Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské

Aaron Gwin: Zjazd je tímový šport

Päťnásobný celkový víťaz svetového poháru v zjazde Aaron Gwin ešte nikdy nevyhral majstrovstvá sveta. Túto sezónu by to chcel konečne zmeniť.
Martin Sarvaš

Aaron Gwin je americký zjazdový pretekár, ktorý si v roku 2016 založil svoj vlastný tím a od Specializedu prešiel k značke YT Industries. Aaron odišiel z tímu Yeti na konci roku 2010 a pridal sa do tímu Trek World Racing. V tej dobe vyhral dvakrát celkovo svetový pohár v zjazde v rokoch 2011 a 2012. V januári nasledujúceho roku odišiel do tímu Specialized Racing, kde nahradil Sama Hilla.

 

Rodák z Kalifornie sa už päťkrát stal celkovým víťazom svetového pohára v zjazde, je osemnásobným národným šampiónom, no doposiaľ sa mu nepodarilo vyhrať na majstrovstvách sveta. Najlepšie sa umiestnil vlani, keď v Austrálii skončil na treťom mieste. Víťazstvo na svetovom šampionáte je jedným z jeho veľkých cieľov pre túto sezónu.

Zjazd určite mnohým pripadá ako individuálny šport, ale v skutočnosti je to obrovská tímová spolupráca. Keď sa spustím do trojminútovej jazdy na pretekoch, mám tým väčšiu šancu na úspech. Spoliehate sa na tím. A to vo všetkom.

Jednu vec vás zjazdové pretekanie naučí – nič nie je garantované.

Môžete na sebe makať, cítiť sa ako najrýchlejší v štartovnom poli, všetko môže hrať vo váš prospech. Ale niekedy to jednoducho nejde tak, ako by ste si predstavovali.

Mal som zopár ťažkých rokov. Tri-štyri roky dozadu, keď som bol vo factory tíme, som sa proste necítil veľmi dobre. V roku 2016 som si teda založil vlastný tím. Chcel som voľnosť a mať okolo seba ľudí, s ktorými si rozumiem, v tíme to funguje a o každého je dobre postarané.

Všetci to robíme, pretože milujeme pretekanie, milujeme horskú cyklistiku a zjazd, a tak si chceme aj užívať aj celý život okolo toho. Všetci sme v pohode, v tíme je dobrá atmosféra, kde sa všetci podporujeme. Každý vie, čo má na starosti a môže sa tak naplno sústrediť na tú jednu danú vec. Všetci sme jednoducho šťastní a to je hlavné.

Mať taký tím, ako mám momentálne, je pre mňa aj moju kariéru veľkým benefitnom. Keď sa mi podarí vyhrať alebo dosiahnuť úspech, sú okolo mňa ľudía, ktorí sa z toho tešia rovnako so mnou.

Budeme pokračovať v tom, čo robíme a užívať si to celé najviac, ako sa dá. To je náš cieľ, povedal Aaron Gwin vo videu Adventure Sports Network.

Štýl jazdy

 

Veľký podiel na Gwinovom štýle jazdenia a skilloch pochádza z jeho skúseností z motokrosu, čo ukazujú aj jeho whipy či technika na skokoch. Mnoho tiež získal z pretekov na BMX, čo mu tiež prinieslo úspechy v dual slalome a dokonca aj cross country.

Čo robíš, aby si sa nahecoval pred pretekmi?

V skutočnosti nerobím nič také zvláštne alebo špeciálne. Zvyčajne som vyhecovaný dosť, snažím sa uvoľniť a pár hodín pred pretekmi si väčšinou nachvíľu zdriemnem. Potom si dám rozcvičku s trénerom, na štarte pretekov chvíľu chillujem, dáme si “fist bomb” (z angl. narazia si päste pre šťastie) a to je asi tak všetko.

Aké máš ciele pre sezónu 2018?

Chcel by som už konečene vyhrať majstrovstvá sveta, tiež by som rád pokoril historický rekord v počte víťazstiev na Svetovom pohári, k čomu mám už vlastne celkom blízko. Inak asi veľa predsavzatí nemám. Chcem jednoducho čo najviac vyhrávať a baviť sa pri tom jazdením.

Aká je tvoja obľúbená trať na svetovom pohári?

Fúú, to je ťažká otázka. Rozdelil by som to do dvoch kategórií podľa typu trate na také, ktoré sú zábavné ako napríklad v Austrálii alebo Južnej Afrike. A potom je taká trať ako Val di Sole, ktorá je skvelá na pretekoch, ale zasa nechcelo by sa mi na nej jazdiť príliš veľakrát počas víkendu, pretože je fakt náročná.

Ktorá trať je zo sveťáku je pre teba najväčšou výzvou?

Pravdepodobne by to bolo Val di Sole na mokro. Našťastie sa nám to tam vyhýba, ale keby tam naprší, bolo by to dosť náročné.

Čo si myslíš o súčasnom stave pretekov svetového pohára?

Určite to rastie. A rastie a posúva sa to každým rokom čo sa týka profesionality organizácie a tiež samozrejme kvality pretekárov a teda zároveň konkurenciou.

Aká je tvoja obľúbená lokalita?

Určite to je Cairns v Austrálii, kde boli minulý rok majstrovstvá sveta. Bývali sme v hoteli na krásnej bláži, boli tam cool ľudia a celkovo tam bolo jednoducho fakt pekne.

Ako oslavuješ víťazstvá?

Najradšej asi v pohode s tímom pri večeri, lebo zvyčajne to býva tak, že musíme hneď cestovať na iné miesto, čo obnáša veľa príprav a balenia, takže rád sa zrelaxujem s chalanmi z tímu.

Rozhovor s Aaronom Gwinom pripravil Bell, ktorý sponzoruje amerického pretekára. Videozáznam z rozhovoru nájdete na YouTube.

 

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

Včera 15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu