Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

YT Industries predstavilo gravel bicykel Szepter s odpruženou vidlicou (detaily, modely, ceny)

Szepter je gravity orientovaný gravel s dobrou cenovkou a vyššou hmotnosťou.
Biker
YT Industries predstavilo gravel bicykel Szepter s odpruženou vidlicou (detaily, modely, ceny)

YT Szepter

Nemecká značka YT Industries, ktorá sa špecializuje na gravity horské bicykle vstúpila na trh s novým modelom Szepter – gravel bicyklom so 40 mm odpruženou vidlicou.

Vyznačuje sa vzpriamenou geometriou – naklonenou ku gravity DNA značky – a na drahšom z dvoch modelov je aj teleskopická sedlovka.

„Szepter je našou interpretáciou gravel bicykla orientovaného na gravity,“ hovorí manažér vývoja produktov YT Frank Dörr.

Medzi gravity disciplíny patria four cross, zjazd, enduro i freeride.

„Z nášho pohľadu by sa tam mal dostať aj gravel; ide o zábavu na traili, zábavu pri zjazde. Sme značka orientovaná do veľkej miery na gravity, takže Szepter tomu zodpovedá,“ povedal Frank Dörr.

Szepter je cenovo veľmi konkurencieschopný: Szepter Core 4 so súpravou SRAM Force, vidlicou RockShox Rudy Ultimate XPLR a teleskopickou sedlovkou SRAM stojí 4 499 eur.

Szepter Core 3 bez teleskopickej sedlovky s radením SRAM Rival a vidlicou RockShox Rudy XPLR má cenu 3 299 eur.

Szepter Core 4 a 3 sú dostupné v predaji už teraz.

Stovrený pre zábavu na kopcoch

Vysoká hlavová trubka prispieva k MTB polohe.

Hoci gravel kategória existuje len niekoľko rokov, už sa rozdelila na rýchle aero šotolinové pretekárske bicykle a dobrodružné stroje, pričom prvé sú geometriou strmšie a hmotnosťou ľahšie, zatiaľ čo druhé majú pohodlnejšiu geometriu a sú skonštruované na dlhé jazdy s veľkým nákladom.

Szepter svojou geometriou smeruje viac k dobrodružnej jazde, ale značka YT Industries trvá na tom, že bicykel nie je stavaný na bikepacking.

„S modelom Szepter by sme radi inšpirovali z horských cyklistov a existujúcich zákazníkov YT Industries. Bicykel je navrhnutý na bežné jazdenie, zábavu na trailoch a commuting po meste,“ hovorí Dörr.

„Možno od nás očakávali celoodpružený gravel bike, ale my sme sa nesnažili o bláznivú jazdu. Zameriavame sa na horských cyklistov, ktorí majú záujem vyskúšať si gravel.“

Ako teda vyzerá „gravity orientovaný gravel bicykel“? Uhol hlavovej trubky je dosť položený a má 69,4° (väčšina gravel bicyklov 70° a viac) kvôli stabilite pri manipulácii, zatiaľ čo výška rámu je dosť vysoká a dosah je dosť krátky.

Bicykel je dodávaný iba s jedným predstavcom s dĺžkou 70 mm – bez ohľadu na veľkosť rámu – a sedlová trubka je strmá 74,4 stupňa.

To všetko prispieva k vzpriamenej polohe tela a u väčšiny jazdcov budú riadidlá v podobnej výške ako sedlo.

YT hovorí, že jazdec má dobrú pozíciu na zjazd po strmých cestách, čomu majú pomôcť aj riadidlá, ktoré sú v spodnej časti rozšírené.

Strmý uhol sedlovej trubky je pozoruhodný, pretože tendencia v gravel bicykloch je v tomto prípade skôr opačná.

Prečítajte si tiež

YT však poukazuje na to, že ak budete jazdiť po strmých cestách dole kopcom, pravdepodobne budete jazdiť po strmých cestách aj do kopca – takže schopnosť dostať telo dopredu by vám mala pomôcť pri prenose sily do pedálov pri stúpaní.

Za zmienku stojí aj konfigurácia bŕzd s veľkým 180 mm predným rotorom pre silnejší brzdný výkon, spárovaný so štandardnejším 160 mm zadným kotúčom.

Cieľom bolo zvýšiť sebavedomie jazdcov

Produktový riaditeľ YT Reynaldo Ilagan hovorí, že kľúčovým cieľom dizajnu modelu Szepter bolo „zvýšiť sebavedomie jazdcov“.

„Odpružená vidlica vám dáva väčšiu kontrolu. To bolo jasné od začiatku,“ hovorí Ilagan.

„Výška hlavovej trubky bola zvolená tak, aby poskytovala dobrú polohu pri úchope spodnej časti riadidiel. Uhol a výška hlavovej trubky boli tiež zvolené na zvýšenie dôvery jazdca. To sú veci, ktoré vo horských bicykloch poznáme už roky.“

Bicykle sa dodávajú s bezdušovými plášťami 700 x 42c WTB Resolute, ktoré sú namontované na zliatinových ráfikoch WTB. Do rámu a vidlice sa zmestia pneumatiky so šírkou až 45 mm.

Spodná trubka a hlavová trubka sú vyrobené pre maximálnu tuhosť, ale tenké sedlové vzpery údajne umožňujú trochu ohybu. Poddajnosť rámu pridáva maximálne 8 mm pohybu v sedle pri zaťažení.

Najvyšší model má teleskopickú sedlovku SRAM AXS, zatiaľ čo cenovo dostupnejší model má pevnú 27,2 mm Zipp Service.

Jednoprevodník a predná brzdová hadica vonku

Aj keď vedenie brzdových hadíc cez riadidlá a predstavec sa stalo samozrejmosťou u high-end gravel bicyklov, YT sa rozhodol ponechať prednú brzdovú hadicu vonku.

„Pre zákazníka YT je mimoriadne dôležité, aby si mohol servisovať bicykel sám, a toto uľahčuje prácu,“ hovorí Ilagan.

Rám je Szepter prispôsobený iba pre jednoprevodník, čo tiež umožnilo viac priestoru pre pneumatiky.

Bicykel však nie je ľahký. Szepter Core 4 váži oficiálne 9,9 kg vo veľkosti S a Core 3 váži 9,8 kg tiež vo veľkosti S.

Špecifikácie

YT Szepter Core 4

  • Veľkosti: S, M, L, XL, XXL
  • Rám: Ultra Modulus Carbon Frame
  • Vidlica: RockShox Rudy Ultimate XPLR
  • Predstavec: Zipp Service Course SL, 70 mm (všetky veľkosti)
  • Riadidlá: Zipp Service Course SL XPLR
  • Kľuky: SRAM Force 1 Wide, prevodník 38t
  • Kazeta: SRAM XG1271 Wide, 10-44, 12-st
  • Prehadzovačka: SRAM Force XPLR eTap AXS
  • Páky: SRAM Force eTap AXS HRD
  • Kolesá: WTB Proterra Light i23
  • Plášte : WTB Resolute, 42 mm
  • Sedlovka: Teleskopická SRAM Reverb AXS XPLR, 50 mm
  • Sedlo: SDG Bel-Air V3 Overland
  • Cena: 4 499 eur
  • Hmotnosť: 9,9 kg (S)

YT Szepter Core 3

  • Veľkosti: S, M, L, XL, XXL
  • Rám: Ultra Modulus Carbon Frame
  • Vidlica: RockShox Rudy XPLR
  • Predstavec: Zipp Service Course, 70 mm (všetky veľkosti)
  • Riadidlá: Zipp Service Course XPLR
  • Kľuky: SRAM Rival 1 Wide, prevodník 38t
  • Kazeta: SRAM XG1251 Wide, 10-44, 12-st
  • Prehadzovačka: SRAM Rival XPLR eTap AXS
  • Páky: SRAM Rival eTap AXS HRD
  • Kolesá: WTB Speedterra i23
  • Plášte : WTB Resolute, 42 mm
  • Sedlovka: Zip Service Course
  • Sedlo: SDG Bel-Air V3 Overland
  • Cena: 3 299 eur
  • Hmotnosť: 9,8 kg (S)

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Zavrieť reklamu