Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Felt predstavuje vynovené karbónové enduro Compulsion

Vďaka "Flip Chipom" si môže jazdec nastaviť až tri varianty geometrií.
Martin Sarvaš

Felt hovoril v inotajoch o novom enduro bicykli už minulý rok na jeseň, keď predstavovali svoju novú modelovú radu horských bicyklov 2018.

Na novom modeli Compulsion vraj pracovali a vyvíjali inžinieri a produktoví manažéri štyri roky. Výsledkom je univerzálny enduro bike, ktorý má konkurovať high-endovým modelom top značiek.

Materiál rámu nemôže byť u Feltu iný ako z karbónu. Aj keď predošlá verzia bola zo zliatiny hliníku, americká značka sa v súčasnosti často chváli práve vývojom svojich technológii zakomponovaných v rámoch.

Preview video nového Felt Compulsion:

Všade karbón

Celokarbónový rám nie je všetko, čo je z karbónu. Z uhlíkových vlákien sú vyrobené aj váhadlá, takže inžinieri si dávali skutočne záležať, aby bolo nové enduro čo najľahšie. Napokon je celková váha najvyššieho modelu Compulsion 1 na hodnote 14,11 kg, čo na 170 mm enduro tak akurát.

S vidlicou so zdvihom 170 mm a 165 mm tlmičom a tlmením s technológiou Equilink má byť maximalizovaná efektivita šliapania pri zachovaní obratnosti a dobrého ovládania na zjazde.

Osi na oboch koncoch Equilink váhadla sú priemyslene prilepené, nevyžadujú teda toľko spojovacieho materiálu. Čapy vahadla používajú  plastové puzdrá IGUS, vďaka čomu by mali fungovať hladko a ticho po celý život bicykla.

Ako funguje Equilink?

 

Felt vytvoril Equilink unikátny šest ramenný systém, ktorý umožňuje naladiť odolnosť voči pohupovaniu a pruženie nezávisle na sebe pre optimálny výkon. Cieľom bolo vytvoriť prepákovanie tlmiča ktoré je progresívne a zároveň dosiahnuť komplexnú krivku pohupovania, ktorá pôsobí tou správnou silou v tej správnej časti zdvihu.

 

Šliapaním na pedále spôsobuje tuhnutie pruženia no tento efekt klesá s tým ako používa jazdec viac a viac zdvihu, teda v čase keď nešliape ale zjazduje.

 

Takmer opačne pôsobí prepákovanie tlmiča, progresivita znamená, že zadná stavba citlivo reaguje na malé nerovnosti no podrží v strednej a hlbšej časti zdvihu. Takto dopĺňajúce sa charakteristiky jednoducho vytvárajú lepší systém pre rýchlejšiu, pohodlnejšiu a lepšiu jazdu.

Tri varianty geometrie

Nový Compulsion využíva tiež technológiu Flip Chip, ktorá umožňuje jazdcovi prispôsobiť si geometriu podľa vlastných predstáv, a to prostredníctvom úpravy geometrie spodných nohách zadnej stavby.

Prehodením pozície „chipov“, sa upraví hlavový uhol o 1° a nastaviteľná je aj výška stredu o 10 mm. Feltu boli však tieto dve nastavenia málo, a tak u svojho nového endura pridali aj nové „stredové chipy“, ktoré umožňujú ďalšiu zmenu geomerie. Čo to vlastne znamená? Jazdec si môže nastaviť rám do troch rôznych geometrií.

Klasika – One-by, Boost či internal cable routing

Mimo všetkých noviniek je rám nového Compulsion nadizajnovaný pre one-by a nechýba samozrejme ani Boost, rozšírený priestor pre širšie plášte či káble vedene vnútrom rámu.

Našróbovaný 73 mm stred by mal byť ľahko servisovateľný a nemala by sa do neho dostať špina, čo by malo zabrániť zvukom zo stredu, ktoré nikto z nás rád nepočuje.

Ceny

 

Compulsion 1 – 5 700 eur

Compulsion 3 – 4 000 eur

Rám Compulsion – 3 000 eur

 

(Ceny vychádzajú z približne prepočítaných cien určených pre Veľkú Britániu)

Špecifikácie
Nový Compulsion je dostupný v dvoch rôzne komponentovo osadených variantách.
Compulsion 1
Compulsion 3
Tlmič FOX Performance Float X2, 205 x 65mm Trunnion FOX Performance Float DPX2, 205 x 65mm Trunnion
Vidlica FOX Performance Elite 36, 170mm travel, 15 x 110mm Boost thru axle FOX Performance 36, 170mm travel, 15 x 110mm Boost thru axle
Hlavové zloženie FSA sealed cartridge bearings, semi-integrated, No.57, 1.125 – 1.5″ Sealed cartridge bearings, semi-integrated, No.57, 1.125 – 1.5″
Predstavec Race Face Aeffect-R, ±6° rise, Ø35mm, S/M: 40mm, L/XL: 50mm Devox, ±7° rise, Ø35mm, S/M: 45mm, L/XL: 55mm
Riadidlá Race Face Atlas, Ø35mm, 35mm rise, 8° sweep, 800mm wide Devox 6061, Ø35mm, 15mm rise, 9° sweep, 800mm wide
Gripy Devox Pauley Grip, lock-on Devox Pauley Grip, lock-on
Prehadzovačka SRAM GX Eagle, 1×12 TBA
Prehadzovač SRAM GX Eagle 12-speed TBA
Kľuky Descendant 7K Eagle, 34T, SM: 170mm, MD/LG/XL: 175mm TBA
Vodítko reťze MRP SXg top and bottom guide with direct attach bashguard MRP AMg top guide with direct attach bashguard
Stred SRAM GXP, BSA threaded, 73mm SRAM Powerspline, BSA threaded, 73mm
Reťaz SRAM GX, 12-speed TBA
Kazeta SRAM GX, 12-speed, 10-50T TBA
Brzdové páčky SRAM Guide RS Shimano
Brzdy SRAM Guide RS hydraulic disc, 180mm Centerline rotor Shimano Deore MT-500 hydraulic disc, 180mm rotor
Sedlo WTB Volt Race, Cr-Mo rails WTB Volt Comp, Cr-Mo rails
Sedlovka KS LEV Integra dropper with South Paw, Ø30.9mm, SM: 100mm travel, MD: 125mm travel, LG: 150mm travel, XL: 175mm travel KS eTen i dropper with South Paw P, Ø30.9mm, SM/MD: 100mm travel, LG/XL: 125mm travel
Kolesá Race Face Aeffect-R wheelset, tubeless ready Double wall, tubeless compatible, 29mm inner width
Predný náboj Race Face, 15 x 110mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H 15 x 110mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H
Zadný náboj Race Face, XD driver, 12 x 148mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H Shimano driver, 12 x 148mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H
Osky Rear: Felt leverless 12 x 148 x 166L Syntace style, thread: M12 x 1.0 Rear: Felt leverless 12 x 148 x 166L Syntace style, thread: M12 x 1.0
Plášte Maxxis DHF, EXO/TR, tubeless ready, 27.5 x 2.6″ Maxxis DHF, EXO/TR, tubeless ready, 27.5 x 2.6″
Geometria

Ak by ste mali o bicykel záujem, na dostupnosť sa môžete informovať prostredníctvom www.feltbicykle.sk.

Vaše komentáre

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu