Jazdci tímu Soudal-QuickStep budú jazdiť aj v roku 2024 plášte s dušami.
Aj keď už takmer všetky tímy používajú bezdušové plášte, Remco Evenepoel, Martin Svrček a spol. budú jazdiť s klasickými dušami a plášťami. „Je to projekt, na ktorom stále pracujeme,“ hovorí tímový šéf technického vývoja Nicolas Coosemans. (Cyclingnews)
Aj keď Specialized ponúka a propaguje bezdušové plášte, vyzerá to tak, že ich súčasná technológia ešte nie je ideálna pre profesionálnych pretekárov.
Klasické duše sú „momentálne najrýchlejšie riešenie, ktoré máme“, povedal Gian Paolo Mondini zo Specializedu. „Konkrétne sú to plášte ‚Cotton‘ a dávajú nám najlepší výkon, takže u nich zostávame.“
Na otázku Cyclingnews, či plánujú prejsť na bezdušové plášte, Coosemans odpovedal: „Príde to. Je to projekt, na ktorom stále pracujeme.“
Tvrdenie Mondiniho zo Specializedu je do istej miery v rozpore s marketingom značky, ktorá s uvedením nových kolies Rapide CLX II a Alpinist II ustúpila od propagácie klasických duší.
Mondini na otázku, či ide o bezpečnostný problém, pokiaľ ide o ochranu proti defektom odpovedal, že „to závisí od druhu defektu“.
Tím Bora-Hansgrohe, ktorý je tiež sponzorovaný Specializedom, počas prípravy na sezónu 2024 testovali nové 28 mm bezdušové plášte. Išlo o verziu do mokrých podmienok a jazdci boli s plášťami spokojní, ale na „suchej“ bezdušovej pneumatike je vraj stále potrebné pracovať.
Jazdci tímu Soudal – Quick Step tak budú v sezóne 2024 pokračovať na rovnakých bicykloch S-Works Tarmac SL8, ako mali minulý rok.
Malou zmenou budú vyrovnané brzdové páky, keďže UCI od nového roka zakázala vytočené páky dovnútra, čo jazdci používali pre lepšiu aerodynamickú polohu.
„Všetkým jazdcom sme v decembri upravili pozíciu, aby si na to zvykli. Išlo to hladšie, ako sme si mysleli. Nebudú šťastní, ale nakoniec sme si to vysvetlili a bezpečnosť je tiež dôležitá a myslíme si, že to pomôže,“ dodal Nicolas Coosemans.
Kvíz: Viete, do akých tímov prestúpilo 15 veľkých mien v profesionálnom pelotóne?
Za aký tím bude jazdiť Primož Roglič od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Tao Geoghegan Hart od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Fabio Jakobsen od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Caleb Ewan od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Mikel Landa od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Matteo Jorgensen od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Nils Politt od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Arnaud Démare od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Sam Bennett od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Magnus Cort od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Pavel Sivakov od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Matteo Trentin od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Dani Martinez od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Cian Uijtdebroeks od roku 2024?
Za aký tím bude jazdiť Nairo Quintana od roku 2024?
Zdieľajte svoje výsledky s priateľmi
Najnovšie aktuality
Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.
Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.
Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.
Taliansky šprintér tímu Lidl-Trek si chcel zobrať tašku s jedlom 50 km po štarte jedenástej etapy Giro d’Italia, čo sa mu nepodarilo, keďže na kraji cesty išiel jeden z jazdcov tímu UAE Emirates.
Van der Poel sa vyjadril, že logickou voľbou bude sústredenie sa na cestnú cyklistiku. Na Tour pôjde po etapách a bude pomáhať Jasperovi Philipsenovi v šprintoch.