Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Santa Cruz Hightower CC X01 Reserve

Funguje veľmi dobre v akomkoľvek teréne, okamžite sadne do rúk, a ak hľadáte len jeden bike na všetko, mal by byť na popredných priečkach vášho nákupného zoznamu.
Hodnotenie: 4.5/5
8 599
Biker

Verdikt: Naozaj schopný trailbike, ktorý zvládne hocičo. Za tieto vlastnosti si však budete musieť priplatiť.

Plusy: Veľmi dobre vyvážená geometria, ktorá okamžite sadne do ruky; Je stabilný a pritom stále dokáže živo manévrovať; Dobre zvolená výbava

Mínusy: Nestojí najmenej. V ponuke sú našťastie aj lacnejšie rámy s nižšou výbavou.

Hightower patrí medzi populárne modely kalifornskej značky už od roku 2016. Tak ako mnohé iné aj on podstúpil v najnovšej inkarnácii kompletný remake od odpruženia až po radikálne zmeny v geometrii. Všetko s cieľom vytvoriť ultimátny trailbike.

Rám

Hightower sa predáva v širokom cenovom rozpätí. Model CC má karbón z najvyššej triedy, no dostať ho aj v nižšej či dokonca v celohliníkovom vyhotovení. Na výber je tiež päť veľkostí či možnosť kúpiť si aj samotný rám.

Systém zadného odpruženia je, pochopiteľne, stále VPP, ktorý Santa Cruz používa už dekády. Rozdielne je však rozmiestnenie jednotlivých častí pripomínajúce enduro/freeride model Nomad, na ktorom sa táto verzia objavila po prvýkrát. Ťažisko rámu je tak o niečo nižšie.

V porovnaní so svojím predchodcom má najnovší Hightower o 5 mm vyšší zdvih.V zadnom montážnom bode tlmiča sa nachádza flip-chip, ktorého otočením sa dá zmeniť hlavový uhol o 0,3 stupňa a výšku stredu o 4 mm.

Reach je, ako sa na novší bike patrí, dlhší (450 mm v M-ku). Oveľa položenejší je hlavový uhol (65,2 stupňa v nižšom z dvoch nastavení) a ten sedlový je, naopak, podstatne strmší pre efektívnejší posed na výšľapoch (76,7 stupňa).

Tichosť bola, zdá sa, tiež jedným z cieľov na novej verzii. Na zadnej stavbe, ako aj spodnej rámovej trubke sa nachádzajú hrubé gumené chrániče. Prvý majiteľ má okrem toho doživotnú záruku na rám aj ložiská v ňom.

Komponenty

Náš testovací bike bol osadený luxusnými karbónovými kolesami Santa Cruz Reserve s 30 mm vnútornou šírkou, ktorá poskytuje dobrú oporu 2,4-palcovým plášťom Maxxis Minion DHR II. Tie patria medzi naše najobľúbenejšie.

Práve kolesá však zvyšujú cenu tohto inak identického modelu CC X01 takmer o jeden a pol tisíca. Ak chcete výrazne ušetriť, pravdepodobne to budú práve ony, ktoré si odopriete. Vidlica Lyrik Ultimate je vynikajúca rovnako ako brzdy Code RSC.

Jazda

Nastaviť odpruženie na Hightoweri nie je žiadna veda, hoci na to, aby ste skontrolovali sag, budete musieť zliezť z bicykla. Piestnica tlmiča je totiž dobre ukrytá v sedlovej trubke.

My sme ideálny výkon našli v 30-percentnom sagu a jednej objemovej vložke v komore tlmiča. Takto nastavený bike ku koncu zdvihu dostatočne tvrdol, no na jeho začiatku nechodil tvrdo. Na rýchlych trailoch s veľkými nárazmi sme museli nastaviť o niečo vyššie tlmenie odskoku než na iných bikoch, aby bike nekopal.

So správnymi nastaveniami je Hightower naozaj dobre vyvážený. Dostatočne dlhý reach vás posadí do neutrálnej a prirodzene pôsobiacej pozície na ktorú si netreba zvykať. Výborne sa šplhá do kopcov, či už je to kvôli strmému sedlovému uhlu, disciplinovanému zadnému odpruženiu, či celkom nízkej hmotnosti.

Na dlhých hladkých stúpaniach sme však predsa len siahali po páčke tlmenia pomalej kompresie, aby sme pohojdávanie odpruženia úplne eliminovali.

Pri pumpovaní cez nerovnosti poskytuje zadok dostatočne veľkú oporu a bike nepôsobí lenivo napriek dlhšej geometrii a už celkom vysokému zdvihu. Výborne drží v zákrutách, kde určite pomáhajú aj spoľahlivé plášte.

Pri rýchlej jazde je zdvih tak akurát, aby pohltil to najhoršie na traile a pritom vás stále informoval o všetkom, čo sa pod kolesami deje. Nežiari v žiadnej konkrétnej situácii, a to je práve jeho najsilnejšou stránkou.

Jednoducho funguje veľmi dobre všade, okamžite sadne do rúk, a ak hľadáte len jeden bike na všetko, mal by byť na popredných priečkach vášho nákupného zoznamu.

Za trochu viac - Hightower CC AXS Reserve

Rovnaký rám a kolesá s bezdrôtovým elektronickým radením SRAM XX1 Eagle AXS, no bez sedlovky Reverb AXS.

Za trochu menej – Hightower CC X01

Ak oželiete karbónové kolesá Reserve a stačia vám hliníkové Race Face ARC 30, dostanete inak totožný bike za menej.

Špecifikácia
  • Rám karbónový, 140 mm zdvih
  • Vidlica RockShox Lyrik Ultimate 150 mm
  • Tlmič RockShox Super Deluxe Ultimate
  • Pohon SRAM X01 Eagle (1×12), karbónové kľuky X1
  • Kolesá karbónové Santa Cruz Reserve 30 na nábojoch DT Swiss 350,
  • Plášte Maxxis DHR II 3C EXO TR 29×2,4 Wide Trail Brzdy SRAM Code RSC (180/180 mm)
  • Rajdy/predstavec karbónové Santa Cruz AM 800 mm/Race Face Aeffect R 50 mm
  • Sedlovka/Sedlo RockShox Reverb Stealth 150 mm/WTB Silverado Team
  • Hmotnosť 13,7 kg (veľkosť M, bez pedálov)

Viac informácií na webe www.sportservis.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

Včera 14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

Včera 14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

Včera 11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

Včera 10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu