Test: Elektrobicykel Pivot Shuttle SL
Naše hodnotenie
Absolútna špička. Ak uvažujete o kúpe ľahkého elektrobicykla, Pivot Shutlle SL bude určite jeden z vašich favoritov. Nakoniec, oproti konkurencii (Trek a Scott) je o niečo lacnejší.
PLUSY
- Skvelo fungujúce odpruženie
- Perfektná výbava
- Pohon Fazua je tichý a prirodzený
MÍNUSY
- Na strmších trailoch by sme uvítali lepšie plášte
Bicykle Pivot patria k tomu najlepšiemu, čo na našom trhu môžete zohnať. Cena je síce tiež vyššie, ale platíte za prémiovú kvalitu a množstvo menších detailov, ktoré značku odlišujú od konkurencie.
Pivot Shuttle SL je ľahký trailový elektrobicykel, akých je na trhu zatiaľ málo, ale vďaka svojej univerzálnosti, nízkej hmotnosti a elektromotoru sa pomaly dostávajú do popredia.
Rám
Pivot Shuttle SL je svojou stavbou špecifický a to, že ide o elektrobicykel, prezrádza na prvý pohľad len informačný panel umiestnený na vrchnej trubke, ktorý indikuje stav nabitia batérie. Je výklopný a obsahuje aj USB konektor, ktorým si môžete nabiť svoje zariadenia.
Inak pred vami stojí krásny bike so zadným zdvihom 132 mm a vpredu sa nachádza 150 mm vidlica. Systém odpruženia je Pivotom overený DW Link.
Všetky modely Shuttle SL sú karbónové a osadené 29“ kolesami. Z uvedeného je jasné, že nejde o pretekárske enduro do najnáročnejších podmienok, aj keď si myslím, že sa uživí aj tam.
Geometria rámu je moderná, hlavový uhol je 65° a uhol sedlovej trubky 76°. Na zadnej stavbe však nájdete populárny flip chip, ktorým môžete geometriu mierne zmeniť a hlavový uhol zostrmiť o 0,5°. Takisto sa vám zníži stred bicykla a výrobca udáva, že v tomto nastavení je možné jazdiť s menším, 27,5“ kolesom.
Dĺžka zadnej stavby je prispôsobená konkrétnej veľkosti rámu, aby sa docielil ideálny pocit z bicykla pre všetkých jazdcov. Pohon má na starosti motor Fazua s výkonom 60 Nm, batéria má kapacitu 430 Wh.
Špecifickom bicyklov Pivot sú výrobný proces rámu a tvarovanie zadnej stavby. Na trhu nenájdete mnoho bicyklov, ktoré nemajú rovnú zadnú stavbu.
Špecifické je aj využívanie zadného náboja superboost; vďaka nemu je stred bicykla širší a robustnejší, čo umožňuje použitie väčších ložísk. Rovnako tak viete vďaka tomu jazdiť so širšími plášťami.
Komponenty
Pivot Shuttle SL je vyrábaný v niekoľkých verziách a stupňoch výbavy. My sme testovali druhú najvyššiu, ktorá je však absolútna špička vo svojej kategórii. V rýchlosti to zhrniem: Fox na Kashime a Shimano XTR doplnené o Galfer kotúče, to je proste kvalita a nedá sa tomu nič vytknúť.
Kolesá sú z karbónu od spoločnosti Reynolds a na nich plášte Maxxis.
Jazda
Veľmi sa mi páči prirodzený pocit bicyklovania, ktorý vnímate vďaka slabšiemu, navyše veľmi tichému motoru. Cítite sa jednoducho ako na normálnom bicykli, ale cez noc vám niekto prirobil nohy Nina Schurtera.
Na výber máte z troch módov podpory a konkrétny zvolený vidíte na spomínanom indikátore batérie, kde sa v závislosti od zvoleného módu mení farba podsvietenia.
Spomenúť musím aj diaľkové ovládanie, ktoré obsluhujete palcom ľavej ruky a mierne mi pripomínalo ovládanie motorky.
S bicyklom prejdete aj viac než 1 000 výškových metrov, samozrejme, v závislosti od terénu a zvoleného režimu.
Čo sa týka zjazdov, cítite mierny nepomer medzi zdvihom vzadu a vpredu, ale ten sa vyrovnáva výborným fungovaním odpruženia.
Bicykel zvláda aj drsný terén, v ktorom ho mierne limitujú plášte, ale vymeniť ich za širšie nie je žiadny problém. Samozrejme, závisí to od vašich konkrétnych preferencií.
Špecifikácia
- Rám: celoodpružený karbónový, integrovaná batéria, 132 mm
- Motor: Fazua Ride 60
- Batéria: 430 Wh
- Vidlica: Fox Factory E-Tuned 36, 150 mm
- Tlmič: Fox Factory Float X
- Pohon: Shimano XTR
- Brzdy: Shimano XTR s kotúčmi Galfer
- Kolesá: Reynolds Blacklabel 309/289, plášte Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 vpredu a Maxxis Dissector 29 × 2,4 vzadu
- Riadidlá: Phoenix karbónové, 780 mm
- Sedlovka/Sedlo: Fox Transfer Kashima/Chromag Lynx DT
- Hmotnosť: 16,5 kg udávaná výrobcom, skutočná 18,19 kg