Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Mondraker Superfoxy Carbon R

Superenduro na španielsky spôsob.
Hodnotenie: 4/5
6 199
Biker
Test: Mondraker Superfoxy Carbon R

Hodnotenie: Inovovaný model z predchádzajúceho roka vhodný do ťažšieho terénu. Zvoľte si radšej menšiu veľkosť rámu než väčšiu.

Plusy

  • Výborná geometria, výborné jazdné vlastnosti
  • Tichý chod
  • Vyvážené komponenty

Mínusy

  • Sedlovka Onoff Pija má pomalší chod.

Keď máte na tanieri pravidelného víkendového menu bikeparky, preteky v DH/endure alebo alpský terén, určite je vhodné siahnuť po správnej zbrani. Takou môže byť bike od španielskej značky Mondraker, na ktorý sa bližšie pozrieme.

Rám

Full karbónový symetrický 29“, so zdvihom 160 mm. Predný trojuholník je mierne dlhší a predstavec kratší, než to býva u iných značiek – je to v rámci prístupu ku geometrii v duchu forward geometry, ktorý značka už roky presadzuje.

Tento koncept prevzali aj iné značky zamerané na výkonnostné biky, v 2021 už sú to v princípe nové štandardné hodnoty v tejto kategórii. Čo na druhej strane prináša „posun“ vo veľkostiach, je, že jazdci sú často konfrontovaní s rozhodnutím, či zobrať veľkosť, akú si berú obvykle (napr. elko), alebo siahnuť po menšom emku.

U Superfoxy 2021 určite odporúčame zvážiť menšiu veľkosť. Rám má hlavové zloženie s nastaviteľným uhlom (základ je 65°) a dĺžka chainstay sa dá otočením flip chipov zmeniť v rozsahu 10 mm.

Svoju geometriu si jazdec pri menšej veľkosti jednoducho nastaví, ako potrebuje, v dostatočnom rozsahu. Pri väčšej veľkosti môže natrafiť na limit, že kokpit sa už nebude dať skrátiť, keďže predstavec je defaultne iba 30 mm.

Komponenty

Vidlica 170 mm Fox 38 Float FIT GRIP EVOL Performance (3 polohy kompresie, odskok); Tlmič Ohlins TTX Air (pomalá a rýchla kompresia, odskok, pritvrdenie páčkou v 3 polohách); SRAM GX (32z vpredu/10 – 52z vzadu, inovovaná verzia so zlepšenou životnosťou); Náboje DT 370 a ráfiky 1900 Spline (overená klasika), vzadu širší náboj podľa nového štandardu superboost 157 mm; Sedlovka Onoff Pija (150 mm pri elku). Plášte Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA zmes, EXO+ 120TPI nesklamali, sú klasikou do každého terénu, držia veľmi dobre. Pre drsnejšie jazdenie je však predpoklad výmeny za zosilnenú verziu (u Maxxisu Double Down, u Schwalbe SuperGravity).

Celkovo sú komponenty vyvážené, slabší článok sa zdá byť iba sedlovka, ktorá má pomalší chod, v dnešnej dobe a s ohľadom na účel biku by si zaslúžila mať väčší zdvih (160 – 200 mm).

Jazda

Prvé, čo si všimnete, je, že bike ide veľmi ochotne na zadné, rád skáče a do strmín sa vrhá s vervou útočiaceho tigra (platí to pri krátkom settingu zadnej stavby).

V dlhom settingu zadnej stavby agility výrazne ubúda, avšak naskytá sa priestor na absolvovanie otvorených pasáží pri diaľničných rýchlostiach s ľadovým pokojom Angličana.

Tlmič a vidla majú dostatočný rozsah nastavení (s kombináciou nastavení tlmiča sa dá hrať aj niekoľko víkendov).  Bežné transfery do kopca bike zvláda s prehľadom, menší hendikep je citeľný vo veľmi strmých výšľapoch, ale na tie bike stavaný nie je.

Hmotnosť je dobrá, v porovnaní s bikmi v rovnakej kategórii skôr nižšia. Bike tak ako je (s výmenou plášťov za odolnejšie a doplnením vložky proti prierazu) nahradí zjazďák na všetkom – okrem tých najrozbitejších tratí. Bez nadsádzky.

Ak nasadíte XC plášte a prifúknete odpruženie, dokážete udržať aj do kopca tempo s jazdcami na trailových strojoch.

Špecifikácia (veľkosť L)
  • Rám celokarbónový, zdvihy 160 mm/170 mm, Chainstay 440 – 450 mm, rázvor 124,6 cm, hlavový uhol 65°, sedlový 75,5°, reach  490 mm;
  • Radenie: SRAM GX Eagle 12 speed (10 – 52z), píla 32z;
  • Kolesá DT Swiss 370/Spline 1900;
  • Odpruženie FOX 38 Performance, Ohlins TTX Air;
  • Plášte Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA zmes, EXO+ 120TPI;
  • Kokpit: rajdy Onoff Sulfur 780 mm, predstavec 30 mm;
  • Brzdy SRAM Code R, kotúče 200 mm/200 mm
  • Hmotnosť 15,9 kg (s dušami a SPD pedálmi)

Vaše komentáre

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu