Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové sedlo Power Pro Mirror od Specializedu prináša technológiu 3D tlače za (trochu) nižšiu cenu

U nového sedla vymenili karbónové koľajničky za titánové, takže je pevnejšie a vhodné aj na MTB.
Martin Sarvaš
Nové sedlo Power Pro Mirror od Specializedu  prináša technológiu 3D tlače za (trochu) nižšiu cenu

Sedlo Specialized Power Pro Mirror. Foto: Specialized

Specialized vydal novú verziu svojho sedla Power Pro s technológiou Mirror a vrchnou časťou s 3D tlačenou štruktúrou, o ktorej výrobca hovorí, že „dokonale“ odráža vašu anatómiu.

Toto je tretie sedlo, ktoré Specialized vydal s technonlógiou Mirror, a prvé, ktoré nemá označenie ‚S-Works‘, po S-Works Power s Mirror a S-Works Romin EVO s Mirror.

Zatiaľ čo mäkký vrch sedla má rovnakú technológiu Mirror ako tieto dve sedlá, rozdiel spočíva v koľajničkách, pričom nové sedlo Power Pro Mittot mení uhlík za titán.

Specialized tvrdí, že ich nové sedlo Power Pro je „najsilnejšie sedlo Mirror doteraz“, a to vďaka titánovým lyžinám a tiež uvádza, že je vhodné na cestnú, horskú cyklistiku aj gravel.

Za nové sedlo zaplatíte 370 eur, čo je o niečo menej ako za verzie S-Works. S-Works Power Mirror stojí 450 eur a S-Works Romin EVO Mirror stojí 470 eur.

Sedlo je tiež opísané ako „prvý krok spoločnosti Specialized na ceste k výrobe v uzavretej slučke“, pretože v základni sedla používa už použité uhlíkové vlákna.

Sedlo Power Pro Mirror je vhodné pre mužov a ženy a je dostupné v dvoch veľkostiach 143 mm a 155 mm. V porovnaní so sedlami S-Works je Power Pro o pár desiatok gramov ťažšie.

Porovnanie hmotnosti sediel Mirror

  • Specialized Power Pro Mirror: Veľkosť 143 mm – hmotnosť 245 g; Veľkosť 155mm – Hmotnosť: 251 g
  • S-Works Power Mirror: Veľkosť 143 mm – hmotnosť 190 g; Veľkosť 155mm – Hmotnosť: 194g
  • S-Works Romin EVO Mirror: Veľkosť 143 mm – hmotnosť 190 g; Veľkosť 155 mm – hmotnosť 198 g

Technológia Mirror

Power Pro je vyrobený 3D tlačou tekutého polyméru do „nekonečne upraviteľnej voštinovej štruktúry“ [štruktúra podobná včelím plástom], o ktorej sa tvrdí, že vás udrží v pohodlí, výkone a zdraví, pretože „zrkadlí“ vašu anatómiu.

Vrchná mäkká časť sedla má rovnaký dizajn s technológiou Mirror ako je použitý u vyššieho modelu S-Works Pro. U oboch sediel je použitých 14 000 vzpier a 7 799 uzlov pree vytvorenie dizajnu s otvorenou mriežkou. Je to menej ako u S-Works Romin EVO Mirror, ktoré má 22 000 vzpier a 10 700 uzlov.

Specialized hovorí, že patentovaný dizajn Body Geometry sedla je laboratórne testovaný, aby sa zabezpečil prietok krvi do citlivých oblastí.

Krok k udržateľnej výrobe

Specialized hovorí, že základ sedla Power Pro je vyrobený pomocou nového procesu, ktorý využíva už použitý karbón.

Tento proces zahŕňa zvyšky uhlíka z továrenskej výroby v kombinácii so vstrekovaným nylonom, aby sa vytvoril základ, ktorý tvorí 15 percent použitých uhlíkových vlákien, podľa Specialized.

Toto je prvý krok, ktorý výrobca podľa vlastných slov podniká na rozvoj „uzavretej výroby“, čo je proces, pri ktorom možno materiály a produkty recyklovať takmer neobmedzene bez straty svojich vlastností.

Pokiaľ ide o znižovanie emisií a odpadového materiálu, uhlíkové vlákna predstavujú ťažkosti pre cyklistický priemysel, pretože ich recyklácia je náročná. Trek vysvetlil, že spolupracoval so spoločnosťou na recykláciu uhlíkových vlákien, ktorá používala podobný proces vstrekovania na opätovné použitie vlákien, ale problém je v tom, že spoločnosť z toho nemôže urobiť udržateľný biznis .

Na to, či bude mať Specialized väčší úspech s recykláciou materiálu, si budeme musieť počkať.

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu