Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Poradňa

Poradňa: 9 dôvodov, prečo potrebujete elektronické radenie SRAM AXS

Dá sa predpokladať, že Rival AXS urobí poriadne zemetrasenie na trhu so sadami komponentov. Ponúkame vám deväť dôvodov, pre ktoré pravdepodobne radi uvítate novú éru výbavy.
Biker
Poradňa: 9 dôvodov, prečo potrebujete elektronické radenie SRAM AXS

Elektronika preniká do všetkých oblastí našich životov. Je s nami od ultravýkonných telefónov, ktoré nosíme vo vreckách, až po online nákupy a sledovanie seriálov. Aj keď bicykle môžu využívať GPS na to, aby zaznamenali každý jeden prejdený kilometer, elektronika stále nepredstavuje dominantnú zložku, ktorá by vplývala na zážitok z jazdy.

Je pravdou, že dizajnéri využívajú pokročilé funkcie počítačov na optimalizáciu aerodynamiky a výrobu karbónových vlákien, no jednoduchosť a súčasne genialita bicyklov ostáva počas celého storočia takmer nezmenená. Pokročilá elektronika existuje na modeloch Di2 od značky Shimano, na modeli EPS od Campagnola, WE drivetrain od výrobcu FSA a na plne bezdrôtovom eTap AXS od výrobcu SRAM.

Až dodnes bola pre všetky tieto modely spoločným faktorom cena prevyšujúca možnosti kupujúcich. Ak by ste si chceli užívať výhodu elektronického radenia, museli ste za túto priekopnícku technológiu zaplatiť sumy hraničiace 5 4 500 eur. Na rozdiel od mobilných telefónov nie je táto technológia dostupná pre každého.

Výrobca SRAM však nedávno urobil prvý krok k tomu, aby sa elektronické hnacie ústrojenstvo v bicykloch priblížilo masám presne tak, ako to bolo pri len nedávno korunovanom bicykli roka Boardman SLR9.4, ktorý prišiel s bezdrôtovou sadou za 3 139 eur.

Nová sada Rival AXS doplňa ponuku bezdrôtových modelov vyššej triedy Force a profesionálnej úrovne Red. Dvanásťrýchlostný Rival sľubuje rovnaký zážitok z jazdy s tým istým spôsobom radenia eTap a tiež všetky výhody prepojeného bezdrôtového systému.

Inou muzikou bude v tomto prípade cena, sada s dvojprevodníkom sa predáva za 1 527 eur a verzia s jednoprevodníkom prichádza s cenovkou 1 281 eur. K dispozícii je aj možnosť upgradu kľúk meračom výkonu a tiež sady priamo vybavené meračom výkonu za cenu 1 762 eur u dvojprevodníkov a 1 516 eur u jednoprevodníkov.

9 dôvodov, pre ktoré potrebujete AXS

1. Dvanásť rýchlostí

Nástup 12-rýchlostných kaziet pre SRAM neznamená len jeden pastorok navyše, ale je aj impulzom k zmene v zmýšľaní o prevodoch. Prestavením pomerov smerom k väčšiemu rozsahu vzadu to znamená, že veľkosť prevodníka môže byť menšia. Na rozdiel od tradičných 11-rýchlostných systémov sa u AXS stal najväčším prevodník 50/37 ako náprotivok k 53/39.

Namiesto toho tu však pri dvojprevodníkoch nájdeme možnosti 48/35 a 46/33 alebo 43/30 (Wide) a v ponuke sú tiež jednoprevodníky so 40 alebo 46 zubmi. Rozsahy kaziet sa u AXS tiež rôznia, ale Rival je dostupný v možnostiach 10/30 a 10/36.

Rozsah, ktorý tieto alternatívy ponúkajú, je v porovnaní s 11-rýchlostným štandardom úžasný. Klúčovým prvkom sú prechody medzi najčastejšie používanými prevodmi, ktoré tu nájdete odstupňované po jednom zube.

2. Zopár kompromisov

Pri výrobe bezdrôtovej sady v tejto cenovej kategórii nemohol SRAM dopustiť žiadne kompromisy vo výkonnosti komponentov. Rival AXS preto využíva presne ten istý motorček, chipset, antény a elektroniku ako jeho súrodenci z prémiovej cenovej hladiny.

Celý článok si prečítate v magazíne Cyklistika, vydanie 4/2021

Magazín Cyklistika si môžete kúpiť vo vašich novinových stánkoch.

Pridajte sa k predplatiteľom

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Včera 08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

04.05.2024 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

04.05.2024 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Zavrieť reklamu