Nové Pinarello F-Series je „malá Dogma“, ktorú si aj možno budete môcť dovoliť (detaily, modely, ceny)
Pinarello uviedlo na trh nové cestné bicykle F-Series, ktoré nahradili model Prince.
Zatiaľ čo Dogma F zostáva vlajkovou loďou pretekárskych bicyklov talianskej značky, cieľom nového radu F je priniesť filozofiu dizajnu Dogmy do dostupnejšej cenovej kategórie.
Bicykle F-Series budú dostupné v troch modeloch – F9, F7 a F5, ktoré budú mať radenie Shimano Dura-Ace Di2 R9200 a SRAM Red eTap AXS u modelov F9 až po Shimano 105 Di2 R7100 a mechanickú Ultegra R8020 u modelov F5. U nových bicyklov F-Series už nie sú žiadne modely s radením Campagnolo.
F-Series sa začína cenou na 5 150 eur za model F5 vybavený mechanickým radením Shimano Ultegra a končí na sume 11 900 eur za model F9 so elektronickou sadou Shimano Dura-Ace Di2.
Popri F-Series Pinarello predstavilo aj nové X-Series – vytrvalostné cestné bicykle, ktoré nahrádzajú model Paris.
F-Series – malá Dogma
Nové Pinarello F-Series sa vyznačuje sa rovnakou pretekárskou geometriou ako Dogma F a napodobňuje jeho prístup k dizajnu pretekárskeho bicykla, čo znamená, že má byť univerzálnym bicyklom pre šprintérov aj vrchárov.
Rozdiel je v štruktúre karbónu a celkovej tuhosti rámu, pričom Pinarello tvrdí, že F-Series ponúka rovnaké správanie ako na pretekárskom bicykli, ale bez cenovky Dogmy F.
Rámy F9 a F7 sú konštruované s použitím uhlíkových vlákien Toray T900, ktoré podľa Pinarella ponúka „ideálnu rovnováhu medzi reaktivitou, nízkou hmotnosťou a absorpciou vibrácií a sú ideálne aj na preteky.
Na podporu tohto tvrdenia Pinarello uvádza, že rámy F-Series F9 a F7 budú k dispozícii na preteky pre všetkých sponzorovaných jazdcov Pinarellom (okrem tímu Ineos-Grenadiers, ktorý bude pokračovať s Dogmou F).
Rám F5 je skonštruovaný z lacnejších uhlíkových vlákien Toray T700, o ktorých značka tvrdí, že „zachováva vynikajúcu odozvu rámu a výkon, ale s väčšou schopnosťou absorbovať vibrácie vozovky“, pri zachovanní nízkej hmotnosti.
Rám bez laku veľkosti 53 váži 950 g u modelv F9 a F7, zatiaľ čo rám F5 má hmotnosť 990 g.
Pre porovnanie, rám Dogma F bez laku veľkosti 53 s uhlíkovými vláknami Toray T1100 1K má údajne hmotnosť 865 g.
Každý z rámov F-Series má priestor pre pneumatiky so šírkou 30 mm. Vedúci výskumu a vývoja Pinarella Maurizio Bellin hovorí, že tento limit pomáha udržiavať zadné reťazové vzpery v rozmedzí 406 až 410 mm. Zachováva sa tým rýchlosť odozvy rámu, ktorú Pinarello chcel dosiahnuť pri navrhovaní F-Series.
Geometria je inšpirovaná tiež modelom Dogma s cieľom agresívnej polohy jazdca a ostrého a priameho riadenia
Pinarello si tiež zachovalo svoj dizajn asymetrického rámu. Vďaka tomu je strana hnacieho ústrojenstva zadného trojuholníka zosilnená, aby zvládala prenos sily pri šliapaní, pričom zóny okolo brzdových strmeňov sú tiež spevnené cez ľavú reťazovú vzperu a nohu vidlice.
Univerzálny pretekársky bicykel
Ako sa už stalo typickým pre cestné bicykle od Pinarella, model F-Series je navrhnutý tak, aby bol všestranným pretekárskym bicyklom, na rozdiel od čisto vrchárskeho alebo aerobicykla na roviny.
Talianska značka uvádza, že profily rúrok rámu boli tvarované po testovaní v aerodynamickom tuneli, aby sa „maximalizovala každá aerodynamická výhoda“. Dosiahlo sa to pri zachovaní osobitého štýlu Pinarella, ktorý Dogma preslávila.
Spodná trubka má výrazný výrez, ktorý čiastočne kryje fľašu (rovnako ako Dogma F), zatiaľ čo sedlová trubka a sedlovka pomáhajú optimalizovať prúdenie vzduchu cez zadný trojuholník s výrazne úzkym profilom.
Vidlica má tiež charakteristický zvlnený dizajn Onda od Pinarella.
Detaily rámu F-Series
F-Series má tiež rovnakú integrovanú, 3D tlačenú titánovú svorku sedlovky z modelu Dogma F (s hmotnosťou iba 36 g). Je prístupná cez gumený kryt na hornej trubke. Malé rozmery svorky umožnili konštruktérom Pinarella zoštíhliť spojenie hornej trubky a sedlových vzpier, o čom tvrdí, že ďalej zlepšuje aerodynamickú účinnosť.
Séria F tiež zaznamenala posun batérie Di2 Shimana z teraz už štíhlejšej sedlovky do oblasti stredového zloženia a je teraz prístupná cez port na spodnej strane rámu.
Okrem aerodynamickej optimalizácie by sa tiež mohlo mierne zlepšiť ťažisko bicykla, čo by teoreticky prospelo ovládaniu.
Rámy využívajú plne integrované vedenie káblov TiCR od Pinarella, ktoré je kompatibilné s elektronickým aj mechanickým pohonom.
Pinarello ponúka u F-Series kokpity Most Talon Ultra (na rozdiel od najnovších kokpitov Talon Ultrafast u Dogma F) v 16 veľkostiach, čo by malo jazdcom umožniť nájsť optimálne rozmery.
Pre tých, ktorí uprednostňujú klasické riadidlá, Pinarello vyrába aj karbónové aj hliníkové predstavce kompatibilné s TiCR so štandardnými 31,8 mm objímkami na riadidlá.
Každý z bicyklov série F bude k dispozícii v deviatich veľkostiach (v rozmedzí od 430 do 595 mm, s použitím špecifického protokolu o veľkosti Pinarello), o ktorých talianska značka tvrdí, že prevyšuje väčšinu konkurentov a ponúka väčšiu šancu pre nájdenie ideálnej veľkosti.
Ceny, modely a špecifikácie Pinarello F-Series
Bicykle F-Series sa dodávajú s rôznymi radeniami, no žiadny model nie je vybavený meračom výkonu.
F9 je dodávaný s radením Shimano Dura-Ace Di2 R9270 alebo SRAM Red eTap AXS, zatiaľ čo F7 je vybavený buď Shimano Ultegra Di2 R8170 alebo SRAM Force eTap AXS.
F5 s karbónovým rámom T700 je k dispozícii s Shimano 105 Di2 R7170 alebo 11-rýchlostným mechanickým pohonom Shimano Ultegra R8020.
Každý bicykel má s karbónové kolesá Most Ultrafast 40, okrem modelu F5 s mechanickým radením Shimano Ultegra, ktorý má zliatinové kolesá Fulcrum Racing 800 DB.
U modelu F5 upustili aj od plne integrovaného karbónového kokpitu Most Talon Ultra a zvolili klasický predstavec a riadidlá.
Pinarello F9 Dura-Ace Di2
- Cena: 11 900 eur
- Rám: F-Series, Toray T900 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: Shimano Dura-Ace Di2 R9270
- Kolesá: Most Ultrafast 40
- Plášte: Pirelli P-Zero Race, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Most Talon Ultra
- Sedlo: Most Lynx
Pinarello F9 Red AXS
- Cena: 11 900 eur
- Rám: F-Series, Toray T900 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: SRAM Red eTap AXS
- Kolesá: Most Ultrafast 40
- Plášte: Pirelli P-Zero Race, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Most Talon Ultra
- Sedlo: Most Lynx
Pinarello F7 Ultegra Di2 (kolesá Most Ultrafast)
- Cena: 8 850 €
- Rám: F-Series, Toray T900 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8170
- Kolesá: Most Ultrafast 40
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Most Talon Ultra
- Sedlo: Most Aircross
Pinarello F7 Ultegra Di2 (kolesá Fulcrum Racing)
- Cena: –
- Rám: F-Series, Toray T900 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: Shimano Ultegra Di2 R8170
- Kolesá: Fulcrum Racing 500 DB
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Most Talon Ultra
- Sedlo: Most Aircross
Pinarello F7 Force AXS
- Cena: 8 750 €
- Rám: F-Series, Toray T900 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: SRAM Force eTap AXS
- Kolesá: Most Ultrafast 40
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Most Talon Ultra
- Sedlo: Most Aircross
Pinarello F5 105 Di2 (kolesá Most Ultrafast)
- Cena: 6 800 €
- Rám: F-Series, Toray T700 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radeniee: Shimano 105 Di2 R7170
- Kolesá: Most Ultrafast 40
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Riadidlá Tiger TiCR + predstavec Jaguar XA
- Sedlo: Most Aircross
Pinarello F5 105 Di2 (kolesá Fulcrum Racing)
- Cena: 6 150 €
- Rám: F-Series, Toray T700 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: Shimano 105 Di2 R7170
- Kolesá: Fulcrum Racing 800 DB
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Riadidlá Tiger TiCR + predstavec Jaguar XA
- Sedlo: Most Aircross
Pinarello F5 Ultegra
-
- Cena: 5 150 eur
- Rám: F-Series, Toray T700 carbon
- Vidlica: Onda carbon
- Radenie: Shimano Ultegra R8020
- Kolesá: Fulcrum Racing 800 DB
- Plášte: Pirelli P7, 700 x 28c
- Sedlovka: Aero sedlovka Pinarello
- Riadidlá/predstavec: Riadidlá Tiger TiCR + predstavec Jaguar XA
- Sedlo: Most Aircross