Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Trek Madone SLR s dierou v ráme má lepšiu aerodynamiku, je ľahší a za hodinu jazdy ušetrí 60 sekúnd

Rám je prispôsobený iba pre elektronické radenie, pričom v ponuke sú tri modely so Shimanom Di2 a tri so SRAM-om. Najvyšší model s radením SRAM RED váži 7,4kg a stojí 15-tisíc eur.
Martin Sarvaš
Nový Trek Madone SLR s dierou v ráme má lepšiu aerodynamiku, je ľahší a za hodinu jazdy ušetrí 60 sekúnd

Trek Madone SLR 2022

Trek dnes predstavil úplne nový model Madone SLR, ktorým doplnila svoju ponuku výkonnostných bicyklov o najrýchlejší cestný pretekársky bicykel v histórii.

Madone SLR, ktorý je výsledkom vývoja siedmich generácií, je dokonalý pretekársky bicykel s doteraz nevídanou technológiou IsoFlow, výraznými aerodynamickými vylepšeniami a úplne novým odľahčeným dizajnom.

Aj keď si nový Madone zachováva podobný bočný profil ako vysoko hodnotená predchádzajúca verzia, Trek o ňom tvrdí, že je to „ doposiaľ najľahší a najrýchlejší Madone Disc“. Je o 300 g ľahší a „o 60 sekúnd rýchlejšia za hodinu“ ako predchádzajúci model.

Trek to pripisuje súprave prepracovaných tvarov trubiek, radikálnemu prepracovaniu spojenia sedlovej trubky a hornej trubky a novým integrovaným riadidlám, o ktorých hovorí, že podporujú „viac aero jazdnú pozíciu“.

Na tomto kompletne prepracovanom pretekárskom bicykli budú jazdiť mužské a ženské tímy Trek-Segafredo na najväčších podujatiach cyklistickej sezóny vrátane Tour de France 2022 a vôbec prvých pretekov Tour de France Femmes.

Bezprecedentná aerodynamika

Nový model Madone SLR je o neuveriteľných 60 sekúnd za hodinu rýchlejší ako predchádzajúca generácia (merané pri 45 km/h) vďaka úplne novému aerodynamickému tvarovaniu rámu, prepracovaným integrovaným riadidlám a aerodynamickejšej jazdnej polohe.

Jednoducho povedané, jazda, ktorá by vám predtým trvala hodinu, vám teraz potrvá len 59 minút.

Pokiaľ ide o príkon, aerodynamik v spoločnosti Trek  John Davies hovorí, že nový Madone SLR a jeho jazdec sú pri rýchlosti 45 km/h aerodynamicky efektívnejší celkovo o 19 wattov.

Davies však zdôraznil: „Tieto zisky získate bez ohľadu na to, ako rýchlo jazdíte.“ Dokonca aj pri rýchlosti 35 km/h Davies tvrdí, že stále uvidíte zlepšenie o 59 sekúnd a pri rýchlosti 25 km/h je zlepšenie vypočítané na 58 sekúnd.

Technológia IsoFlow

IsoFlow je prvá technológia sedlovej trubky svojho druhu, ktorá sa pri nerovnostiach ohýba, čím zabezpečuje hladšiu jazdu, zlepšuje aerodynamiku a znižuje hmotnosť, čím šetrí cenné sekundy v sedle.

Otvor v sedlovej trubke, ktorý Trek  nahrádza systém odpruženia IsoSpeed, ktorý bol prítomné na platforme, odkedy sa v roku 2015 objavilo všetko v aero sériách Madone 9.

Trek uvádza, že IsoFlow tiež zlepšuje aerodynamický výkon rámu o približne 3 watty a šetrí aj hmotnosť.

IsoFlow zlepšuje aerodynamický výkon rámu vďaka zrýchleniu prúdenia vzduchu cez otvor počas jazdy. Znižuje tiež vplyv zóny nízkeho tlaku za bicyklom a jazdcom, čím sa znižuje celkový odpor.

Táto zmena bola údajne výsledkom spätnej väzby od profesionálnych jazdcov, ako sú Mads Pedersen a Ellen Van Dijk z tímu WorldTour Trek-Segafredo, ktorí jednoducho požadovali, aby bol nový Madone „rýchlejší a ľahší“.

Ľahší ako kedykoľvek predtým

Vďaka novému odľahčenému dizajnu a najlepšiemu a najľahšiemu karbónu OCLV značky Trek je siedma generácia Madone doteraz najľahším Madone s kotúčovými brzdami, ktorý z predchádzajúcej ultraľahkej verzie uberá 300 gramov.

Čo sa týka hmotnosti rámovej sady, Jordan Roessingh, riaditeľ pre cestné bicykle Treku, hovorí, že nový rám Madone SLR má len 1000 gramov a niečo cez 400 gramov má vidlica.

To sa premieta do celkovej hmotnosti bicykla od 7,21 kg pre Madone s veľkosťou 56 cm s raddením Shimano Dura-Ace Di2 R9270 alebo 7,36 kg so SRAM Red eTap AXS.

Trek hovorí, že dokázal urobiť také podstatné zlepšenia vďaka trom zmenám: úpravou profilov trubiek rámu, už spomenutej technológie IsoFlow a novým integrovaným systémom riadidiel.

Prepracovaná integrácia

Úplne nové jednodielne integrované riadidlá a integrovaná technológia sedlovej trubky IsoFlow posúvajú bezkonkurenčnú integráciu modelu Madone na ďalšiu úroveň.

Nový kokpit je dokonca zodpovedný za približne polovicu ušetrenej hmotnosti a wattov.

Trek hovorí, že 150 g a 9,3 wattu aerodynamického odporu ušetrili nové rámové trubky a IsoFlow, zatiaľ čo zvyšok pochádza z úspory hmotnosti v kokpite a vylepšení „polohy jazdca“ v dôsledku novej geometrie riadidiel.

Hlavným dôvodom tvrdeného zlepšenia aerodynamiky je zúženie riadidiel o 3 cm na brzdových pákach, pričom v spodnej časti sú širšie (podobne ako sme zvyknutí u gravel riadidiel).

42 cm široký integrovaný kokpit Madone má teraz šírku 39 cm od stredu k stredu pák bŕzd a 42 cm pri meraní od stredu k stredu v spodnej časti „baranov“.

Madone SLR bude celosvetovo dostupný na trekbikes.com a prostredníctvom globálnej siete maloobchodných partnerov spoločnosti Trek.

Modely, špecifikácie, hmotnosť, ceny

Trek Madone SLR 9 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM RED eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
  • Hmotnosť: 7,4 kg (veľ. 56)
  • Cena: 14 999 eur

Trek Madone SLR 9

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano Dura-Ace R9200 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus RSL
  • Hmotnosť: 7,1 kg (veľ. 54)
  • Cena: 13 999 eur

Trek Madone SLR 7 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM Force eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
  • Cena: 10 799 eur

Trek Madone SLR 7

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano Ultegra R8100 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,5 kg (veľ. 56)
  • Cena: 10 299 eur

Trek Madone SLR 6 eTap

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: SRAM Rival eTap AXS, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Plášte: Bontrager R3 Hard-Case Lite
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 8,0 kg (veľ. 56)
  • Cena: 8399 eur

Trek Madone SLR 6

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Radenie: Shimano 105 Di2, 12 speed
  • Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon
  • Riadidlá: Integrovaný kokpit Madone OCLV Carbon
  • Sedlovka: Madone aero carbon
  • Sedlo: Bontrager Aeolus Elite
  • Hmotnosť: 7,8 kg (veľ. 56)
  • Cena: 7699 eur

Rámový set Trek Madone SLR

  • Rám: 800 Series OCLV Carbon + karbónová vidlica Madone KVF
  • Cena: 5499 eur

Aktuality

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Včera 11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

Včera 10:28 Kristen Faulkner vyhrala po záverečnom úniku 4. etapu Vuelta España Femenina.

Američanka zaútočila 5,8 km pred cieľom a svoje sólo dotiahla úspešne až do cieľa. V šprinte o druhé miesto bola najrýchlejšia Georgia Baker pred dvojicou Marianne Vos a Blanka Vas. Do vedenia celkovej klasifikácie sa posunula Marianne Vos.

Zavrieť reklamu