Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Prémiové tlmiče, vidlice a superľahké pružiny – Extreme Racing Shox

Biker
Prémiové tlmiče, vidlice a superľahké pružiny – Extreme Racing Shox

Taliansky výrobca pruženia EXTREME RACING SHOX je na trhu už niekoľko rokov a má bohatú históriu predovšetkým v motošporte.

Jeho technický riaditeľ Franco Fratton bol dokonca ako technik na začiatku 90. rokov súčasťou tímu LOTUS F1. V posledných rokoch začala firma viac a viac smerovať vývoj a produkciu do cyklopriemyslu, čoho výsledkom sú prémiové tlmiče, vidlice a superľahké pružiny.

Tlmič EXT STORIA LOK V3

EXT sa vo svete cyklistiky preslávil najmä svojimi tlmičmi, ktoré aktuálne ponúka v troch modeloch – STORIA LOK V3 (enduro), AMRA HBC (zjazd) a E-STORIA (vhodný pre e-biky).

EXT STORIA LOK V3 je už treťou generáciou tlmičov od talianskeho výrobcu prémiového pruženia. Na prvý pohľad zaujme špičkovým spracovaním, cit pre detail je vidieť na každom diele. Nikde nie je zbytočný materiál navyše, všetko má svoje presné opodstatnenie.

Na žiadnom modernom enduro tlmiči nesmie v dnešnej dobe chýbať lock páčka, ktorá uľahčí šliapanie a prenášanie energie do pedálov. V hlavnej matici slúžiacej na pritiahnutie pružiny je „červík“, ktorý zapadá do drážky vedúcej naprieč závitom. Jeho funkcia je jednoduchá, no geniálna – zaistiť maticu proti povoleniu (už žiadne povoľovanie matice za jazdy).

Pri podrobnejšom skúmaní nájdete v tlmiči inteligentnú technológiu označenú ako HBC. Ide o hydraulický doraz a jeho úlohou je stlmiť posledné milimetre zdvihu tlmiča tak, aby aj agresívni jazdci „nechodili“ po dorazoch.

Samozrejme, nechýba (ako je už zvykom pri moderných tlmičoch) technológia LSC-HSC-LSR-Lok, čiže nastavenie pomalej a rýchlej kompresie, odskoku a už spomínaného „zamykania“ tlmiča.

Všetko je navyše možné donekonečna ladiť aj vnútorne výmenou planžetových podložiek rôznych rozmerov. Vo vyrovnávacej nádobe na olej je kvôli väčšej citlivosti tlmiča veľmi nízky tlak. Súčasťou každého balenia je aj druhá pružina s inou tvrdosťou, ktorá umožní presnejšie naladenie.

Tlmič EXT STORIA LOK V3 je k dispozícii v širokej škále rozmerov od 190 × 51 mm až po 250 × 75 mm v štandardnom či Trunnion prichytení.

Vidlica EXT ERA

Tlmiče EXT si počas svojej existencie získali veľký zástup priaznivcov, čo viedlo k tomu, že sa v EXT rozhodli vyrobiť aj odpruženú vidlicu, ktorá by týmto tlmičom robila adekvátneho partnera.

Vidlica EXT ERA dokonale klame telom. Na prvý pohľad je nenápadná, ale, rovnako ako pri tlmičoch, aj tu je na každom kroku vidieť precízne spracovanie.

Čo zaujme na prvý pohľad, je vystuženie spoja v mieste napojenia stĺpika vidlice/korunky, ktoré by malo zabezpečiť dostatočnú pevnosť/tuhosť. To hlavné – a zároveň aj najdôležitejšie – sa skrýva vo vnútri vidlice.

Dostatočne veľká tlmiaca patróna umožňuje nastavenie pomalej/rýchlej kompresie a odskoku, všetky pohyblivé diely sú obrobené tak, aby zabezpečovali čo najnižšie trenie.

Najzaujímavejšia je vzduchová komora zložená z veľkoobjemovej negatívnej komory a zaujímavejšej hlavnej (pozitívnej) komory, ktorá je rozdelená na dve časti – približne 2/3 objemu zaberá hlavná komora a 1/3 pomocná.

Každá z nich sa tlakuje samostatne a jej úlohou je zabezpečiť individuálne nastavenie pruženia pre každého jazdca.Vidlica môže byť citlivá, mať dostatočnú oporu v strednom zdvihu, alebo môže byť progresívna (pre nastavenie nie sú potrebné žiadne tokeny).

Všetky diely sú opracované/prispôsobené na čo najväčšiu citlivosť, čomu napomáha aj vinutá pružina, ktorá sa ukrýva v spodnej časti nôh.ERA je dostupná pre 29“ biky vo zdvihoch 140, 150, 160 a 170 mm. Hmotnosť  vidlice je 2 270 g (170 mm) vrátane pevnej osi.

Viac info nájdete na stránke dovozcu Tatarkovič Sports, s. r. o., www.fdfbikeshop.cz, alebo na stránke výrobcu http://www.extremeshox.com.

Vaše komentáre

Aktuality

17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Zavrieť reklamu