Felt predstavuje vynovené karbónové enduro Compulsion
Felt hovoril v inotajoch o novom enduro bicykli už minulý rok na jeseň, keď predstavovali svoju novú modelovú radu horských bicyklov 2018.
Na novom modeli Compulsion vraj pracovali a vyvíjali inžinieri a produktoví manažéri štyri roky. Výsledkom je univerzálny enduro bike, ktorý má konkurovať high-endovým modelom top značiek.
Materiál rámu nemôže byť u Feltu iný ako z karbónu. Aj keď predošlá verzia bola zo zliatiny hliníku, americká značka sa v súčasnosti často chváli práve vývojom svojich technológii zakomponovaných v rámoch.
Preview video nového Felt Compulsion:
Všade karbón
Celokarbónový rám nie je všetko, čo je z karbónu. Z uhlíkových vlákien sú vyrobené aj váhadlá, takže inžinieri si dávali skutočne záležať, aby bolo nové enduro čo najľahšie. Napokon je celková váha najvyššieho modelu Compulsion 1 na hodnote 14,11 kg, čo na 170 mm enduro tak akurát.
S vidlicou so zdvihom 170 mm a 165 mm tlmičom a tlmením s technológiou Equilink má byť maximalizovaná efektivita šliapania pri zachovaní obratnosti a dobrého ovládania na zjazde.
Osi na oboch koncoch Equilink váhadla sú priemyslene prilepené, nevyžadujú teda toľko spojovacieho materiálu. Čapy vahadla používajú plastové puzdrá IGUS, vďaka čomu by mali fungovať hladko a ticho po celý život bicykla.
Ako funguje Equilink?
Felt vytvoril Equilink unikátny šest ramenný systém, ktorý umožňuje naladiť odolnosť voči pohupovaniu a pruženie nezávisle na sebe pre optimálny výkon. Cieľom bolo vytvoriť prepákovanie tlmiča ktoré je progresívne a zároveň dosiahnuť komplexnú krivku pohupovania, ktorá pôsobí tou správnou silou v tej správnej časti zdvihu.
Šliapaním na pedále spôsobuje tuhnutie pruženia no tento efekt klesá s tým ako používa jazdec viac a viac zdvihu, teda v čase keď nešliape ale zjazduje.
Takmer opačne pôsobí prepákovanie tlmiča, progresivita znamená, že zadná stavba citlivo reaguje na malé nerovnosti no podrží v strednej a hlbšej časti zdvihu. Takto dopĺňajúce sa charakteristiky jednoducho vytvárajú lepší systém pre rýchlejšiu, pohodlnejšiu a lepšiu jazdu.
Tri varianty geometrie
Nový Compulsion využíva tiež technológiu Flip Chip, ktorá umožňuje jazdcovi prispôsobiť si geometriu podľa vlastných predstáv, a to prostredníctvom úpravy geometrie spodných nohách zadnej stavby.
Prehodením pozície „chipov“, sa upraví hlavový uhol o 1° a nastaviteľná je aj výška stredu o 10 mm. Feltu boli však tieto dve nastavenia málo, a tak u svojho nového endura pridali aj nové „stredové chipy“, ktoré umožňujú ďalšiu zmenu geomerie. Čo to vlastne znamená? Jazdec si môže nastaviť rám do troch rôznych geometrií.
Klasika – One-by, Boost či internal cable routing
Mimo všetkých noviniek je rám nového Compulsion nadizajnovaný pre one-by a nechýba samozrejme ani Boost, rozšírený priestor pre širšie plášte či káble vedene vnútrom rámu.
Našróbovaný 73 mm stred by mal byť ľahko servisovateľný a nemala by sa do neho dostať špina, čo by malo zabrániť zvukom zo stredu, ktoré nikto z nás rád nepočuje.
Ceny
Compulsion 1 – 5 700 eur
Compulsion 3 – 4 000 eur
Rám Compulsion – 3 000 eur
(Ceny vychádzajú z približne prepočítaných cien určených pre Veľkú Britániu)
Špecifikácie
Compulsion 1 |
Compulsion 3 |
|
Tlmič | FOX Performance Float X2, 205 x 65mm Trunnion | FOX Performance Float DPX2, 205 x 65mm Trunnion |
Vidlica | FOX Performance Elite 36, 170mm travel, 15 x 110mm Boost thru axle | FOX Performance 36, 170mm travel, 15 x 110mm Boost thru axle |
Hlavové zloženie | FSA sealed cartridge bearings, semi-integrated, No.57, 1.125 – 1.5″ | Sealed cartridge bearings, semi-integrated, No.57, 1.125 – 1.5″ |
Predstavec | Race Face Aeffect-R, ±6° rise, Ø35mm, S/M: 40mm, L/XL: 50mm | Devox, ±7° rise, Ø35mm, S/M: 45mm, L/XL: 55mm |
Riadidlá | Race Face Atlas, Ø35mm, 35mm rise, 8° sweep, 800mm wide | Devox 6061, Ø35mm, 15mm rise, 9° sweep, 800mm wide |
Gripy | Devox Pauley Grip, lock-on | Devox Pauley Grip, lock-on |
Prehadzovačka | SRAM GX Eagle, 1×12 | TBA |
Prehadzovač | SRAM GX Eagle 12-speed | TBA |
Kľuky | Descendant 7K Eagle, 34T, SM: 170mm, MD/LG/XL: 175mm | TBA |
Vodítko reťze | MRP SXg top and bottom guide with direct attach bashguard | MRP AMg top guide with direct attach bashguard |
Stred | SRAM GXP, BSA threaded, 73mm | SRAM Powerspline, BSA threaded, 73mm |
Reťaz | SRAM GX, 12-speed | TBA |
Kazeta | SRAM GX, 12-speed, 10-50T | TBA |
Brzdové páčky | SRAM Guide RS | Shimano |
Brzdy | SRAM Guide RS hydraulic disc, 180mm Centerline rotor | Shimano Deore MT-500 hydraulic disc, 180mm rotor |
Sedlo | WTB Volt Race, Cr-Mo rails | WTB Volt Comp, Cr-Mo rails |
Sedlovka | KS LEV Integra dropper with South Paw, Ø30.9mm, SM: 100mm travel, MD: 125mm travel, LG: 150mm travel, XL: 175mm travel | KS eTen i dropper with South Paw P, Ø30.9mm, SM/MD: 100mm travel, LG/XL: 125mm travel |
Kolesá | Race Face Aeffect-R wheelset, tubeless ready | Double wall, tubeless compatible, 29mm inner width |
Predný náboj | Race Face, 15 x 110mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H | 15 x 110mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H |
Zadný náboj | Race Face, XD driver, 12 x 148mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H | Shimano driver, 12 x 148mm Boost thru axle, 6-bolt, 32H |
Osky | Rear: Felt leverless 12 x 148 x 166L Syntace style, thread: M12 x 1.0 | Rear: Felt leverless 12 x 148 x 166L Syntace style, thread: M12 x 1.0 |
Plášte | Maxxis DHF, EXO/TR, tubeless ready, 27.5 x 2.6″ | Maxxis DHF, EXO/TR, tubeless ready, 27.5 x 2.6″ |
Geometria
Ak by ste mali o bicykel záujem, na dostupnosť sa môžete informovať prostredníctvom www.feltbicykle.sk.
Vaše komentáre