Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Dostane Ťa – CTM Koyuk | Rozhovor o gravel cyklistike s Jurajom a Braňom z projektu Zvážnica gravel ride & race (+video)

Aké sú limity gravel bicykla a čo urobiť pri kúpe inak? Na rozhovor sme pozvali skúsených gravel „maniakov“ Juraja a Braňa z projektu Zvážnica gravel ride & race.
Matúš Bušík

Všetky otázky ohľadne jazdy na gravel bicykloch teda zodpovedala dvojica, ktorá stojí za pretekmi Zvážnica gravel ride & race, ktoré majú podobný formát ako enduro preteky, čas sa meria na rýchlostných skúškach.

Čo vás pritiahlo ku gravelu?

Braňo: Ku gravelu ma pritiahla komunita ľudí a túžba po dobrodružstve.

Juraj: Gravel je pre mňa chýbajúca časť mapy, ktorá konečne dostáva zmysel. Nejde o honbu za sekundami či wattmi, ale skôr o zbieranie zážitkov, priateľstiev a emócií. Viem, že je to osobné a veľmi závislé od lokality, ale pre mňa na našom území gravel = Zvážnica. Je to útek od každodenností, hluku áut, stresu pelotónu a priblíženie k prírode. Z gravelu sa vraciam nabitý energiou už po hodine, niekedy aj po zotmení, kľudne po pár dňoch…

Foto: Filip Nagy

Aký vnímate rozdiel medzi cestným a gravel bicyklom z vášho pohľadu?

Braňo: Gravel je oproti cesťáku omnoho pohodlnejší a je možné s ním jazdiť v akomkoľvek teréne, za akéhokoľvek počasia alebo nálady.

Juraj: Rád jazdím aj cestu, no veľakrát som sa na vrchu stúpania, či v závere doliny musel otočiť jednoducho preto, že asfalt skončil. Možno je to už ošúchaná fráza ale áno, gravel je zábava, čo začína na konci asfaltky.

Foto: Filip Nagy

Aké sú podľa vás limity gravel bicykla?

Braňo: Gravel ako taký svoje limity nemá. Je to najväčší univerzál, ktorý sa objavil na scéne za posledné roky. Veľa však záleží od schopnosti jazdca a správneho nastavenia tlakov v plášťoch.

J: Oceňujem najmä priechodnosť plášťov, tzv. tire clearance, možnosť adaptovať sa na viacdenný bikepacking, proste všestrannosť. Samozrejme, má svoje limity v hraničných zónach rýchlostí a v náročnom teréne.

Foto: Filip Nagy

Top veci na gravel cyklistike?

Braňo: Dobrodružstvo, kamaráti a príroda.

Juraj: Vášnivé objavovanie nových miest a ciest, oslobodenie mysle, dotyk dobrodružstva.

Čo by ste odkázali novému zákazníkovi, ktorý sa rozhodol pre gravel?

Braňo: Rain or dust, always fast!

Juraj: Z praktických vecí by som odporúčal zainvestovať do sady druhých kolies – mať jeden pár určený na asfalt a druhý na backcountry.

Pokiaľ chceš vedieť viac o gravel bicykloch CTM KOYUK klikni na: www.ctm.sk

Aktuality

17:38 Tadej Pogačar nedal šancu súperom už po tretíkrát a na Giro d’Italia dosiahol etapový hetrik.

Pogačar vyhral horskú ôsmu etapu pred Danielom Martinezom a Benom O’Connorom.

Včera 19:10 Tadej Pogačar suverénne vyhral prvú časovku na Giro d’Italia a zvýšil náskok vo vedení celkovej klasifikácie.

Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.

Včera 10:37 Detaily 7. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.

09.05.2024 Mark Cavendish vyhral druhú etapu Okolo Maďarska. Sagan sa do šprintu nezapojil a Martin Voltr ide do žltého dresu.

Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.

09.05.2024 Pelayo Sánchez porazil v šprinte úniku Alaphilippa a vyhral šiestu etapu Giro d’Italia.

Julian Alaphilippe finišoval na druhom mieste pred Lukeom Plappom. Ružový dres drží aj naďalej Tadej Pogačar.

Zavrieť reklamu