľahký Shuttle SL má pohonnú jednotku Fazua.

Shuttle AM využíva motor Bosch Performance CX najnovšej generácie.

Modely Ride a Team majú štandardný motor, zatiaľ čo verzia Race má prémiový motor z pretekárskej edície Race. Ten dodáva až 400 percent vášho výkonu a poskytuje krútiaci moment až 85 Nm.

Motor Race je údajne najľahší, aký kedy Bosch vyrobil, a krivky výkonu boli vyladené tak, aby vyhovovali pretekárskym požiadavkám.

Pivot uvádza, že Bosch musí vopred schváliť bicykle, ktoré sú určené na tento motor, aby sa zaistilo, že je osádzaný do tých najvhodnejších bicyklov. Značkám bude dodávať iba 500 kusov, čím zaistí, že ide o skutočne prémiový bicykel.

Rodzelenie Pivot Shuttle AM je nasledovné: 300 kusov s motorom Race poputuje na americký trh, 100 do Európy a 100 do zvyšku sveta.

Režimy napájania sú predinštalované, ale pomocou aplikácie Bosch x Pivot Flow je možné ich upraviť tak, aby vyhovovali vašim potrebám. Aplikácia poskytne prehľad o plánoch údržby, pomôže nájsť miestnych predajcov a poskytne vám množstvo údajov o batérii a jazde.

Na všetkých modeloch je minimalistický displej v hornej trubke zobrazuje režim a zostávajúcu úroveň nabitia batérie (v krokoch po 10 percentách farebných pruhov). Na riadidlách je jednoduchý ovládač bezdrôtového režimu, ktorý zaisťuje čistý vzhľad.

Základný model Ride má batériu s kapacitou 625 Wh, zatiaľ čo bicykle Team a Race majú batérie s kapacitou 750 Wh.

Na jeseň očakávame vydanie prídavnej batérie od Bosch – „PowerMore,“ ktorá rozširuje dojazd a ponúka ďalších 250 Wh. Bude možné ju namontovať na držiaky na fľaše v ráme a dohromady teda budete môcť využívať až 1 000 Wh energie.

Geometria

Pivot nešiel v geometrii do extrémov, pričom uhly a rozmery môžeme zaradiť do mierne agresívnej trailovej alebo „all-mountain“ geometrie.

Pivot Shuttle AM má zabudovaný „Flip Chip“, ktorý umožní prechod z nízkeho na vysoké nastavenie. To zostrmí uhly o pol stupňa a pridá 5 mm k výške stredu (k hodnotám uvedeným v tabuľke).

Detaily Pivot Shuttle AM

Pivot ponúkne tri špecifikácie Shuttle AM ​​– Pro, Team a Race. V najvyššej špecifikácii váži ebike 21 kg.

Edícia Ride bude dostupná s batériou s menšou kapacitou, čo prispieva k nižšej cene, zatiaľ čo Race dostane motor Race z limitovanej edície od spoločnosti Bosch.

Odpruženie má na starosti značka Fox, všetky bicykle disponujú vidlicou 36 so 160 mm zdvihu a tlmič Float X.

Brzdy Shimano sú preferovanou voľbou zakladateľa spoločnosti Pivot, Chrisa Cocalisa, zatiaľ čo pohon poskytuje SRAM. Kľuky Praxis sú priskrutkované k motoru.

Všetky bicykle majú identické plášte – pár Maxxis Minion DHF / DHR II vo veľkostiach 29×2,5/2,4 palca, s tvrdšou zmesou MaxxTerra a EXO+.

Bicykel sme mali možnosť otestovať na populárnych trailoch vo Finale Ligure a jazda na ňom bola naozaj vynikajúca. Podrobný test a jazdné vlastnosti vám prinesieme v samostatnom článku.

Musím však vopred povedať, že bicykel sa správal naozaj veľmi dobre bol dostatočne ovládateľný a rovnako tak aj stabilný. S trailami vo Finale Ligure, ktoré patria k tým náročnejším si poradil hravo.

Špecifikácia a ceny Pivot Shuttle AM

Pivot Shuttle AM Ride

  • Motor: Motor Bosch Performance CX s 625Wh batériou
  • Odpruženie: Fox Performance level
  • Pohon: Shimano SLX/XT
  • Brzdy: Shimano SLX 4-piestové
  • Kolesá: DT Swiss H1900
  • Cena: 9 399 EUR

Pivot Shuttle AM Pro

 

  • Motor: Bosch Performance CX s batériou 750 Wh
  • Odpruženie: Fox Factory na úrovni
  • Pohon: SRAM X0 T-Type Eagle Transmission
  • Brzdy: Shimano XT 4-piestové
  • Kolesá: DT Swiss HX1501
  • Cena: 12 199 EUR

Pivot Shuttle AM Team

  • Motor: Bosch Performance CX Race so 750Wh batériou
  • Odpruženie: Fox Factory-level Fox
  • Pohon: SRAM XX T-Type Eagle Transmission
  • Brzdy: Shimano XTR 4-piestové
  • Kolesá: DT Swiss HXC1501
  • Cena: 14 399 EUR

Aktuality

10:37 17-ročný americký supertalent Andrew August má ísť do Ineosu: Je to Remco s väčšou silou.

Andrew August odmietol ponuku zmluvy s americkým tímom Hagens Bermans Axeon. Zaujímalo sa oňho viacero WorldTour tímov a údajne je jeho prestup do Ineos Grenadiers blízko, ale zmluvu ešte nepodpísal. (GCN)

10:08 Shimano sťahuje 760-tisíc kľúk Ultegra a Dura-Ace kvôli viac ako 4500 prípadom zlyhania materiálu.

Zlyhanie materiálu kľúk Hollowtech viedlo k celkovo šiestim zraneniam, ktoré zahŕňali zlomeniny a vykĺbenia kostí či tržné rany.

Včera 14:19 Nathan Van Hooydonck musí pre problémy so srdcom predčasne ukončiť profesionálnu kariéru.

Jazdec tímu Jumbo-Visma mal prednedávnom dopravnú nehodu po kolapse počas jazdy v dôsledku anomálie srdcového svalu.

 

Včera 11:04 Len 19-ročný Joshua Tarling sa stal po suverénne najlepšej jazde Majstrom Európy v časovke.

Britský jazdec tímu Ineos absolvoval rovinatú 28,7 km dlhú časovku v čase 31:30 min s priemernou rýchlosťou 54,762 km/h. Na druhom a treťom mieste skončili  Stefan Bissegger (+42 s) a Wout van Aert (+43 s).

Včera 10:40 Video: Do cieľa prišiel celý od krvi. Stefan Küng spadol hlavou na bariéru a zlomil si ruku aj lícnu kosť.

Švajčiarsky jazdec mal našliapnuté k skvelému výsledku a pódiovému umiestneniu na Majstrovstvách Európy v časovke, avšak v závere nepríjemne spadol hlavou na bariéru vedľa cesty. Napriek tvrdému pádu a početným zraneniam časovku dokončil a zakrvavený prešiel cieľom na 11. mieste.

 

Zavrieť reklamu