Test: Ghost SL AMR 7
Verdikt: Trendová geometria a hladký, no neefektívny chod odpruženia.
Plusy: Krásne hladko chodiaci rám s modernou dlhou a nízkou geometriou; Na 29er s dvojprevodníkom nízka hmotnosť
Mínusy: Výrazné krútenie rámu zhoršuje držanie stopy a sebavedomie v rozbitých pasážach; Mäkká zadná stavba pohlcuje energiu vloženú do pedálov
Trailový 29-er od Ghostu je zámerne navrhnutý tak, aby ľahko, rýchlo a pohodlne hltal kilometre. S neefektívnym prenosom sily z pedálov na zadné koleso sa však namakáte viac, než by ste čakali.
Prvé dojmy sú dobré – nájdete tu klasický funkčný štvorčap, ktorý si zasadne hlboko do zdvihu a priblíži už tak nízky stred ešte bližšie k zemi. Rajdy s hrubým 35 mm priemerom majú slušných 760 mm a spolu s krátkym 35 mm predstavcom prenášajú tuhosť 110 mm Boost predného náboja až do vašich rúk.
Tuhá je aj vidilica RockShox Pike RC s 35 mm vnútornými nohami a spolu s veľkými kolesami efektívne požiera nerovnosti. Trailových 130 mm zdvihu na oboch koncoch sa „pricucne“ k zemi a spokojne si mľaská cez každý koreň a kameň trčiaci nad povrch trailu.
Namiesto jednoprevodníka tu vďaka dvojpíle vpredu nájdete hneď 22 rýchlostí, medzi ktorými vždy nájdete tú správnu. Spolu s úhľadným vnútorným vedením tvorí táto sada Shimano jeden z najlepších pohonov v teste.
Napriek prešmýkaču navyše a veľkým kolesám je hmotnosť bezpečne pod trinástimi kilami, a tak si na tomto Ghoste môžete užiť pekný a pohodový výlet bez prílišného hmotnostného hendikepu a námahy.
Ak vás však náhle pochytí chuť robiť zle, narazíte na limity. Asymetrická oblasť spodnej rúrky, stredu a vahadiel sa pri plnom zábere do pedálov citeľne skrúti doprava a výrazne tak preriedi watty, ktoré vložíte do pedálov.
SL AMR 7 preto nikdy nepôsobí tak rýchlo, ako by bike s jeho parametrami mal. Tuhosť predku je fajn, no ešte väčšmi upozorňuje na nedostatok tuhosti vzadu. Na odklopených úsekoch má tendenciu vytláčať predné koleso zo stopy a vytiahnuť z nej za sebou aj to zadné.
Vaše komentáre