Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Giant Anthem 29er 2

Rýchly, schopný a veľmi dobre nacenený XC pretekár.
Hodnotenie: 4.5/5
2 499
Biker

Verdikt: Ľahučký, hladký, bleskurýchly a v neposlednom rade mimoriadne zábavný pretekár za super cenu.

Plusy

Nákazlivá rýchlosť a obratnosť.

Výborné kolesá a vidlica.

Vzhľadom na cenu výnimočne nízka hmotnosť.

Dobre vyvážená moderná pretekárska geometria so širokými rajdami ako bonusom.

 

Mínusy

Citeľné krútenie rámu, vidlice a kolies nebude po chuti každému.

Malý priemer sedlovky obmedzuje prípadný výber teleskopky.

Detaily

 

XC Raketa

90 mm zdvihu vôbec neznie ako veľa, no vďaka skvelému systému Maestro a ložiskám v uchytení tlmiča toho dokáže naozaj veľa.

 

Posilňovač riadenia

Rajdy široké 780 mm sú na XC-čku rozhodne unikátom, no rozhodne by ste si ich mali aj vyskúšať.

 

Obratné nohy

Ľahučké kolesá Giant s plášťami Maxxis sú skvelým doplnkom k agilným jazdným vlastnostiam rámu.

Návrat 29-palcových kolies do radu Anthem je zároveň aj návratom k rýchlosti, (hoci 27,5-palcová verzia zostáva v ponuke tiež). Anthem 29er je bleskurýchly, a pritom chodí výnimočne hladko a vôbec nestojí veľa.

Rám

XC rám od Giantu sa dá kúpiť v troch verziách. Táto najlacnejšia hliníková váži 2 500 g vrátane tlmiča – o 550 g viac v porovnaní s celokarbónovou Advanced Pro a o 400 g viac ako tá od Advanced s karbónovým predkom.

Všetky však majú rovnaký systém odpruženia Maestro s 90 mm zdvihu a tlmičom zaveseným ma ložiskách. Reach je na XC pomery celkom štedrý a 69-stupňový hlavový uhol je podľa rovnakých kritérií celkom položený. Tenká 27,2 mm sedlovka zvyšuje komfort, no zároveň skresáva možnosti použitia teleskopky.

Komponenty
Výbava je jasne zameraná na preteky a vďaka tomu je Anthem o 800 až 1 160 g ľahší než ostatné biky v tomto teste. Kolesá vlastnej značky sú vypletené len 28 špicami, majú úzke ráfiky a jasne rýchlou voľbou sú aj semislicky Maxxis Ikon.

Vidlica Fox 32 Step-Cast je jedna z najľahších na trhu, no zároveň chodí krásne hladko a kontrolovane. 11-rýchlostný pohon Shimano SLX vydrží tisícky kilometrov, no skok pri radení na najväčšiu pílu dokáže vyhodiť z rytmu. Zvyšné komponenty zahŕňajú aj 780 mm rajdy, ktoré možno nebudú to pravé orechové pri predbiehaní v lese či na preplnenej štartovej línii.

Jazda
Prvý dojem z jazdy si pre seba ukradnú práve rajdy. Ich extra šírka dodáva Anthemu nielen špecifické jazdné vlastnosti, no zároveň upozorňuje na mierne prepružovanie vidlice, rámu a úzkych kolies. Avšak zatiaľ čo úzke rajdy nepredĺžite, tie široké môžete kedykoľvek spíliť.

Odporúčame vám však dať im šancu a vyskúšať si ich aspoň na pár výjazdov. Obrovská páka na predné koleso vám dovolí držať stopu aj v absurdne rozbitých sekciách a zo zákrut vystreľovať pod plným plynom.

Siloví jazdci však možno nebudú nadšení menej tuhými kolesami a rámom pod plným zášľapom. V skutočnosti však Anthemu z rýchlosti nič neukrajujú. Prepruženie pocitovo vráti všetku energiu späť do mŕtveho bodu v zášľape, skoro ako keby ste prevodník vymenili za oválny.

Pridajte najnižšiu celkovú hmotnosť aj najľahšie kolesá v teste a Anthem vybieha nahor kopcami ako srnka na predtréningovke.

Vidlica s tlmičom Fox perfektne spolupracujú a chodia nádherne citlivo, a pritom sa vôbec neprepadávajú pod silnými zášľapmi.

Prepnite páčku pomalej kompresie do módu Pedal a na svoje si prídu aj tí, ktorí stále váhajú, či kúpiť hardtail alebo full. Takmer hladké, no oblé plášte na ľahučkých kolesách len podtrhujú agilný charakter celého biku.

Aj tento bike má, samozrejme, svoje limity. Kým odpruženie si dokáže perfektne poradiť s trkotavým terénom, veľké nárazy rýchlo nájdu ich limity.

Semislickové plášte vyvážené v strede úzkych ráfikov, krútiaci sa rám a vidlica tiež zvládnu preťaženie v zákrutách len do istého limitu a keď už pustia, tak poriadne. Ak sa však budete pohybovať v týchto medziach, Anthem 29er je jeden neuveriteľne rýchly a krásne hladko chodiaci XC pretekár za perfektnú cenu.

www.giant-bicycles.com

Vaše komentáre

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu