Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový cestný elektrobicykel Nytro je podľa Pinarella „najľahší e-bike svojho druhu“ (detaily, modely, ceny)

Pinarello predstavilo nové modely elektrobicyklov Nytro a Nytro Gravel s tichým pohonom TQ HPR50.
Martin Sarvaš
Pinarello Nytro E9

Pinarello aktualizovalo svoje cestné elektrobicykle bicyklov, ktoré sú teraz skonštruované na základe systému pohonu TQ HPR50.

Nytro je k dispozícii s v cestnej (Nytro) a gravel (Nytro Gravel) verzii, a tiež jednej univerzálnej Allroad verzii s rovnými riadidlami, blatníkmi a držiakom na tašky.

Značka navrhla samostatné rámové sady pre Nytro a Nytro Gravel, pričom Nytro Allroad zdieľa rámovú súpravu s modelom Gravel.

Motor a batéria pre elektrobicykle TQ HPR50 sú považované za jeden z najtichších a najkompaktnejších systémov na trhu, pričom tento systém používa čoraz viac značiek ako napríklad Trek, Scott, BMC a Simplon.

Motor TQ HPR50 poskytuje krútiaci moment až 50 Nm a výkon 300 Wattov.

Cena sa začína od 8 000 eur za Nytro Gravel E5 a stúpa na 13 500 eur za Nytro E9.

Najľahší cestný elektrobicykel strednej úrovne?

Pinarello tvrdí, že Nytro E9 je „najľahší cestný elektrický bicykel strednej úrovne“ na trhu s hmotnosťou 11,4 kg pri veľkosti 53 cm.

Scott Solace eRide 10 sa blíži s hmotnosťou 11,8 kg, ale v nešpecifikovanej veľkosti. Trek Domane+ SLR 9 eTap je ťažší pri údajných 12,15 kg vo veľkosti 56 cm.

Modely Nytro a Nytro Gravel E9 a E7 sú skonštruované z karbónu Toray T900, o ktorom Pinarello hovorí, že je „najlepší z hľadiska tuhosti a absorpcie vibrácií“.

Pozrite si tiež

Modely E5 majú na karbón Toray T700, ktorý je o niečo ťažší, ale Pinarello hovorí, že rám je rovnako pohodlný.

Pinarello uvádza hmotnosť rámu 1 130 g pre Nytro v nešpecifikovanej veľkosti, pričom rámová sada Nytro Gravel je o niečo ťažšia a má 1 250 g.

Vidlice Nytro Road údajne vážia nenalakované 440 g v nešpecifikovanej dĺžke stĺpika a vidlice Nytro Gravel majú 460 g.

Pinarello si zachovalo špecifický dizajn

Pinarello Nytro E9

Nebolo by to Pinarello bez charakteristického asymetrického dizajnu a Nytro v tejto tradícii pokračuje.

Pretože rámy sú vystavené asymetrickým silám, Pinarello konštruuje inak stranu bez pohonu, aby kompenzoval sily hnacieho ústrojenstva na strane pohonu.

Nytro má priestor pre 32 mm široké pneumatiky, zatiaľ čo Nytro Gravel má priestor až pre 50 mm plášte.

Oba modely Nytro sú kompatibilné s elektronickými aj mechanickými sadami Shimano a SRAM. Súpravy Campagnolo Pinarello nešpecifikuje na žiadnom z bicyklov, ale je kompatibilné za predpokladu, že sa zachová prevodník MOST.

Model Nytro Gravel má na ráme držiaky na blatníky aj úchyty pre nosič na tašky. Režimy motora sa prepínajú pomocou tlačidla na integrovanom displeji na horne trubke.

Aero detaily

Pinarello Nytro E9

Pinarello tiež aerodynamicky optimalizovalo rám Nytro a hovorí, že venovalo osobitnú pozornosť hlavovej trubke, spodnej trubke a vzperám na zadnej stavbe.

Práve kvôli aerodynamike zvolilo u modelov Nytro a Gravel rôzne dizajny sedlových vzpier. Pinarello tvrdí, že sedlové vzpery Nytro sú inšpirované pretekárskou sériou F, zatiaľ čo Nytro Gravel vychádza z vytrvalostných bicyklov série X.

Nytro má tiež integrované káble a hadice, ktoré prebrali systém Total Internal Cable Routing (TiCr), ktorý sa nachádza na bicykloch Dogma, F-Series a X-Series.

Káble a hadice sú vedené cez riadidlá a predstavec a prechádzajú cez hlavovú trubku a cez horné ložisko hlavového zloženia.

Vylepšená sedlová svorka

Nytro prebralo aj nový dizajn sedlovej svorky, ktorý sa nachádza na bicykloch Pinarello F-Series a X-Series.

Svorka je integrovaná vo vnútri sedlovej trubky, pričom skrutka je prístupná z hornej strany hornej trubky.

V porovnaní s predchádzajúcim Nytrom to ušetrí 36 g a tiež znižuje profil rámu v tejto oblasti, čím sa zlepšuje aerodynamika.

Modely Nytro tiež používajú sedlovku, ktorá je v sérii F, zatiaľ čo model Nytro Gravel používa 31,6 mm okrúhlu sedlovku pre prípad, že by ste chceli teleskopickú sedlovku.

Pinarello naďalej používa na všetkých bicykloch koncepciu vidlice Onda. Tvrdí, že absorbuje vibrácie a zlepšuje jazdné vlastnosti.

Rámy Nytro aj Nytro Gravel majú geometriu špecifickú pre ich disciplínu. Obe platformy sú dostupné v šiestich veľkostiach, od 46 do 60 cm.

Špecifikácia a ceny Pinarello Nytro & Nytro Gravel

Pinarello Nytro E9

  • Rám: Toray T900 carbon
  • Radenie: Shimano Dura-Ace Di2
  • Kolesá: Princeton Grit 4540 DB
  • Cena: 13 500 eur

Pinarello Nytro E7

  • Rám: Toray T900 carbon
  • Radenie: Shimano Ultegra Di2
  • Kolesá: MOST Ultrafast Carbon DB
  • Cena:  9 900 eur

Pinarello Nytro E5

  • Rám: Toray T700 carbon
  • Radenie: Shimano 105 Di2
  • Kolesá: Fulcrum Racing 800 DB
  • Cena: 8 500 eur

Pinarello Nytro Gravel E9

  • Rám: Toray T900 carbon
  • Radenie: SRAM Red XPLR eTap AXS
  • Kolesá: Princeton Grit 4540 DB
  • Cena: 13 000 eur

Pinarello Nytro Gravel E7

  • Rám: Toray T900 carbon
  • Radenie: SRAM Force eTap AXS
  • Kolesá: Fulcrum Rapid Red 900
  • Cena: 9 000 eur

Pinarello Nytro Gravel E5

  • Rám: Toray T700 carbon
  • Radenie: SRAM Rival eTap AXS
  • Kolesá: Fulcrum Rapid Red 900
  • Cena: 8 000 eur

Pinarello Nytro Allroad E5

  • Rám: Toray T700 carbon
  • Radenie: Shimano Deore 1×11
  • Kolesá: Shimano WH-RS171
  • Cena: 7 300 eur

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu