Koľko váži nové pretekárske Pinarello Dogma XC Toma Pidcocka? (detaily, špecifikácia)
Olympijský šampión v XCO Tom Pidcock a majsterka sveta v XCO Pauline Ferrand-Prévot štartovali na Svetovom pohári v Novom Měste na Moravě na nových pretekárskych bicykloch Pinarello Dogma XC.
Obaja doteraz jazdili na zamaskovaných prototypoch, avšak nedávno predstavilo Pinarello svoj nový XC bicykel už aj oficiálne.
Pidcockov rám je navonok nadizajnovaný v bielo-zlatom dizajne, ktorý pripomína jeho titul v XCO z poslednej olympiády.
Systém odpruženia na Pidcockovom bicykli je elektronický systém SR Suntour, ktorý olympijský šampión testoval už posledné dva roky. Má integrovaný kokpit Most a radenie s brzdami najvyššej MTB rady od Shimana – XTR. Vidlica aj tlmič nemajú diaľkové ovládanie a uzamknutie alebo odomknutie je ovládané automaticky v závislosti od terénu.
Na prototypoch 29-palcových karbónových kolies Princeton CarbonWorks P1 Race má obuté plášte Continental Race King v šírke 2,2″, má v nich aj vložky na ochranu proti defektom (bez špecifikácie značky) a v závislosti od podmienok a druhu trate má gumy nafúkané v rozmedzí 1,1 až 1,4 baru.
Tom Pidcock predviedol na Svetovom pohári v Novom Měste na Moravě skvelý výkon a podarilo sa mu vyhrať oboje preteky – XCC aj XCO – takže jeho nový pretekársky bicykel prešiel prvou veľkou skúškou na pretekoch viac než na výbornú.
Pre cyklistickú verejnosť by mal byť no bicykel Pinarello Dogma XC dostupný od marca 2024.
Pozrite si aj ďalšie bicykle profesionálnych cyklistov
Špecifikácia Pinarella Dogma XC Toma Pidcocka
- Rám: Pinarello Dogma XC
- Veľkosť rámu: S
- Vidlica: SR Suntour 34 Axon Prototyp, 100mm / 120mm
- Tlmič: SR Suntour Edge Prototyp, 90mm / 100mm
- Prehadzovač: Shimano XTR SL-M9100
- Prehadzovačka: Shimano XTR RD-M9100
- Kľuky: Shimano XTR FC-M9100 (XCC: 38t, XCO: 34t)
- Merač výkonu: SRM
- Reťaz: Shimano XTR CN-M9100
- Kazeta: Shimano XTR CS-M9100, 10-45t
- Brzdy: Shimano XTR M9100 & M9110
- Brzdové kotúče: Shimano XTR RT-MT900, 160mm
- Kolesá: Karbónové Princeton CarbonWorks P1 Race Technologies Prototyp
- Plášte: Continental Race King 29×2.2″ (1.1-1.4bar/16-20psi)
- Riadidlá a predstavec: Integrovaný kokpit Most – prototyp
- Gripy: ESI Racer’s Edge
- Sedlovka: Teleskopická Vertical Helium, 90mm
- Sedlo: Fizik Antares R1
- Pedále: Shimano XTR PD-M9100 XC
- Hmotnosť: 10,4-10,5kg