Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Pivot Trail 429 Pro Enduro

Keď už sa zdá, že latka je príliš vysoko, Pivot Trail 429 ju posunul ešte vyššie.
Hodnotenie: 5/5
9 399
Biker
Test: Pivot Trail 429 Pro Enduro

Naše hodnotenie

Prudké výšľapy, technické traily, náročné zjazdy? Žiadny problém pre tento trailový bike.

+PLUSY

  • Tuhý rám, dobre fungujúci systém pruženia
  • Jazdné vlastnosti a ovládateľnosť
  • Dizajn a detaily rámu

-MÍNUSY

  • Okrem vysokej ceny, nič
Rám

Trail 429 má full carbon rám a oproti predošlému modelu je o 300 g ľahší, so systémom pruženia DW link. Bowdeny a hadice sú vedené vnútrom rámu a je možné nastaviť ich predpätie v ráme, tak aby nehrkotali, čo môžeme aj potvrdiť. Rám je tuhý aj vďaka profilovaniu a tvarovaniu zadnej stavby, ktorá používa Super Boost Plus rozmer. Adaptérom vo vahadle, ktorý má dve polohy „Low“ a „Lower“ je možné zmeniť uhol hlavy a sedla o 0,5 stupňa, čo zmení aj výšku stredu +/- 7 mm. Pivot veľmi dbá na detaily, so sklonom k dokonalosti.

Komponenty

Cene bicykla zodpovedá aj stupeň výbavy. Radenie Shimano XT presne a spoľahlivo spolupracuje s prehadzovačkou Shimano XTR, 4-piesotvé Brzdy Shimano XT sú vynikajúce. Zdvih vidlice 140 mm Fox Factory 36 je dobre zladený so 120 mm zdvihom rámu, osadeným tlmičom Fox Float X. Teleskopická sedlovka od rovnakej značky zo zdvihom 175 mm dobre dopĺňala účel a charakter biku.

Jazda

Trail 429 používa známy a prepracovaný systém pruženia DW link a so 120 mm zdvihu dokáže „vyžmýkať“ všetko.

Do kopca stúpa bez problémov a jeho nízka hmotnosť bicykla to len zvýrazní. Systém pruženia dobre spolupracuje s tlmičom a pri šľapaní do kopcov dokonca nebolo nutné zamykať tlmič. Kamenisté výšlapy alebo koreňové a strmé pasáže systém pruženia dokonale spracoval a prejazd cez prekážky bol plynulý bez zasekávania o hrany.

Na technických, zatočených trailoch je veľmi dobre ovládateľný a obratný aj vďaka krátkemu predstavcu a širokým rajdám. V pomalších rýchlostiach trocha cítiť vyššiu hmotnosť plášťov, ale trakcia, odolnosť a brzdné vlastnosti plášťov sú vynikajúce – dá sa na ne spoľahnúť. Ak vyslovene stále nejazdíte v skalnatých alebo v kamenistých oblastiach a nepotrebujete až takto odolné plášte, stojí za zváženie prezuť kolesá do rovnako širokých, ale o kúsok ľahších plášťov. Pri hmotnostnej úspore cca 200 – 300 g na koleso, dokážete o trocha vylepšiť akceleráciu bicykla a znížiť jeho celkovú hmotnosť.

Pri jazde dole kopcom bicykel bez problémov naberá rýchlosť a systém pruženia v kombinácii s 29“ kolesami doslova vyhladí nerovnosti. Pocitovo sa javí, že bike má vyššie zdvihy a prehrmieť rockgardenom pri vyššej rýchlosti je hračka.

Pri krotení rýchlosti sa môžete spoľahnúť na silné štvor-piestové brzdy Shimano XT, ktoré sú veľmi účinné a ich sila je dobre dávkovateľná.

S bicyklom je radosť jazdiť po hravých a technických trailoch a núti vás prejsť vaše staré známe trasy znova a znova. Bicykel tiež dovoľuje posúvať vaše hranice a nestratí sa ani v bike parkoch na flow alebo enduro trailoch.

Pri malosériovej výrobe, kvalite a top výbave sa cena biku vyšplhá dosť vysoko pre bežného smrteľníka, ale tento bicykel je aj napriek tomu jedinečný.

Špecifikácia:
  • Rám: Trail 429 full carbon, 120 mm
  • Vidlica: Fox Factory 36 29″, GRIP2 – 140mm
  • Tlmič: Fox Float X Kashima Factory Series
  • Radenie/prehadzovač: Shimano XT M8100 ISPEC EV 12 r / Shimano XTR M9100 SGS 12 r
  • Kľuky: Race Face Æffect R 32t
  • Kazeta: Shimano XT M8100 10-51t
  • Riadidlá/predstavec: Phoenix Team Low Rise Carbon – 780 mm / Phoenix Team Enduro/Trail
  • Sedlovka / sedlo: Fox Transfer Factory Series 175 mm / Chromag Lynx DT
  • Brzdy: Shimano XT M8120 4-piestové, kotúče Galfer 180 mm
  • Kolesá: Reynolds náboje, karbónové ráfiky
  • Plášte: Maxxis Dissector 29″ x 2.4″ WT, TR, 3C, EXO, MAXXTERRA
  • Viac info: www.protocycles.cz

Vaše komentáre

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu