Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: Cannondale CAAD Optimo Tiagra Disc

Optimo jazdí príjemne, no s komponentmi, ktoré sú v tejto cenovej kategórii len priemerom nepatrí medzi tie najľahšie.
Hodnotenie: 3.5/5
1 199
bikeradar

Verdikt: CAAD Optimo je dobrý bicykel, no s komponentmi, ktoré sú v tejto cenovej kategórii len priemerom nepatrí medzi tie najľahšie.

Plusy: Príjemný jazdný charakter, všestrannosť.

Mínusy: Hmotnosť, priemerné brzdy.

Kúpte ak: chcete všestranný a jemne pretekársky ladený bicykel a trváte na kotúčoch.

Rámy Cannondale CAAD sú už pomaly, ale isto legendou. Značka si za posledných pár desaťročí získala naozaj vynikajúcu reputáciu za svoje duralové rámy. Pretekársky ladený Cannondale CAAD12 minulý rok vyhral náš test a CAAD Optimo je jednoducho jeho cenovo dostupnejší súrodenec.

Pod lesklým lakom sa skrýva overená formulka CAAD. Rám možno na prvý pohľad vyzerá jednoducho, no pri bližšej inšpekcii odhalíte komplexnosť každej rúrky. Tá horná rámová napríklad začína pri hlave ako hrubá a takmer štvorcová rúra, no smerom dozadu sa stenčí a sploští, aby dokázala pohlcovať nerovnosti. Zadná stavba je podobne prepracovaná a žiadne dve časti nemajú rovnaký priemer či profil.

Vpredu aj vzadu sa nachádzajú závity na uchytenie blatníkov. Vzadu uchytenie zabezpečuje plastový mostík medzi vzperami, ktorý nahrádza úchyt ráfikových bŕzd. Tie tu nahradili kotúče. Lanká vedúce k nim sú sčasti schované v ráme a vidlici, no väčšina je viditeľná pre ľahšiu údržbu.

Desaťrýchlostná sada Tiagra si v tejto cenovej hladine drží takmer monopol a niet sa čomu čudovať – radí hladko, bez prílišného tlačenia páčok a ich vzdialenosť od riadidiel sa dá veľmi ľahko nastaviť. Votrelcom v sade sú kľuky FSA Omega, ktoré aspoň podľa nás príliš veľa krásy nepobrali. Povrchová úprava sa navyše ošúcha, už ak si pri nich hlasnejšie kýchnete.

Zvyšok komponentovej stavby je poskladaný z dielov vlastnej značky. Nie sú najhoršie, no ani nezaujmú. Ráfik RD3.0 sa otáčajú okolo celkom robustných nábojov s kónusovými ložiskami. Odeté sú do celkom dobrých plášťov Schwalbe. Jediný komponent, ktorému naozaj niečo vytkneme, je sedlo – jednoducho príliš mäkké.

Jazdný charakter Optima je niekde na pomedzí komfortu a účelovosti. Rám je dostatočne tuhý, no pritom nepôsobí až príliš tuho, a dostatočne pohodlný s podtónom pevnosti. S hmotnosťou tesne pod desať kíl z neho nikdy nebude vrchársky šampión.

Je však všestranným bicyklom, ktorý má dostatočne pretekársku geometriu, aby mal čo povedať aj pri jazde proti stopkám. Radi by sme si tento rám vyskúšali aj s trochu luxusnejším osadením. Je dostatočne kvalitný na to, aby si zaslúžil pár darčekov, a ak zhodí kilo či dve, môže z neho vyrásť celkom nebezpečný stroj.

Brzdové strmene Promax patria skôr medzi šedý priemer a ich jednopiestový dizajn dnes už pôsobí trochu zastarane. Kotúče na bicykli stále pôsobia puncom luxusu, no zastávame názor, že ak ich nebrzdia kvalitné dvojpiestové brzdy ako TRP Spyre, je možno lepšie obísť ich. Promaxom síce nechýba samotná brzdná sila, no pre svoj primitívny dizajn si vyžadujú časté nastavovanie a údržbu. Navyše, zbytočne pridávajú bicyklu na hmotnosti.

Optimo teda jazdí príjemne, no s komponentmi, ktoré sú v tejto cenovej kategórii len priemerom nepatrí medzi tie najľahšie. Ide o veľmi kompetentný bicykel, ktorý dokáže uspokojiť široké spektrum jazdcov. Zároveň ich však zrejme až tak nenadchne.

Viac informácií na webe www.cannondalebikes.sk

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
CAAD Optimo Tiagra Disc
Značka
Cannondale
Rok
2017
Materiál rámu
CAAD Optimo SmartForm C2 Alloy
Veľkosti
48cm 51cm 54cm 56cm 58cm 60cm 63cm
Riadidlá
Cannondale C4 alloy, 40cm
Hlavové zloženie
FSA cartridge
Predstavec
Cannondale C4 alloy, 110mm
Brzdy
Promax Render R front, DKS-330R rear
Kazeta
Shimano CS-HG500
Kľuky
FSA Omega BB30 50/34
Vidla
Cannondale Ultra carbon, alloy steerer
Kolesá
RD 3.0 rims, Formula hubs
Stredové zloženie
FSA BB30 press-fit
Predný plášť
Schwalbe Lugano 700x25mm
Váha predného kolesa g
1540
Zadný plášť
Schwalbe Lugano 700x25mm
Váha zadného kolesa g
2080
Prešmykač
Shimano Tiagra
Prehadzovač
Shimano Tiagra
Reťaz
FSA CN-910
Sedlo
Cannondale Stage Ero
Sedlovka
Cannondale C4 alloy, 27.2mm
Radenie
Shimano Tiagra
Váha kg
9.9
Testovaná veľkosť
51cm
Offset vidly
3.75
Trail
7.1
Hlavový uhol
72
Uhol sedlovej rúrky
73
Dĺžka zadnej stavby cm
41
Dĺžka sedlovej rúrky cm
48
Standover cm
76
Dĺžka hornej rúrky rámu cm
52
Rázvor kolies cm
98
Výška stredu cm
27

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu