Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Kellys predstavuje úplne nový e-bike Theos F vyrobený z revolučného materiálu

Slovenský výrobca bicyklov Kellys predstavil po troch rokoch vývoja novú generáciu svojej vlajkovej lode elektrobicyklov - Theos F.
Martin Sarvaš

Čo z neho robí revolučný, je materiál, z ktorého je vyrobený. Ide o hybridný termoplastický oceľovo-karbónový kompozit, ktorý nazývajú Feather (z angl.: pierko). Áno, tento názov je dosť dlhý a pri prvom prečítaní znie možno trochu podivne, ale v skutočnosti to nie je až také zložité.

Ako spájací prvok sa namiesto živice používa termoplastický polymér. Tento materiál tak dokáže zniesť omnoho silnejšie nárazy bez vnútorného poškodenia štruktúry v porovnaní s bežným karbónom.

Celý názov materiálu Feather obsahuje aj slovné spojenie oceľovo-karbónový kompozit a znamená to, že vnútorná štruktúra je posilnená nielen termoplastickým polymérom, ale aj oceľovými mikrovláknami, ktoré ešte zvyšujú odolnosť rámu v extrémnych situáciách.

“Tieto oceľové mikrovlákna sú také tenké, že si vyžadovali svoj vlastný výskum a vývoj na to, aby sa dali vyrábať. Aby sa dali zakomponovať do samotného materiálu, bolo potrebné spojiť sa s japonským výrobcom karbónu,” opisuje výkonný riaditeľ Kellysu Michal Divinec.

Rám na tento Theos F sa bude vyrábať plne roboticky v Európe a bude to prvý elektrobicykel vyrobený touto technológiou na svete.

Karbónový kompozit, ktorý obsahuje termoplastický polymér je náročné vyrobiť ručne, pretože termoplast je veľmi pevný a nedá sa tvarovať počas výroby. Práve preto budú nové rámy Kellysu vyrábané robotmi, ktoré v procese výroby dokážu zohriať materiál na potrebnú teplotu, pri ktorej je tvarovateľný.

Čo je to teda ten Feather? Zjednodušene, ide v podstate o karbón, ktorý namiesto živice využíva ako spájací materiál termoplastické polyméry a pre spevnenie doň zamiešali oceľové mikrovlákna.

Detaily Kellys Theos F

 

  • Rám z materiálu Feather – hybridný termoplastický oceľovo-karbónový kompozit
  • Materiál je dvojnásobne odolný v porovnaní s karbónom
  • Robotická výroba v Európe
  • Materiál je ekologickejší ako karbón – je recyklovateľný
  • Dva modely – Super Enduro F90, F70 180/170mm a Enduro F50 150/140mm
  • Nová silnejšia batéria Kellys Re-Charge K1 Li-ion 720 Wh / 20 Ah
  • Batéria je integrovaná
  • Systém pruženia Think Link
  • Nový motor Shimano 2021 (embargo)
  • Agresívna geometria – hlavový uhol 64,5°, reach 482mm, rázvor 1298 mm (L)

Celá prezentácia Kellys 20201:

Dvojnásobne odolnejší ako karbón

Nový materiál celoodpruženého elektobicykla Kellysu má byť až dvojnásobne odolnejší ako karbón, no stále si zachováva nízku hmotnosť. Okrem toho by mal materiál Feather predísť vnútorným poškodeniam rámu, ktoré nie sú viditeľné na povrchu, čo sa môže stať u karbónu

“Ide o skutočne revolučné riešenie. Vývoj tohto produktu nám trval tri roky a verím, že je dôkazom, že aj slovenské firmy dokážu robiť produkty, ktoré prekračujú svetovú konkurenciu,” hovorí Kellys o novom e-biku.

Kellys Theos F je celoodpružený enduro elektrobicykel a podľa samotného výrobcu momentálne nemá obdobu ani vo svetovej konkurencii, a to minimálne na jeden a pol až dva roky.

V porovnaní s karbónom ide tiež o ekologickejšiu výrobu, keďže kompozit Feather je recyklovateľný materiál. Kellys prišiel k materiálu vďaka spolupráci s belgickou technologickou spoločnosťou Rein4ced.

Dve verzie zdvihov

Nový e-bike Theos F používa hybridný termoplastický oceľovo-karbónový kompozit pre predný trojuholník i zadný trojuholník, takže ide o celokompozitový rám novej generácie.

Nový Theos F je bude dostupný v dvoch verziách – Super Enduro so zdvihom rámu 170 mm a 180 mm vidlicou a Enduro s nižšími zdvihmi 150 mm / 140 mm. Oba modely nového Theosu F sú tzv. mulety, čo znamená, že majú vpredu 29-palcové koleso a vzadu menšie 27,5-palcové koleso.

Pruženie je založené na systéme Think Link, ktorý Kellys využíva u viacerých svojich modelov. Ide o tzv. virtual, čiže nezávislý systém pruženia, ktorý neovplyvňuje efektivitu prevodového systému ani účinok brzdenia. Aby pruženie správne fungovalo aj na novom Theose, musel Kellys Think Link špeciálne upraviť a vyladiť.

Kellys Theos F 2021:

Nová silnejšia batéria

Theos F je vybavený aj novou batériou – Kellys Re-Charge K1 Li-ion, ktorá vznikla v spolupráci Kellysu so spoločnosťou BMZ.

Batéria Kellys Re-Charge K1 má 720 Wh a kapacitu 20 Ah. Vďaka patentovanému vnútornému chladiacemu systému a novej generácii článkov má batéria omnoho lepší pomer kapacity k hmotnosti.

Batéria je umiestnená v ráme novým systémom – do spodnej trúbky rámu sa jednoducho priamo zasúva, takže štruktúra rámu zostáva nedotknutá a vyhli sa tak potrebe robiť do rámu zbytočne veľkú dieru, ktorá by znížila odolnosť a vlastnosti rámu pri agresívnej jazde.

Pohon

Pohon nového Theosu bude zabezpečovať nový motor od Shimana, ktorý je nástupcom modelu  Shimano Steps E8000. Viac detailov k novému motoru však zatiaľ nemáme, pretože je ešte stále pod embargom.

Agresívna geometria

Geometria nového Theosu F (vysokozdvihové F90 a F70) je skutočne veľmi agresívna. Hlavový uhol je skutočne veľmi položený, na hodnote 64,5°.  Pre porovnanie elektroenduro od Specializedu Levo má hlavák 66° a 64° má hlavový uhol zjazdové Kenevo.

Uhol sedlovej trubky je 76° a reach dosahuje vo veľkosti L 482 mm. Spodné vzpery zadnej stavby majú dĺžku 459 mm a celkový rázvor kolies je 1298 mm, čo je skutočne dosť veľké číslo a tento e-bike bude na zjazdových tratiach ako doma.

Geometrie:

Modely a špecifikácie

Nový Theos  F bude v ponuke v troch rôznych modeloch – super enduro F90 a F70 s vysokým  170 mm zdvihom rámu a F50 so 150 mm zdvihom rámu. Všetky tri modely majú rovnaký rám z materiálu Feather a 720Wh batériu Kellys Re-Charge K1 Li-ion. V špecifikácii uvádza Kellys embargom chránený motor Shimano 2021, ktorý sa však môže pri rôznych modeloch líšiť.

Najvyšší model F90 je špecifikovaný s najnovšou 180 mm enduro vidlicou od Foxu –  38 Float Factory Kashima a tlmičom Fox Float X2 Factory. Radenie má elektronické Shimano Deore XT Di2 (11-rýchlostné), brzdy z rady Deore XT a kolesá DT Swiss H1700 Spline s plášťami Schwalbe Eddy Current Evo SuperTrail 29×2.60 ADDIX Soft vpredu a Schwalbe Eddy Current Evo SuperGravity 27.5×2.80 ADDIX Soft vzadu. Pri takejto špecifikácii sa dá očakávať, že cena bude dosť vysoká.

Cenovo dostupnejší bude model F70 s odpružením Rock Shox – vidlicou Zeb a tlmičom Super Deluxe Coil. Radenie je mechanické Shimano Deore XT (12-rýchlostné), hydraulické brzdy Shimano MT420, kolesá KLS Bender Disc na nábojoch Shimano Deore.

Theos F vyzerá skutočne skvele a slovenského výrobcu musíme pochváliť za inovatívny prístup k vývoju svojich elektrobicyklov. Keďže pri predstavení svojho nového e-biku kladú silný dôraz na kvalitu materiálu Feather, sme veľmi zvedaví, aké číslo ukáže váha. Hmotnosť svojich nových Theosov totiž Kellys zatiaľ neuvádza.

Nové modely Theos F by mali byť dostupné v predaji vo februári 2021.

Kellys THEOS F90

  • Rám: Kellys THEOS F series – hybridný termoplastický ocelovo-karbónový kompozit – FEATHER od Rein4ced vyrobený roboticky /  odpruženie Think Link, 170mm zdvih rámu, integrovaná odnímateľná batéria  / Vyrobený v Európe
  • Motor: 2021 Shimano
  • Batéria: Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh / capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ
  • Vidica: Fox 38 Float Factory, Kashima Coat, 180mm, Float Evol / GRIP2 damper
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory, Kashima Coat, 2-Position Open-Firm
  • Radenie: Shimano Deore XT Di2 SW-M8050 Firebolt, 11-speed
  • Prehadzovač: Shimano Deore XT Di2 M8050
  • Brzdy: Shimano Deore XT M8120 Hydraulic Disc F/R
  • Kolesá: DT Swiss H1700 Spline 29 / 27.5 Disc F/R
  • Plášte: Schwalbe Eddy Current Evo SuperTrail 29×2.60 ADDIX Soft / Schwalbe Eddy Current Evo SuperGravity 27.5×2.80 ADDIX Soft

Kellys THEOS F70

  • Rám: Kellys THEOS F series – hybridný termoplastický ocelovo-karbónový kompozit – FEATHER od Rein4ced vyrobený roboticky /  odpruženie Think Link, 170mm zdvih rámu, integrovaná odnímateľná batéria  / Vyrobený v Európe
  • Motor: 2021 Shimano
  • Batéria: Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh / capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ
  • Vidica: Rock Shox Zeb, 180mm, DebonAir / Charger R
  • Tlmič: Rock Shox Super Deluxe Coil Select R
  • Radenie: Shimano Deore SL-M6100-IR Rapidfire Plus, 12-speed
  • Prehadzovač: Shimano Deore XT M8100
  • Brzdy: Shimano MT420 Hydraulic Disc
  • Kolesá: ráfiky KLS Bender Disc, náboje Shimano Deore MT410-B
  • Plášte: Schwalbe 29×2.60 Eddy Current Evo SuperTrail ADDIX Soft / Schwalbe 27.5×2.80 Eddy Current Evo SuperGravity ADDIX Soft

Kellys THEOS F50
  • Rám: Kellys THEOS F series – hybridný termoplastický ocelovo-karbónový kompozit – FEATHER od Rein4ced vyrobený roboticky /  odpruženie Think Link, 170mm zdvih rámu, integrovaná odnímateľná batéria  / Vyrobený v Európe
  • Motor: 2021 Shimano
  • Batéria: Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh / capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ
  • Vidica: Rock Shox 35 Gold RL, 150mm, DebonAir / Motion Control
  • Tlmič: Rock Shox Deluxe Select R, DebonAir
  • Radenie: Shimano Deore SL-M4100-R Rapidfire Plus, 10-speed
  • Prehadzovač: Shimano Deore M5120
  • Brzdy: Shimano MT420 Hydraulic Disc
  • Kolesá: ráfiky KLS Bender Disc, náboje Shimano Deore MT410-B
  • Plášte: Schwalbe 29×2.60 Eddy Current Evo SuperTrail ADDIX Soft / Schwalbe 27.5×2.80 Eddy Current Evo SuperGravity ADDIX Soft

Aktuality

11.05.2024 Tadej Pogačar nedal šancu súperom už po tretíkrát a na Giro d’Italia dosiahol etapový hetrik.

Pogačar vyhral horskú ôsmu etapu pred Danielom Martinezom a Benom O’Connorom.

10.05.2024 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

10.05.2024 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

09.05.2024 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

09.05.2024 Pelayo Sánchez porazil v šprinte úniku Alaphilippa a vyhral šiestu etapu Giro d’Italia.

Julian Alaphilippe finišoval na druhom mieste pred Lukeom Plappom. Ružový dres drží aj naďalej Tadej Pogačar.

Zavrieť reklamu