Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized nečakane ukončil spoluprácu s viacerými ambasádormi po celom svete

Niekoľko dlhoročných zástupcov značky Specialized, ktorí boli platení za tvorbu obsahu, ako Sarah Swallow a Ty Hathaway, boli minulý týždeň prepustení.
Martin Sarvaš
Specialized nečakane ukončil spoluprácu s viacerými ambasádormi po celom svete

Sarah Swallow príde po ukočeí spolupráce o 75 percent svojho príjmu. Foto: Sarah Swallow

Ambasádori značky Specialized koncom minulého týždňa zistili, že im neobnovia a v niektorých prípadoch predčasne ukončia zmluvy o spolupráci, informuje portál Cycling Weekly.

Ide o zástupcov značky z celého sveta a z rôznych cyklistických disciplín, ktorí boli zodpovední za vytváranie obsahu (fotky, videá) a povedomia o značke, a nie za výsledky z pretekov.

Niektorí jazdci dostali odmenu vo forme produktov, iní dostávali od Specializedu aj plat.

„Siaha to až do októbra, keď sme sa pokúšali hovoriť o obnove [zmluvy]. Potom, čo nám dlho neodpisovali, nám bolo povedané, že vedenie [programu ambasádorov] preberá nový človek. A potom nás ten človek oklamal. Je to príliš komplikované,“ povedal pre Cycling Weekly jeden z asi 40 ambasádorov na celom svete.

„Spôsob, akým sa to riešilo, bol veľmi neprofesionálny. To bol najväčší trapas,“ dodal.

Ukončenie spoluprác prišlo vo veľmi zlom čase

Foto: Sarah Swallow

O ukončení spolupráce so Specializedom sa verejne vyjadrila bikepackerka Sarah Swallow:

„Koncom minulého týždňa spoločnosť [Specialized] ukončila všetky zmluvy s globálnymi ambasádormi značky, vrátane mojej. Predtým, než poviem niečo viac, chcem uznať, že mám veľkú výsadu robiť túto prácu a žiť týmto životným štýlom už osem rokov. Je to práca snov a nepovažujem to za samozrejmosť,“ píše Swallow na svojom Instagrame.

Prečítajte si tiež

„Hoci som vďačná za množstvo vzťahov a príležitostí, ktoré som získala vďaka partnerstvu so Specializedom, som sklamaná, že sa len málo alebo vôbec nezohľadnil vplyv tohto rozhodnutia na najvernejších a najvplyvnejších promotérov značky Specialized.“

„Nebolo žiadne oznámenie, zmluvy boli ukončené predčasne a načasovanie ukončenia nastalo prišlo neskoro v roku, že väčšina značiek už stanovila svoje rozpočty a zmluvné dohody na nasledujúci rok, takže ambasádorom zostáva len veľmi málo času na vývoj nových vzťahov a na náhradu strateného príjmu.“

Príde o 75 percent príjmu

Foto: Steve Fassbinder

Swallow sa tiež vyjadrila, že ukončením spolupráce so Specializedom príde o približne 75 percent svojho príjmu.

Nie je známe, s koľkými ľuďmi presne Specialized ukončil spoluprácu, no potvrdili to aj ďalší cyklisti, Steve Fassbinder a Ty Hathaway.

„Bolo mi povedané, že už nikto nebude môcť povedať, že je ambasádorom Specializedu. Od ľudí, ktorí dostali bicykel a vracali ho, až po ľudí ako my, ktorí majú plat za to, že sú dobrým zástupcom a poskytujú obsah,“ povedal Hathaway, ktorý mal dostávať mesačný plat 1500 dolárov.

Portál VeloNews oslovil niekoľko ľudí zo spoločnosti Specializedu o podrobnostiach o tom, ako boli ovplyvnené rôzne programy ambasádorov, a dostali nasledovné vyhlásenie:

„Náš program sociálnych ambasádorov sa naďalej mení podľa potrieb jazdca, ale rozhodne nekončí.“

Tvorbu obsahu majú prebrať pretekári

Sarah Swallow má na svojom instagrame 25,9-tisíc sledovateľov, Steve Fassbinder má 11,4-tisíc a Ty Hathawaya sleduje 16,6-tisíc ľudí. Tieto čísla už dnes vo svete sociálnych sietí nie sú až tak vysoké a tiež môžu byť dôvodom ukončenia spoluprác.

Zdroj, ktorý si neželal byť menovaný, pre VeloNews uviedol, že marketingové oddelenie značky plánuje preniesť tvorbu obsahu na svojich platených súťažných športovcov.

Dôvodom Specializedu na prepúšťanie ambasádorov môže byť ekonomická situácia. Po viac ako roku veľmi vysokého dopytu a často nízkej ponuky počas pandémie mnohé značky v posledných mesiacoch uviedli ekonomický protivietor (rekordná inflácia, potreba zotaviť sa z pandémie či konflikt na Ukrajine) ako dôvod na výrazné prepúšťanie.

Specialized však nie je jedinou outdoorovou spoločnosťou, ktorá sa mení s meniacim sa ekonomickým prostredím.

Za posledných šesť mesiacov prepustili veľké percento svojej pracovnej sily aj značky Wahoo, Strava, Pearl Izumi, The Pro’s Closet či Outside.

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Zavrieť reklamu