Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Pivot Firebird Pro XT/XTR Coil

S týmto bajkom sa nebudete na trailoch cítiť len výnimočne, s ním budete aj jazdiť výnimočne.
Hodnotenie: 4.5/5
8 699
Martin Hrubik
Test: Pivot Firebird Pro XT/XTR Coil

Naše hodnotenie

Pivot opäť dokázal, že vďaka vyladenému a vydarenému stroju, každý biker dokáže posúvať svoje limity a expert dokáže vyžmýkať cenné sekundy pri jazde. Jediný problém je jeho vysoká cena.

+PLUSY

  • Špičková výbava
  • Vynikajúce jazdné vlastnosti
  • Aj pri tlačení do extrému je stále veľmi dobre ovládateľný

-MÍNUSY

  • Vysoká cena

Takto vyzerá čistokrvný enduro bike v plnej paráde, vybavený a prichystaný doslova na enduro preteky alebo na tvrdé jazdy v bike parkoch. Pri jazde sme mali takmer výčitky, že sme ho nemohli vziať na poriadnu jazdu do bike parku a nedopriali mu jeho prirodzené prostredie. S Firebidorm sme si  „polietali“ po našich miestnych trailoch.

Rám

Základom tohto biku je tuhý karbónový rám s modernou „long and low“ geometriou pre rýchle a agresívne jazdenie. Hlavový uhol je položený a má hodnotu 64,6˚, sedlový je 77,5˚. Tlmič je v ráme uložený vertikálne oproti predošlej generácii, kde bol uložený horizontálne a stará sa o 165 mm zdvihu.

Systém zadného pruženia je samozrejme dw-link, ktorý je inšpirovaný dw-linkom od zjazdového modelu  Phoneix. Super Boost Plus rozteč 12×157 mm zadného náboja zvyšuje pevnosť rámu spolu s profilovanými hornými aj dolnými vzperami zadnej stavby.

Okrem toho takto profilovaná zadná stavba poskytuje veľa priestoru aj na rozmernejšie pneumatiky. Dizajnovo vydarený rám už len dolaďujú vychytávky ako sú vnútorné vednie káblov, integrované chrániče rámu na spodnej trubke pri strede, na reťazovej vzpere a Pivot Tool Dock systém na dolnej časti hornej trubky s náradím Topeak. Bike je kompatibilný s 29“ aj 27,5“ kolesami s možnosťou doladenia geometrie s pomocou otočných FlipChipov v zadnej stavbe.

Komponenty

Výbava biku sa nesie v duchu „Pro Race“, síce niektoré komponenty nie sú podľa katalógovej výbavy (sú však na podobnej úrovni upravené distribútorom), bike je vybavený na základe stupňa Pro XT/XTR s 29“ hliníkovými kolesami.

Tuhá vidlica Fox Factory 38 s tlmičom GRIP2 má zdvih 170 mm, v ráme je osadený pružinový tlmič Fox Factory DHX2 (možné objednať aj so vzduchovým tlmičom Fox Factory Float X2) a ako už označenie biku napovedá o radenie sa stará Shimano XT a prehadzovač XTR a za krotenie rýchlosti sú zodpovedné výkonné štvor-piestové brzdy XT s 203 mm kotúčmi.

Jazda

Firebird nie je určený na cykloturistiku po lese, na to by ho bola škoda. V jeho génoch je v prvom rade rýchlosť. Koniec koncov s týmto závodným strojom jazdia v profesionálnom tíme Pivot preteky série EWS. A môže vôbec na ňom jazdiť „bežný biker“ ? Odpoveď znie: áno môže. Firebird je totiž veľmi dobre ovládateľný, má bezproblémové jazdné vlastnosti a je predvídateľný.

A ktomu všetkému je v zjazdoch a na trailoch rýchly a keď chcete, tak vie byť veľmi rýchly. Firebird doslova miluje rýchlosť a jeho vyvážené jazdné vlastnosti s neho robia veľmi dobre ovládateľný stroj. Menej skúsený biker nebude mať problém s jeho ovládaním vo vyšších rýchlostiach a expert s ním dokáže „bezpečne“ jazdiť na hrane pri jazde na čas a žmýkať cenné sekundy.

Má to na svedomí vyladená geometria s vyváženým posedom a kombinácia vynikajúcej vidlice s tlmičom. Zadná stavba chodí veľmi citlivo vďaka pružinovému tlmiču a v rozbitom kamenistom teréne takmer všetko vyhladí a vedie vás bezpečne ako po koľajach. Na druhej strane pri pumpovaní cez nerovnosti poskytuje dostatočnú oporu a dovolí vám ešte viac zrýchľovať.

Firebird je veľmi dobre ovládateľný na zatočených zavretých úsekoch alebo aj na viac otvorených rýchlych pasážach a tak isto aj na náročnejších technických trailoch. Dobre zvolené pneumatiky Maxxis poskytujú veľkú oporu a trakciu v rýchlych zákrutách a klopkách a dostatočný grip v zjazdoch alebo náročnejších stúpaniach.

Pri šľapavých pasážach a vo výšľapoch je trocha cítiť ochotu oceľovej pružiny ísť do zdvihu, ale tento malý problém je jednoducho riešiteľný vďaka lock-out páčke na tlmiči. Na biku sa dobre šliape do pedálov v stoji aj v sedle a ani strmšie pasáže nerobia žiadny problém, takže aj presuny medzi RS-kami budú hračkou.

Špecifikácia
  • Rám: Firebird full carbon, 165 mm
  • Vidlica: Fox Factory 38 29″ GRIP2, 170mm
  • Tlmič: Fox Factory DHX2, pružina
  • Pohon: Shimano Deore XT/XTR (1 x 12)
  • Kolesá: DT Swiss XM1700 w/ DT Swiss 350, plášte Maxxis Assegai 29″ x 2.5″ WT, TR, 3C, EXO+, MAXXTERRA
  • Brzdy: Shimano XT M8120, 203/203 mm
  • Riadidlá/Predstavec: Phoenix Team Low Rise Carbon, 800mm/Phoenix Team Enduro/Trail
  • Sedlovka/Sedlo: Fox Transfer Factory Series 175 mm/Phoenix WTB Volt Pro
  • www.protocycles.cz

 

Aktuality

17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu