Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový XC špeciál Orbea Oiz 2021 je teraz ešte ľahší (detaily, modely, ceny)

Nový model OIZ 2021 si prešiel viacerými zmenami vrátane nového karbónového rámu OMX a nového predného trojuholníku.
Martin Sarvaš

Orbea predstavila poslednú verziu svojho pretekárskeho cross country špeciálu Oiz pred pár rokmi v dvoch variantoch  – 100 mm XC  špeciál a viac trailový model so zdvihom 120 mm.

Nový model OIZ 2021 si prešiel viacerými zmenami vrátane nového karbónového rámu OMX a nového predného trojuholníku.

Orbea má tak momentálne v ponuke OIZ s tromi možnosťami rámov – najvyšší nový karbón OMX, karbón OMR a ponecháva si aj hliníkový rám. Nový karbónový  materiál OMX umožňuje upravovať hmotnosť a tuhosť rámu pre každú veľkosť.

Vahadlo Fiberlink, na ktoré je uchytený tlmič je vyrobené tiež z karbónu z dlhých vlákien pre čo najväčšiu tuhosť a zároveň nízku hmotnosť. U niektorých modelov je použitá hliníková verzia vahadla.

Spodné vzpery zadnej stavby sú o 5 mm kratšie oproti predošlej verzii – 430 mm a zadná brzda je uchytená priamo na ráme štandardom flat-mount, čo umožnilo opäť ďalšie šetrenie hmotnosti, pevnejšie uchytenie brzdy a čistý dizajn.

Všetky vylepšenia na novom modeli OIZ 2021 docielili o 250g ľahší rám (oproti karbónovému rámu OMR), ktorý vo veľkosti M váži s tlmičom 1740 gramov.

Uhol hlavovej trubky je na hodnote 69 stupňov, uhol sedlovej trubky 75 stupňov a dosah má 435 mm (M). Dĺžka zadnej stavby je 430 mm u všetkých veľkostí.

Novinkou u nového OIZ-u je aj redizajnovaný kokpit OC, v ktorom je zakomponovaný aj držiak pre cyklopočítač, ktorý je kompatibilný so všetkými najznámejšími značkami.

Nový OIZ ponúka Orbea v troch unikátnych schémach dizajnov, ale aj možnosťou vlastného dizajnu v programe MyO.

Dokopy ponúka Orbea 11 rôznych modelov Oiz so zdvihom 100 mm resp. Oiz TR so zdvihom 120 mm. Každá z troch variantov materiálu rámu – karbón OMS, karbón OMR alebo hliník, má aj rôzne úrovne výbavy.

Model Oiz je dostupný vo veľkostiach S-XL a cenovo sa  pohybuje od 2399 eur za najlacnejší hliníkový Oiz H30 po najdrahší Oiz M LTD za 8 599 eur.

Orbea Oiz 2021: Modely, ceny, špecifikácie

OIZ M LTD

  • Rám: Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, PF BB, UFO2, I-line shock
  • Vidlica: Fox 32 Float SC Factory 100 FIT4 Remote-Adj Push-Unlock QR15x110 Kashima
  • Tlmič: Fox i-line DPS Factory 100mm Remote Push-Unlock Evol Kashima custom tune190x40mm
  • Radenie: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Cena: 8 599 eur
  • Celá špecifikácia

OIZ M Team

  • Rám: Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, PF BB, UFO2, I-line shock
  • Vidlica: Fox 32 Float SC Factory 100 FIT4 Remote-Adj Push-Unlock QR15x110 Kashima
  • Tlmič: Fox i-line DPS Factory 100mm Remote Push-Unlock Evol Kashima custom tune190x40mm
  • Radenie: Shimano XTR
  • Cena: 6 999 eur
  • Celá špecifikácia

OIZ M PRO TR

  • Rám: Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, PF BB, UFO2, I-line shock
  • Vidlica: Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote-Adj Push-Unlock QR15x110
  • Tlmič: Fox i-line DPS Factory 120mm Remote Push-Unlock Evol Kashima custom tune190x45mm
  • Radenie: Shimano XT
  • Cena: 5 499 eur
  • Celá špecifikácia

OIZ M PRO

  • Rám: Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, PF BB, UFO2, I-line shock
  • Vidlica: Fox 32 Float SC Factory 100 FIT4 Remote-Adj Push-Unlock QR15x110 Kashima
  • Tlmič: Fox i-line DPS Factory 100mm Remote Push-Unlock Evol Kashima custom tune190x40mm
  • Radenie: Shimano XT
  • Cena: 5 299 eur
  • Celá špecifikácia

OIZ M10 TR

OIZ M10

OIZ M20 TR

OIZ M30

OIZ H10 TR

OIZ H20

OIZ H30

Vaše komentáre

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu