Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: B’Twin Ultra 720 AF

Stojí za to priplatiť si za lepšiu výbavu?
Hodnotenie: 4/5
1 305
bikeradar

Verdikt: Vynikajúca výbava a vycibrené správanie na ceste. Pre toto sme ochotní pár múch prehliadnuť.

Plusy: Všestranný výkon, výbava.

Mínusy: Umiestnenie zadnej brzdy.

Kúpte ak: chcete vlastniť pretekára, ktorý ponúka jeden z najlepších pomerov ceny a výkonu na trhu.

B’Twin je domáca značka veľkoobchodu so športovým náčiním Decathlon. Ultra AF je zase duralový pretekársky model a veľkým bratom cenovo mimoriadne dostupnej série Triban, ktorej zástupcu sme testovali v minulom čísle.

Najväčším lákadlom na tomto bicykli bude už od prvého pohľadu výbava, najmä v porovnaní s niektorými konkurentami so zvučnejšími nápismi na ráme. Dostanete tu napríklad kompletnú Ultegru. Do sady tu nezapadá jedine reťaz. Je tu vynikajúca verzia s direct-mount úchytom namiesto toho na jednu skrutku.

Kolesá sú Mavic Cosmic Elite, ktoré samy osebe stoja 425 €. Tie sú v tejto cenovej hladine rozhodne raritou. Ani pri kolesách však výpočet pomerovo skvelých komponentov nekončí. Sedlo je napríklad plnohodnotný Fizik Arione farebne perfektne doladený k rámu a omotávkam. Hliníkový kokpit a sedlovka sú jednoduché, no na pohľad pôsobia kvalitne.

Všetko toto je nahodené na duralovom ráme, ktorý je už na prvý pohľad jasný B’Twin. Má jasne definované línie so zmyselne prehnutou hornou rámovou rúrkou, ktorá kopíruje tvary tej na karbónovej verzii bicykla CF.

Jedna dizajnová mucha sa tu však predsa len nájde. B’Twin naozaj nemusel zadnú brzdu schovávať pod zadnú stavbu. Hoci to vyzerá úhľadne a medzi vzperami tak nemusí byť vovarený mostík (čím sa potenciálne zvyšuje poddajnosť celého zadku), takýto dizajnový prvok na bicykli bez akýchkoľvek iných aerodynamických tvarov len sťažuje nastavovanie zadnej brzdy. Čeľuste sú okrem toho namontované na mieste, ktoré sa pri silovom pedálovaní ohýba najviac.

Netrvalo dlho a stačilo sa previezť vo vlhkejšom počasí a pri strmších výšľapoch sa od zadného kolesa ozývalo otravné šúchanie. Najjednoduchším riešením je, samozrejme, gumičky od ráfika trochu oddialiť, no načo riešiť problém, ktorý v prvom rade vôbec nemusel vzniknúť. A keď už sme pri otravných zvukoch, vnútrom vedená kabeláž radenia a bŕzd vie na rozbitejšom asfalte občas v ráme zahrkať.

Odhliadnuc od týchto malých múch je Ultra AF veľmi dobrým bicyklom. Váži viac ako jeho karbónový ekvivalent Ultra CF, no z jazdných vlastností nestráca takmer nič. Darí sa mu trafiť veľmi dobrý pomer medzi komfortom a elánom. Sedlovka nie je z karbónu a väčšie nárazy cez zadné koleso pocítite. Rozhodne však nejde o bicykel, ktorý by z vás na drsnejšom povrchu vytriasol plomby.

Geometria je ladená do pretekárskeho teritória, no zároveň nie je príliš agresívna. Rám vo veľkosti M má napríklad 148 mm vysokú hlavovku a 548 mm dlhú hornú rámovú rúrku. Tá druhá je takmer horizontálna, čo znamená, že väčšina jazdcov bude mať sedlovku vysunutú menej, ako je možno zvykom.

Ak však správne trafíte veľkosť, odmenou vám budú vyladené jazdné vlastnosti ako hore, tak aj dole kopcom. Pohon od Ultegry je ako vždy vynikajúci a brzdy nijak nezaostávajú napriek našim sťažnostiam na tú zadnú.

Ak prekonáte, že nemáte na ráme logo niektorej z veľkých značiek, dostanete za svoje peniaze naozaj veľa bicykla. Nenájdete tu totiž takmer žiadne z klasických skratiek na šetrenie peniazmi.

Viac informácií na webe www.decathlon.sk

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
Ultra 720 AF
Značka
B'Twin
Rok
2017
Materiál rámu
6061 aluminium
Veľkosti
S M L XL
Riadidlá
B'Twin Competition Ergo, alloy
Hlavové zloženie
Cartridge with 1 1/4in lower bearing
Predstavec
B'Twin alloy, 100mm
Brzdy
Shimano Ultegra direct-mount
Kazeta
Shimano CS-6800 11-28
Kľuky
Shimano Ultegra 50/34
Vidla
Ultra Evo Vario carbon, alloy steerer
Kolesá
Mavic Cosmic Elite
Stredové zloženie
Shimano Press-fit
Predný plášť
Mavic Yksion Comp 700x25mm
Váha predného kolesa g
1200
Zadný plášť
Mavic Yksion Comp 700x25mm
Váha zadného kolesa g
1630
Prešmykač
Shimano Ultegra
Prehadzovač
Shimano Ultegra
Reťaz
KMC X11
Sedlo
Fizik Arione
Sedlovka
B'Twin Competition alloy, 31.6mm
Radenie
Shimano Ultegra
Váha kg
8.7
Testovaná veľkosť
M
Offset vidly
3.5
Trail
7.4
Hlavový uhol
72
Uhol sedlovej rúrky
74
Dĺžka zadnej stavby cm
41.5
Dĺžka sedlovej rúrky cm
50
Standover cm
81
Dĺžka hornej rúrky rámu cm
55
Rázvor kolies cm
98.5
Výška stredu cm
27.5

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu