Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Bianchi odstránilo „vzduchové deflektory“ z nového Oltre RC, aby ho UCI povolila

Bianchi sa vracia do WorldTour, ale vzduchové deflektory z úplne nového aero modelu Oltre RC museli odstrániť.
Martin Sarvaš
Bianchi odstránilo „vzduchové deflektory“ z nového Oltre RC, aby ho UCI povolila

Bianchi sa v sezóne 2023 vráti do WorldTour pelotónu s tímom Arkéa-Samsic, ktorý bude jazdiť na najnovšom aero modeli Oltre RC. Taliansky výrobca však musel odstrániť tzv. „vzduchové deflektory“, aby bol bicykel v súlade s predpismi UCI.

Vzduchové deflektory usmerňujú prúdenie vzduchu okolo hlavovej trubky, čo patrí medzi hlavné vlastnosti cestných aerobikov.

Medzinárodná cyklistická federácia (UCI) však nedávno oznámila: „Použitie uvedených častí bude možné len mimo podujatí schválených UCI.“

Prečítajte si tiež

Aero výhodou mali byť práve vzduchové deflektory

Pri predstavení bicykla Bianchi píslo, že ich nový model Oltre RC ponúka úsporu 17,1 wattu oproti odchádzajúcemu Oltre XR4 pri rýchlosti 50 km/h resp. 45 sekúnd úspory na vzdialenosť 40 km pri jazde s výkonom 250 wattov.

Bianchi tiež o novom Oltre písalo, že „ponúka výhodu neuveriteľných 30% oproti najlepším aero bicyklom na trhu“, aj keď neposkytli žiadne ďalšie údaje.

Tieto tvrdenia sa týkajú bicykla s nasadenými vzduchovými deflektormi a nie je známe, či bude nový Oltre RC šetriť sekundy aj bez deflektorov.

UCI zakazuje aerodynamické prvky na hlavovej trubke

„Bianchi Oltre RC bol predstavený a homologovaný bez takzvaných deflektorov,“ uvádza sa vo vyhlásení UCI.

Článok 1.2.034 v technických predpisoch UCI zakazuje používanie „ochranných clon, trupov, aerodynamických krytov alebo akéhokoľvek iného zariadenia, ktoré sa pridáva do konštrukcie a ktoré je určené alebo má za následok zníženie odporu voči prenikaniu vzduchu.

Článok 1.2.034 pokračuje: „Aerodynamické zostavy a výčnelky na hlavovej trubke alebo inde sú zakázané.“

Jazdci tímu Arkea budú teda pretekať na aero modeli Oltre XR4 bez vzduchových deflektorov, vrchárskom bicykli Specialissima a časovkárskom Aquila.

Okrem Oltre RC bude tím používať ľahkú Specialissimu od Bianchi „na etapové preteky a stúpanie“, Aquilu na časovky a pre cyklokrosárov Zolder Pro.

Špecifikácie bicyklov tímu Arkéa-Samsic 2023

  • Bicykle Bianchi Oltre RC a Specialissima, časovkársky bicykel Aquila
  • Radenie a kolesá Shimano Dura-Ace Di2
  • Kolesá na časovku Vision TT
  • Kokpit Reparto Corse – Vision / FSA
  • Pneumatiky Continental
  • Sedlá Selle Italia
  • Fľaše/držiaky Elite
  • Cykloočítače Wahoo

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu