Test: Elektrobicykel Pivot Shuttle LT

Pivot Shuttle LT je ideálny bicykel na zdolávanie náročného terénu vo vysokých rýchlostiach. Je to mierne na úkor agility v technickejších a hravých úsekoch
PLUSY
MÍNUSYNaše hodnotenie
Pivot Shuttle LT 29´ je čistokrvný elektrobicykel s vysokým výkonom a veľkou batériou. Americký výrobca skonštruoval rám z karbónu a inšpiroval sa svojim enduro bicyklom Firebird.
Pohon zaobstará motor Shimano EP8 v spolupráci s batériou Darfon.
Rám
Pivot Shuttle LT je vyrobený z uhlíkových vlákien pomocou patentovanej technológie tvarovania Pivot. Vďaka tomu má hladké a neprerušované línie a zadná stavba má špecifický tvar. Káble sú vedené cez porty vo vrchnej časti spodnej rámovej trubky.
Spolu s gumovou ochranou zadnej stavby Shuttle LT využíva univerzálny držiak prehadzovačky SRAM a náboj Super Boost 157 mm, typický pre značku Pivot.
Rám poskytuje 160 mm zdvihu a prepákovanie systému sa nazýva DW-Link, tlmič je tu stláčaný iba zhora. V tlmiči sa nachádza integrovaný merač hodnoty SAG.
Výkon elektrobicyklu dodáva motor Shimano EP8 s krútiacim momentom 85 Nm a výkonom 250 W. Ten je spárovaný s batériou Darfon s kapacitou 756 WH, ktorá je uložená v spodnej rámovej trubke. Vypínač systému je integrovaný v hornej trubke a disponuje portom na nabíjanie príslušenstva USB-C.
Geometria rámu je moderná a nastaviteľná vďaka technológii „Flip Chip“. Ten sa nachádza v otočnom čape horného vahadla a poskytuje dve možnosti – vysoké a nízke.
Otočením „flip chipu“ zmeníte uhly sedlovej a hlavovej trubky o 0,5 stupňa, takže sedlová trubka môže mať uhol 77 alebbo 77,5 stupňa a hlavový uhol môže mať hodnoty 64 alebo 64,5 stupňa.
Výška stredovej konzoly sa posunie o 5 mm z 352 mm na 357 mm, pričom niektoré ďalšie údaje, ako napríklad dĺžka reťazovej vzpery, sa tiež menia, ale oveľa menej. Hodnota Reach dosahuje pri veľkosti M hodnoty 468/471 mm.
Špecifikácia
Verzia Ride SLX/XT Shuttle LT je nižšou a lacnejšou z ponuky výrobcu.
Elektrobicykel je vybavený vidlicou Fox 38 Performance so zdvihom 170 mm s tlmičom GRIP a zadným tlmičom Fox Performance Float X.
Pohon zabezpečuje kombinácia komponentov Shimano Deore M6100 (kazeta a reťaz), SLX M7100 (radenie) a XT M8100 (prehadzovačka).
Brzdný výkon majú na starosti štvorpiestikové brzdy Shimano SLX M7120 s kotúčmi Galfer 223 mm (p) a 203 mm (z).
K dispozícii je teleskopická sedlovka e*thirteen Vario s nastaviteľným zdvihom 150-180 mm, sedlo Pivot Pro E-Bike.
Kolesá EB1935 od výrobcu DT Swiss sú osadené plášťami Maxxis Assegai s rozmerom 2,5 x 29 a ochranou EXO+ a zmesou MaxxTerra.
Hmotnosť elektrobicykla je 23,5 kg.
Jazda
Bicykel sme testovali v ľahkom, ale aj náročnejšom teréne, do ktorého je primárne určený. Najprv sme ho vzali na dlhší výlet zhruba 50 km prevažne po spevnených a lesných cestách s niekoľkými kratšími a ľahšími trailami.
Následne sme sa vybrali otestovať jeho schopnosti do ostrejšieho terénu s množstvom technických prvkov.
Na elektrobicykli Pivot Shuttle LT sa sedí naozaj výborne a pohodlne, čo oceníte pri všetkých stúpaniach. Bicykel je vysoký a dlhý, čo vytvára stabilnú jazdeckú pozíciu.
Pozitívne je, že umiestnením do tejto pozície rozloží Shuttle LT vašu váhu rovnomerne medzi nápravy, čo mu dodáva vyvážený pocit aj pri zdolávaní skutočne strmých úsekov.
Vďaka strmému uhlu sedlovej trubky, ktorý umiestňuje vaše ťažisko takmer priamo nad stredovú konzolu a nie nad zadné koleso máte v stúpaniach lepšiu trakciu.
Veľkorysá výška stredovej konzoly poskytuje dostatočnú svetlú výšku. Zostať šliapať v drsných, technických alebo náročných úsekoch nevedie k úderom do pedálov, čo pomáha udržiavať rýchlosť stúpania na vysokej úrovni.
Vďaka batérii Darfon má Shuttle LT kapacitu 756 Wh, čo je viac ako štandardná jednotka od Shimana – 630 Wh.
Tým sa rozširuje dojazd Shuttle, kde som pri použití výhradne Eco režimu dokázal prekonať 2500 m stúpania na jedno nabitie. V režime Trail klesne počet nastúpaných metrov na približne 2 000 m a Boost ho zníži na približne 1 500 m v závislosti od počasia a podmienok na trase.
Motor Shimano EP8 má určite dostatok výkonu a krútiaceho momentu a jeho asistencia pôsobí prirodzene.
Pivot Shuttle LT ponúka vďaka relatívne vysokej stredovej konzole a dlhému reachu dostatok rovnováhy.
Vďaka ideálnej jazdeckej pozícii cítite súlad medzi prácou rúk a nôh, vďaka čomu sa cítite skôr ako na motorke, aj napriek tomu, že pôsobí dosť vysoko nad zemou.
Vaša váha je rozložená rovnomerne medzi kolesá. To zlepšuje priľnavosť a kontrolu, keď na tom najviac záleží.
Je to však veľký bicykel, kde je ovládanie pomalé, ale stabilita je na veľmi vysokej úrovni. To vychádza z pretekárskeho zamerania elektrobicykla.
To vám môže robiť problémy v zatvorenejších zákrutách a pri náhlych zmenách smeru. Taktiež to pocítite v technických úsekoch a v nízkych rýchlostiach, kedy je potrebné precízne ovládanie bicykla.
Musíte si zvyknúť na špecifický jazdecký štýl, ktorý si vyžaduje množstvo aktivity a energie vloženej do ovládania bicykla.
Výkon v strmšom teréne napodobňuje jeho stabilitu pri vysokej rýchlosti. Vysoká predná časť znamená, že ho môžete pritlačiť, aby ste udržali priľnavosť predného kolesa.
Vidlica GRIP Fox 38 s vysokým zdvihom funguje výborne a poskytuje dostatok opory váhe bicykla a jazdca.
Predná pneumatika Assegai so zmesou MaxxTerra od Maxxis nie je najpriľnavejšia za mokra alebo v mazľavom teréne a v porovnaní s verziou MaxxGrip. Tú by som zvoli určite aspoň na predné koleso.
Zatiaľ čo pneumatika EXO+ má zmysel vpredu, menej sa hodí na zadné koleso. S radosťou by som vymenil pár gramov navyše za robustnejší plášť DoubleDown alebo DH. Predsa len sa jedná o pretekársky bicykel s ambíciou veľmi rýchlej jazdy. Navyše jeho hmotnosť je citeľná.
Brzdy fungovali spoľahlivo, zrejme aj vďaka veľkému 223 mm kotúču od spoločnosti Galfer.
Celkovo sa nám bicykel páčil a odporučil by som ho najmä rýchlym jazdcom, ktorý si užívajú traily bez kompromisu.
Špecifikácia
- Rám: karbónový rám so zdvihom 160 mm
- Motor: Shimano EP8
- Batéria: Darfon 756 Wh
- Vidlica: Fox Performance E-MTB 38 GRIP 170mm
- Tlmič:Fox 38 Performance Float X
- Prehadzovačka: Shimano XT M8100
- Radenie: Shimano SLX M7100 – 12 rýchlostí
- Kľuky: Shimano EM600 s 34 zubovým prevodníkom
- Brzdy: Shimano SLX M7120, 4-piestové, kotúče Galfer vpredu 223 mm vzadu 203 mm
- Kokpit: Phoenix riadidlá 800mm + predstavec Phoenix team enduro
- Sedlovka: E13 Vario – 150-180 mm vo veľkosti M a L
- Kolesá: DT Swiss Hybrid H1900 s plášťami Maxxis Assegai 29´x2,5´ TR, EXO+, MaxxTerra
- Hmotnosť: 23,5 kg
- Cena: 9 956 €