Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Obuv

Test: Topánky Endura Hummvee Flat Pedal

Endura zareagovala na trend používania skejtových tenisiek na jazdenie na biku a okrem tretier a flat topánok na DH, enduro a traily ponúka bikerom aj civilný model Hummvee flat. Ten plne konkuruje doteraz najobľúbenejším značkám a bikerom rozširuje možnosti výberu.
Hodnotenie: 5/5
99,99
Ivana Budajová
Test: Topánky Endura Hummvee Flat Pedal

Naše hodnotenie

Hummvee Flat Pedal Shoes nie sú obyčajné tenisky, v ktorých sa dá aj jazdiť ale sú to plnohodnotné bikové topánky určené v prvom rade na jazdenie, ktoré však môžete použiť aj ako tenisky na bežné nosenie. Odolné, pohodlné, priľnavé, dizajnovo „nepreplácané“ a cenovo dostupné. Sú ideálne na pumptrack, dirty a street, no nestratia sa ani na trailoch. Počítajte však s tým, že podrážka je vhodná skôr na kráčanie po rovnom povrchu a do členitého horského terénu je lepší model MT500 flat. Zaujímavým detailom Hummvee modelu je ten, že dezén podrážky je zložený z 3D loga značky Endura, takže topánky doslova zanechávajú stopy všade tam, kam v nich idete. Týmito topánkami potešila Endura svojich fanúšikov, ktorí môžu svoj pozitívny vzťah k značke vyjadriť ako na biku, tak aj na pive s kamošmi.

+PLUSY

  • Ideálne vyvážená tvrdosť podrážky
  • Pohodlné počas celého dňa
  • Skvele držia na pedáloch
  • Gumička na poistenie šnúrok
  • Dve sady šnúrok rôznych farieb
  • Štyri farby na výber

-MÍNUSY

  • V horúčave je v nich trošku teplo
  • Nejasná veľkostná tabuľka
Dezén podrážky je zložený z 3D loga značky Endura, takže topánky, okrem toho, že skvele držia na pedáloch, zanechávajú stopy doslova všade tam, kam v nich idete.

Podrážka

Počas testovania sme si na podrážke nič zvláštne nevšimli, čo je rozhodne dobré znamenie. Prečo?

Pretože nám na nej nič nevadilo. Nebola ani príliš tvrdá, ani príliš mäkká, takže sa v topánkach dalo celý deň pohodlne chodiť a počas jazdenia z pedálov neodskakovala a ani sa príliš neohýbala okolo pedálov.

Pedále sme teda cítili len natoľko aby sme mohli vnímať polohu chodidiel na nich ale nie natoľko aby piny, či telo pedálov nepríjemne tlačili.

K pohodlnému nášľapu pri chôdzi pomáha aj tvar alebo lepšie povedané profil podrážky, ktorý nie je úplne rovný ale špička a päta sú mierne ohnuté smerom nahor.

Aj v praxi sa teda potvrdilo to, čo deklaruje výrobca. A teda, že flex podrážky bol špeciálne navrhnutý tak, aby vyvážil celodenné pohodlie s výkonom na bicykli a gumová zmes StickyFoot Grip zaisťovala, že zostanete na pedáloch bez ohľadu na terén.

Naozaj sa pri výbere netreba nechať „oklamať“ ležérnym vzhľadom topánok, pretože boli navrhnuté v prvom rade na jazdenie, nie na prechádzky.

Najskôr sme si to nevšimli ale vzadu, pod časť s logom sa dá vložiť prst a potiahnuť pätu nahor, čo  uľahčí obúvanie ako keby tam bolo uško.

Veľkosť a tvar

To, ako vám topánky sedia, závisí od viacerých faktorov a neplatí to len pre modely Endura. Tvar nohy, šírka a dĺžka chodidla či klenba musia korešpondovať s číslovaním a tvarom topánok.

V prípade Hummvee sme vyhodnotili, že topánky sedia na chodidle s relatívne nízkym priehlavkom a širšou prednou časťou dobre. Špica je okrúhla takže máte dosť miesta na malíček a bočné strany, ktoré spája šnurovanie sa dajú dobre dotiahnuť aj dostatočne povoliť.

Jazyk je zvnútra na oboch stranách uchytený širším pruhom gumy takže po obutí dobre prilieha na priehlavok ale najmä sa nehýbe do strán, takže netlačí.

Horšie je to však s trafením správnej veľkosti ak objednávate z eshopu. Výrobca totiž nikde neudáva veľkostnú tabuľku v milimetroch. My sme na 263 mm dlhé chodidlo zvolili „zaručenú“ veľkosť 42 a trafili sme správne. Na jazyku má napísaný rozmer 273 mm, vložka je však dlhá 269 mm.

Pocitovo sú topánky priestranné ale nie veľké, no keby sme si ich kupovali v predajni, tak by sme si vyskúšali aj veľkosť 41,5. Každopádne, po vložení ergonomickej vložky s vyššou klenbou topánky sadli ako uliate ale neboli také pohodlné.

Pôvodná vložka je síce rovná, no vyrobená z peny, ktorá je mimoriadne mäkká a pohodlná, tak sme ju tam vrátili späť. Ocenili sme ju najmä na Bikefeste, kde sme topánky mali celý deň na nohách.

Vďaka šnurovaniu sa topánky dajú dobre dotiahnuť, jazyk sa počas nosenia nehýbe do strán a šnúrky počas jazdenia neplantajú, pretože ich šikovne poistíte gumičkou.

Vrchný materiál

Konštrukcia aj materiál zvršku sú na vysokej úrovni. Zošitie viacerých dielov vytvára efekt, že topánky vám nohu príjemne „obalia“ a materiál ani po zohnutí pri chôdzi nikde netlačí.

Niektoré panely sú perforované aby topánky vetrali, no pod nimi je ešte tenká podšívka, takže prach cez ne úplne ľahko neprenikne. Počas jazdenia na biku je odvetranie dostatočné, no ak v nich budete celý deň kráčať, tak v horúcom letnom počasí vám v nich bude trochu teplo.

Podšívka však veľmi rýchlo schne čiže si stačí dať ultratenké ponožky a bude to v pohode. Nájsť materiál, ktorý je pohodlný pri chôdzi a zároveň odolný a navyše sa ľahko čistí asi nebolo jednoduché, no dizajnéri to zvládli.

Topánky sú príjemné a zároveň v nich máte pocit, že na biku je vaše chodidlo v bezpečí.

Praktické info

Na koniec ešte doplníme, že celý pár Hummvee v našej veľkosti 42 váži 810 g aj so žuvačkou nalepenou na jednej podrážke. Topánky sú dostupné v celých číslach od veľkosti 38 do 47 a v pol číslach sú dostupné len veľkosti 41,5, 42,5 a 45,5.

Na výber máte zo štyroch farebných kombinácií – black (čierna) a olive green (zelená) majú čiernu podrážku a navy (tmavomodrá) a pebble (pieskovo-smotanová) majú podrážku vo farbe surovej gumy.

Topánky nájdete na www.endurasport.com

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz:

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu