Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Vidlice

Test: Vidlica DVO Diamond D1

Hodnotenie: 3.5/5
899
Biker

Diamond má externe nastaviteľné tlmenie pomalej aj rýchlej kompresie, ako aj tlmenie pomalého odskoku. Okrem nich tu nájdete tiež nastaviteľnú negatívnu vinutú pružinu umiestnenú pod vzduchovým piestom, ktorú DVO volá OTT (Off The Top).

Hmotnostne vidlica rozhodne patrí k tým ťažším, no nemôžeme povedať, že by sme si to pri jazde nejako všimli. Nohy hrubé 35 mm sú dostatočne torzne tuhé, aby držali stopu a zvládli aj vyosené dopady.

Čo sa chodu týka, citlivosť na začiatku zdvihu je na naozaj výbornej úrovni, zvlášť keď si dáte tu námahu a správne nastavíte negatívnu pružinu OTT. Na druhej strane, je to ďalší nastavovací krúžok naviac, ktorý zvyšuje šance na to, že nastavenie netrafíte správne.

Ak sa vám to podarí, predné koleso nádherne kopíruje terén a vidlica chodí s absolútnym minimom trenia. Progresivita sa dá nastaviť celkom unikátne – objemom oleja vo vzduchovej komore namiesto plastových vložiek.

My sme však továrenské nastavenie nemali potrebu meniť – vidlica nám chodila bez tvrdých dorazov, a pritom využívala celý zdvih. Dostatočná je aj opora v strede zdvihu a vidlica sa zbytočne nezanára ani pri preťaženiach v zákrutách či prudkom brzdení.

Počiatočná citlivosť, žiaľ, neznamená nutne komfort a keď sa stretne s väčšími nerovnosťami a hranatými prekážkami, nedokáže ich absorbovať tak kontrolovane ako tie najlepšie vidlice, a to ani s plne otvoreným tlmením kompresie.

Výsledkom tak sú unavenejšie ruky než pri tých najlepších. Náš 76-kilový testovací jazdec mal vidlicu nafúkanú presne podľa tabuľky od výrobcu a vtedy chodila dobre. Tlmenie odskoku však musel mať úplne otvorené. Ešte ľahší jazdci tak zrejme budú musieť dať vidlicu profesionálne vyladiť, aby sa vracala dostatočne rýchlo.

  • Nastavenia LSC, HSC, LSR, OTT (Off The Top – negatívna vinutá pružina), tlak vzduchu, objem vzduchovej komory
  • Zdvih 150 – 170 mm (27,5“), 140 – 160 mm (29“)
  • Ofset 37/44 mm (27,5“), 44/51 mm (29“)
  • Hmotnosť 2 255 g (29“, 150 mm)
  •  www.levelsportkoncept.cz

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu