Teoreticky by sa mal už dnes dať postaviť 17 kg elektrobicykel s 1000 Wh batériou.
Články s najvyššou hustotou energie, ktoré sú v súčasnosti na trhu, vyrába Amprius Technologies a ich články by mali mať až 2,2 kg na kWh, čo znamená hustotu 450 Wh/kg. (Pinkbike)
Portál Pinkbike zverejnil článok s názvom „Aké dobré by mohli byť elektrobicykle?“, v ktorom analyzuje najnovšie technológie v oblasti vývoja batérií, ktoré sa používajú v elektromobiloch aj elektrobicykloch.
Seb Stott píše, že moderný e-bike s plným výkonom stále váži v súčasnosti okolo 25 kg, čo je o 8 kg viac ako bicykel bez motora, ale dojazd je často menej ako ideálny a nestačí na celodennú jazdu bez obmedzenia výkonu.
Najľahšie moderné e-biky sa už však v súčastnosti dostávajú na hodnoty okolo 17 kg, avšak majú nižšiu kapacitu batérie a slabší výkon.
Cieľom do budúcnosti je teda zostať na hranici 17 kg so zvýšením výkonu motora resp. krútiaceho momentu a kapacity batérie.
- Prečítajte si tiež, ako v Kellyse dosiahli, aby ich batéria mala väčšiu kapacitu a nižšiu hmotnosť ako konkurenčné s nižšou kapacitou
Súčasné batérie pre elektrobicykle vážia viac ako 5 kg na kWh.
Články 4680 od Tesly majú hustotu energie približne 3,45 kg na kWh, ale to je hodnota pre jednotlivé články a nie pre celú batériu vrátane krytu. Toto teda realisticky nepredstavuje výraznú úsporu hmotnosti v porovnaní so súčasnými technológiami u e-bikov.
S batériami od Amprius Technologies by malo byť teoreticky už dnes možné postaviť elektrobicykel, ktorý by mal okolo 17 kg a kapacitu batérie až 1000 Wh.
Aktuálny rekord hustoty energie batérie v laboratóriu (nie je komerčne dostupný) je údajne až 1,41 kg na kWh (711 Wh na kg). To by mohlo v budúcnosti znamenať, že batéria bude ľahšia ako motor. E-bike s dostatočným dojazdom na celodennú jazdu by tak mohol vážiť aj 16 kg.
Seb Stott tiež konštatuje, že nie všetky technológie sa dostanú z laboratória aj do skutočného sveta, a ešte menej do sveta bicyklov.
Celý článok si môžete prečítate na webe portálu Pinkbike.
Najnovšie aktuality
Na druhom mieste skončil Filippo Ganna a tretí najrýchlejší bol Magnus Sheffield.
40-kilometrová individuálna časovka sa končí stúpaním a očakáva sa ďalší súboj favoritov celkovej klasifikácie, do ktorého sa však určite zapojí aj Filippo Ganna.
Skvelú prácu odviedol opäť český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý sa druhý deň po sebe dostal do úniku a vďaka bonusovým sekundám na prémiách sa dostal do vedenia celkovej klasifikácie.
Julian Alaphilippe finišoval na druhom mieste pred Lukeom Plappom. Ružový dres drží aj naďalej Tadej Pogačar.
Majstrovstvá Európy v horskej cyklistike sa konajú v rumunskom Cheile Gradistei a pre slovenskú reprezentáciu odštartovali úspešne. Dorota Vojtíšková sa v juniorskej kategórii pretekov XCC umiestnila na výbornom 5. mieste.