Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: Specialized Tarmac SL7 Pro – Ultegra Di2

Tuhý pretekársky aero univerzál, ktorý je rýchly na rovinách i v kopcoch. Treba si však zaň priplatiť.
Hodnotenie: 4/5
7 699
Martin Sarvaš

Verdikt: Tuhý pretekársky aero univerzál, ktorý je rýchly na rovinách i v kopcoch. Treba si však zaň priplatiť.

Plusy

  • spojenie aero a ľahkého bicykla
  • dosť miesta pre široké gumy
  • skvelá odozva rámu pri agresívnejšej jazde
  • vysoké ráfiky sú na rovinách citeľne rýchle
  • praktický aero kokpit

Mínusy

  • vysoká cena
  • nemá možnosť bezduší

„Je to akoby sme kombinovali útočné stúpania Juliana Alaphilppa a agresívnu silu Petra Sagana v jednom jazdcovi bez slabín. Jediné rozhodnutie je na vás – kedy zaútočiť.“ Takto definuje Specialized svoju novú vlajkovú loď cestných bicyklov – nový Tarmac SL7.

Rám

Na prvý pohľad môže Specialized Tarmac SL7 pripomínať vzhľadom aero špeciál Venge. A to nielen kvôli zmenenému profilu trubiek, ale aj kvôli úplne novému aerodynamicky tvarovanému integrovanému kokpitu.

Specialized tvrdí, že nový Tarmac SL7 je o 45 sekúnd rýchlejší na vzdialenosti 40 km v porovnaní s predošlým SL6. Predpokladáme, že ide o porovnanie pri veľmi vysokom výkone, ktorý bežný človek nemá šancu dosiahnuť.

Trubky sú aerodynamickejšie – sedlová trubka, sedlové vzpery, hlavová trubka i vidlica. Aj keď sa môže zdať, že nový Tarmac je vyložene pretekársky špeciál, je omnoho univerzálnejší. V ráme je priestor až pre 32 mm široké pneumatiky a je kompatibilný s radením pre jednoprevodníky, takže sa z neho dá poskladať aj celkom slušný gravel.

Okrem toho má šróbovaný stred, čo ocenia všetci, čo si servisujú bicykle sami. Rám nového Specialized Tarmac SL7 je zložený z karbónu FACT 12r a váži 800 gramov (veľkosť 56), čo je rovnaká hmotnosť ako predošlý SL6. Pre porovnanie, hmotnosť rámu S-Works Venge je 960 gramov.

Komponenty

Elektronické radenie Ultegra Di2 – spoľahlivá klasika, ktorej nie je čo vyčítať. Nový Tarmac má integrovaný aerodynamicky tvarovaný kokpit, ktorý je však stále praktický a výška riadidiel sa dá nastaviť bez toho, aby bolo potrebné odpájať brzdové hadice.

V predstavci je zároveň integrovaný aj držiak pre cyklopočítač s adaptérmi pre Wahoo, Garmin, Polar, Cateye a Bryton. Káble sú takmer neviditeľné a z riadidiel predchádzajú spodom predstavca priamo do hlavovej trubky. Nový predstavec má dokonca o 45 gramov menej ako na predošlom Tarmacu.

Kokpit je integrovaný a riadidlá sú extrémne ploské, avšak riadidlá s predstavcom nie sú spojené, sú to dva oddelené kusy, takže ak preferujete klasický guľatý profil riadidiel, dajú sa bez problémov vymeniť. Na zvýšení aerodynamiky pridávajú aj úplne nové ľahké karbónové kolesá Roval Rapide, ktoré sú rozdielne vpredu a vzadu.

Predné má výšku 51mm a vonkajšiu šírku v strede až 35 mm. Zadné má výšku 60mm a šírku 30mm. Na prekvapenie mnohých, nie sú prispôsobené pre bezdušové plášte ani galusky. 26 mm plášte majú sú v širokých ráfikoch v skutočnosti širšie.

Za bicykel s krásnou tmavou červenou farbou si však poriadne priplatíte a faktom je, že v podobnej výbave sa dajú kúpiť aj lacnejšie bicykle.

Jazda

Nový Tarmac sa správa na cestách ako čistokrvný pretekár, aj keď oproti predošlým modelom je celkovo univerzálnejší. Už pri prvých zašliapnutiach je počuť zvuk rýchlosti, ktorý robia karbónové kolesá s vysokými ráfikmi.

Plášte vyzerajú síce na prednom kolese trochu smiešne, keďže ráfik má v strede 35 mm, ale treba uznať, že to funguje. Na rovine je citeľné, že vysoké ráfy sa skvele valia a máte pocit, že sedíte na aero bicykli. Ploské riadidlá majú vo vrchnej časti malú perforáciu, takže sa pohodlne držia aj hore a zároveň sa nešmýkajú ani keď sa na ne položíte predlaktím.

Geometria je robená pre pretekárov, takže rám je veľmi tuhý a má skvelú odozvu pri agresívnejšom zrýchlení. Pri rýchlom nástupe do šprintu na rovine, ale aj pri poriadnom prišliapnutí do pedálov do kopca, reaguje perfektne.

V zjazdoch je stabilný, v prudkých zákrutách obratný a pohodlne sa dá zložiť aj na vrchnú trubku rámu. Tento bicykel si jednoducho pýta rýchlosť úplne všade. Keďže ide o pretekársky bicykel, netreba od neho očakávať veľké pohodlie a povrch pod kolesami je dosť cítiť. Je však skvelé, že do rámu sa zmestia až 32 mm gumy, čo by z neho veľmi rýchlo spravilo omnoho pohodlnejší bicykel.

Špecifikácia
  • Rám Tarmac SL7 FACT, karbónový
  • Radenie Shimano Ultegra Di2
  • Brzdy Shimano Ultegra R8070
  • Kolesá Roval Rapide CL 51 mm (vpredu) / 61 mm (vzadu),
  • Plášte S-Works Turbo 26 mm
  • Riadidlá/predstavec  S-Works Aerofly II / integrovaný S-Works
  • Sedlovka/sedlo karbónová S-Works / Body Geometry Power Pro
  • Hmotnosť 7,3 kg (54)
  • www.specialized.com

Vaše komentáre

Aktuality

12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

10:28 Kristen Faulkner vyhrala po záverečnom úniku 4. etapu Vuelta España Femenina.

Američanka zaútočila 5,8 km pred cieľom a svoje sólo dotiahla úspešne až do cieľa. V šprinte o druhé miesto bola najrýchlejšia Georgia Baker pred dvojicou Marianne Vos a Blanka Vas. Do vedenia celkovej klasifikácie sa posunula Marianne Vos.

09:09 Maxim Van Gils vyhral v šprinte klasiku Eschborn-Frankfurt.

Na druhom mieste skončil Alex Aranburu a tretí finišoval Riley Sheehan.

30.04.2024 Video: Prvé kolo Slovenského pohára XCO v Drozdove poznačili extrémne podmienky na trati.

Pretekári to vôbec nemali ľahké a počas víkendu sa museli vysporiadať s náročnými podmienkami na trati. Dážď, blato a zima skúšali pretekárov, ktorí to naozaj nemali ľahké. Z víťazstva v elitných kategóriách sa tešili poľskí pretekári Filip Helta a Gabriela Wojtyla. Zo slovenských jazdcov skončili najlepšie Matej Ulík na druhom mieste a Tereza Kurnická, ktorá obsadila 7. priečku.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu