Chris Froome opäť kritizuje kotúčové brzdy: Dám si slúchadlá a tvárim sa, že to nepočujem.
Froome poukazuje na problémy s odieraním a vyváženým zarovnaním platničiek kotúčových bŕzd Shimano 9170.
„Moja zábava s kotúčovými brzdami pokračuje. Myslím si, že je to niečo, na čom sa stále musí popracovať. Technológia sa zlepšuje, ale zlepšenia sú veľmi slabé,“ povedal Chris Froome vo videu zo sústredenia na Gran Canarii.
Froome kritizoval kotúčové brzdy v minulosti už viackrát. „Absolvujete dlhý zjazd a zarovnanie sa úplne posunie, čo znamená, že musíte zastaviť a znova všetko nastaviť.“
Froome priznal, že jazdí na predchádzajúcej generácii najvyššej triedy Shimano, Shimano Dura-Ace 9170, zatiaľ čo najnovšia Dura-Ace 9270 má medzi platničkami a kotúčom viac priestoru.
Prečítajte si tiež
- Rebríček top 20 najlepšie zarábajúcich cyklistov v roku 2022
- 10 najhorších cyklistických módnych faux-pas, ktorým by ste sa určite mali vyhýbať
„Momentálne jazdíme na Shimane, ale počul som, že nové 12-rýchlostné Shimano vyriešilo niektoré z týchto problémov,“ hovorí.
„So starším radením s 11-rýchlostnými rýchlosťami sa stále veľa trápim… jeden piest tlačí na kotúč viac ako druhý, čo vždy spôsobí, že veci nebudú zarovnané.“
„Bez ohľadu na to, s koľkými mechanikmi som hovoril alebo ku ktorým som bicykel zobral, nedá sa to nastaviť na 100 percent. Vždy to nakoniec spôsobí niekoľko problémov, len čo začnete s dlhými zjazdami,“ povedal.
„Ale je to tak. Dám si slúchadlá a tvárim sa, že to nepočujem,“ dodal štvornásobný víťaz Tour de France.
Najnovšie aktuality
V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.
Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.
Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.
68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.
Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.