Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: GT Force 29 Expert

Budget verzia úspešného enduro pretekára.
Hodnotenie: 3.5/5
3 499
Biker
Test: GT Force 29 Expert

Naše hodnotenie

Pretekárske enduro za dobrú cenu, no zopár komponentov budete pravdepodobne musieť vymeniť.

+PLUSY

  • Dobre trafená geometria aj chod zadného odpruženia
  • Vidlica aj tlmič chodia pekne vyvážene
  • Vzhľadom na cenu solídna výbava

-MÍNUSY

  • Teleskopka je na rám v M prikrátka
  • Brzdy TRP sú na takto dobrom biku sklamaním

Táto verzia modelu Force bola predstavená ešte v roku 2018. Dlho používaný komplikovaný systém zadného odpruženia i-Drive nahradila klasickým štvorčapom, ktorý nazýva LTS. Nová je 29-palcová verzia. Presne tá, na ktorej Martin Maes vyhral enduro preteky Trophy of Nations.

Rám

Všetky biky v línii Force 29 majú hliníkový rám so 150 mm zadným zdvihom, Boost nábojmi, závitovým stredom a externým vedením kabeláže.

Pôsobí to možno trochu lacno, no tí, ktorí si bike servisujú sami doma, to určite ocenia. Samotné rozmiestnenie čapov je na prvý pohľad rovnaké ako na 27,5-palcovej verzii, no geometria rámu aj kinematika odpruženia je upravená na použitie s veľkými kolesami.

Vyšší je aj anti-squat aj pomer prepákovania. Geometria sa dá meniť pomocou flip-chipu. V nižšom z dvoch nastavení má 64,6-stupňový hlavový uhol a 76,5-stupňový sedlový.

Stred je zavesený vo výške 349 mm. V tom vyššom je hlava strmšia o 0,6 stupňa, a stred vyššie o 7 mm. Výsledkom je aj o 6 mm dlhší reach. S každou veľkosťou rastie reach o 25 mm – S má 420 mm, zatiaľ čo XL 495.

Komponenty

Ak zoberieme do úvahy, že GT predáva svoje biky klasickým modelom distribútorov a predajcov, je pomer ceny a výkonu celkom dobrý. Aj tu sa však nájdu niektoré kompromisy.

Odpruženie dodala značka Fox v podobe vidlice aj tlmiča zo strednej triedy Performance. Obe fungujú dobre. Pohon je 12-rýchlostný a dobré sú aj kolesá zložené z ráfikov Stan’s a nábojov Formula. Dokonca aj rajdy a sedlovka sú značkové.

Jazda

GT tento bike propaguje ako pretekársky enduro stroj a taká je aj geometria. Darí sa jej dobre trafiť pomer medzi stabilitou vo vysokej rýchlosti a schopnosťou prepletať sa pomedzi stromy na pomalších a zavretejších trailoch.

Zadné odpruženie je dostatočne progresívne na to, aby ho nerozhodili ani silnejšie nárazy. V začiatku zdvihu je pritom výrazne poddajné, a tak sme pri dlhších výšľapoch často používali páčku tlmenia pomalej kompresie, ktorá zabraňovala prílišnému pohojdávaniu pri šliapnutiach do pedálov.

A teraz k tým kompromisom vo výbave. Teleskopická sedlovka vlastnej značky má len 125 mm, a tak sa aspoň na náš vkus nedá na zjazdoch zasunúť dostatočne nízko.

Brzdy TRP zase v mokre neposkytovali dostatočný výkon, hoci v suchu ho bolo dosť. Oba tieto komponenty sa, samozrejme, dajú vymeniť, no musíte túto sumu prirátať ku kúpnej cene. Rám je však veľmi dobrý, a tak si možno tieto vylepšenia zaslúži.

Špecifikácia
  • Rám: hliníkový, 150 mm zdvih
  • Vidlica: Fox Float 36 Performance FIT GRIP  170 mm
  • Tlmič: Fox Float DPX2 Performance
  • Pohon: SRAM NX Eagle (1 x 12)
  • Kolesá: Stan’s NoTubes Flow S1, plášte Maxxis Minion DHF 29 x 2,5 vpredu a Maxxis Minion DHR II 29 x 2,4 vzadu
  • Brzdy: TRP G-Spec Trail (203/180 mm)
  • Riadidlá/predstavec: Spank Oozy Trail 780 mm/GT 45 mm
  • Sedlovka/Sedlo: GT Dropkick 125 mm/Fabric Scoop Shallow
  • Hmotnosť: 16,03 kg (veľkosť M, bez pedálov)
  • www.gtbicycles.sk

 

Aktuality

14:28 Video: Peter Sagan podpísal fanúšikovi knihu za jazdy na pretekoch v Maďarsku.

Trojnásobný majster sveta potešil fanúšika podpisom knihy Môj svet v záverečnom stúpaní tretej etapy pretekov Okolo Maďarska.

11.05.2024 Tadej Pogačar nedal šancu súperom už po tretíkrát a na Giro d’Italia dosiahol etapový hetrik.

Pogačar vyhral horskú ôsmu etapu pred Danielom Martinezom a Benom O’Connorom.

10.05.2024 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

10.05.2024 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

09.05.2024 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu