Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Tlmiče

Test: Tlmič EXT Storia LOK V3

Hodnotenie: 4.5/5
1 115
Biker

Naše hodnotenie

Vysoký výkon, vysoká kvalita, zvýšená trakcia a kontrola v tých najdôležitejších momentoch.

+PLUSY

  • Vysoká kvalita spracovania
  • Výnimočná podpora a servis zákazníka
  • Úžasná kontrola a ovládateľnosť bicykla

-MÍNUSY

  • Cena
  • Pre nastavovanie kompresie je potrebné náradie

Ak hľadáte nové spôsoby, ako vašej jazde dodať väčšiu kontrolu, a snažíte sa vytiahnuť z trailu maximum trakcie, tlmič EXT Storia LOK V3 by mal byť vo vašom hľadáčiku.

Hneď zo začiatku sa pozrime na tú nehoráznu sumu. Storia je poriadne drahá, no kupujete si kvalitný výrobok talianskych mágov, motor športového pruženia, ručne skladaný a navrhnutý zvlášť pre každého zákazníka.

Každý tlmič je pred odoslaním samostatne testovaný. V cene dostanete tiež dve ľahké vinuté pružiny Super Alloy Spring (dostupné v 25-librových inkrementoch) a dvojročnú záruku. Storia používa mono-tube konštrukciu a veľkú piestnicu s 29 mm priemerom.

To znamená väčší tok oleja pri pohybe tlmiča a jeho presnejšiu kontrolu naprieč celým spektrom rýchlostí kompresie a odskoku. Komora IFP (plávajúceho piestu) je nabitá tradične dusíkom, no na relatívne nízky tlak, čo znižuje trenie na počiatku chodu a zvyšuje citlivosť tlmiča.

Jeden z najčastejších problémov, s ktorým sa na trail bikoch stretávajú tlmiče s vinutými pružinami oproti tým vzduchovým, je nízka ochrana a odpor pred dorazom. Storia používa svoj systém Hydraulic Bottom-out Control, čo je pozične závislé tlmenie (na rozdiel od klasického rýchlostne závislého).

Toto extra tlmenie dokáže v posledných 15 % zdvihu pridať až 50 % hydraulického odporu. Tieto hodnoty sú prednastavené z továrne. Užívateľský nastaviteľné sú rýchla a pomalá kompresia pomocou 12 mm kľúča a 4 mm imbusu. Odskok je jednoducho nastaviteľný pomocou ruky. To znie ako trochu zbytočné opletance.

Stačilo iba pár jázd a niekoľko klikov gombíkmi, kým sme boli s chodom tlmiča spokojní. Je tu tiež páčka LOK, ktorá presmeruje kompresiu do iného okruhu pre tuhšiu platformu počas šliapania. Našťastie pre tých zábudlivých má systém ochrannú funkciu, ktorá pri tvrdých ranách tlmič otvorí.

Náš tester sa usadil na 325-librovej pružine na tlmiči s rozmermi 216 x 63 mm (celková hmotnosť 772 g). V kombinácii s najľahším kompresným ventilom dostal testovaný GeoMetron G16 pôsobivú rovnováhu opory, komfortu a progresivity. Napriek tomu, že sa tlmič zdal trochu pomalý pri parkoviskových testoch, na trailoch zostal aktívny a jeho výkon nás očaril.

Počiatočný dotyk so zemou je veľmi ľahký, čo poznať pri zdolávaní voľných a rozbitých povrchov či odklonených pasáží s vlhkými koreňmi, kde je o trakciu núdza. Najviac však zažiari, keď trail vedie skalnatým terénom. Jeho schopnosť pohlcovať rýchle nárazy a vysoké kamene bez toho, aby pôsobil mäkko a narušoval rovnováhu bicykla, je úžasná.

Vaše nohy toho takto zvládnu oveľa viac. Jeho citlivosť udržuje bicykel stabilný, no stále v ňom nájdete odporu. Na odrazoch skokov a pri prechode klopenkami sa neborí a nekýva. Dopady po väčších skokoch sú hladké a systém hydraulického doraz pracuje perfektne. Tvrdý doraz sme nezacítili ani raz.

Celkovo je Storia nádherný tlmič a neoceniteľný pracant. Akoby si vždy zachoval chladnú hlavu, aj v tých najvyhrotenejších situáciách. Pomer komfortu a opory je bezchybný. Stojí veľa peňazí, no podľa nás patrí na každý „dream build“.

Foto: MBUK

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz

 

Aktuality

30.04.2024 Video: Prvé kolo Slovenského pohára XCO v Drozdove poznačili extrémne podmienky na trati.

Pretekári to vôbec nemali ľahké a počas víkendu sa museli vysporiadať s náročnými podmienkami na trati. Dážď, blato a zima skúšali pretekárov, ktorí to naozaj nemali ľahké. Z víťazstva v elitných kategóriách sa tešili poľskí pretekári Filip Helta a Gabriela Wojtyla. Zo slovenských jazdcov skončili najlepšie Matej Ulík na druhom mieste a Tereza Kurnická, ktorá obsadila 7. priečku.

30.04.2024 Tadej Pogačar ide na Giro d’Italia v silnej zostave s jasným cieľom vyhrať ružový dres.

Tím UAE Emirates zverejnil zostavu ôsmich jazdcov pre Giro: Tadej Pogačar, Mikkel Bjerg, Felix Grossschartner, Vegard Stake Laengen, Rafal Majka, Juan Sebastián Molano, Domen Novak a Rui Oliveira.

30.04.2024 Quintanu nazvali „malou zasranou krysou“. Kolumbijčan reaguje na vyjadrenia Gerainta Thomasa a Luka Rowea.

Thomasa a Rowe vyjadrili v podcaste Watts Occurring názor, že Nairo Quintana „by nemal pretekať“. Dôvodom kritiky je jeho pozitívny test na zakázanú látku tramadol na Tour de France 2022.

29.04.2024 Alison Jackson vyhrala v šprinte druhú etapu Vuelta España Femenina, záver poznačili hromadné pády.

Na druhom mieste skončila Blanka Vas (SD Worx – Protime), ktorá sa tiež dostala do vedenia celkovej klasifikácie a tretia finišovala Karlijn Swinkels (UAE ADQ).

29.04.2024 Značka Nike sa stala osobným sponzorom cyklistky Demi Vollering.

„Uvedomujem si svoju úlohu v ženskej cyklistike a ženských športoch všeobecne,“ hovorí o novom partnerstve víťazka Tour de France Femmes.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu